Je pravda že kromě hraní si, zábavy a vtipů to je pro některý lidi užitečný pro lepší podvody a tím může být zoner víc užitečný než dřív, takže ke vtipům přidávám podvody, nebo je ještě nějaké využití, které mě zatím nenapadlo?
A k čemu to je dobrý? :-) Hádám že pro zábavu, vtipy a AI umění. Teda z mého pohledu to není k ničemu užitečné. Občas jsem tyhle věci použil právě pro vtipy ve svým okolí. Jako třeba kolegu v práci jsem předělal na mimozemšťana. Tím tak trochu rozlišuju co je jen pro zábavu a co je užitečný. Když budu mít fotku z dovolené kde překáží auto, tak nebudu chtít oblast auta nahradit výmyslem vzhledově pasujícím na okolí, nebo změnit barvu oblohy. Protože to místo tak ve skutečnosti nevypadá a já ho fotil kvůli tomu jak opravdu vypadá. Jestli mě v Paříži kazí fotku auta a lidi, tak můžu použít akorát techniky jako složení z mnoha fotek za delší dobu, kde se vyberou oblasti kdy tam bylo prázdno, nebo fotit v neděli ráno na podzim, ale ne to dokreslovat. To pak není to místo, ale výmysl. Kdyby ta AI vůbec neuměla kreslit, ale uměla vybírat a spojovat oblasti, kde si myslí že není auto a člověk, tak už by to mohlo být užitečný, ale spojování by muselo fungovat přísně technicky jako nástroje bez AI. AI by jen označila prioritu ploch bez lidí a aut.
Mě zajímá rozlišení pro fotky 360x180°. Jestli je stejný jako video, tak je to málo. Tím 8k jsem narazil na to že jsem si blbě představoval jak se ty káčka skládaj. Myslel jsem že jde o plochu jako 4k že je plocha 4x fullHD, což náhodou je, ale že prej jde o přibližně 1000 násobky pixelů na šířku, takže 8k už není plocha 8x fullHD, ale přibližně 8000 px na šířku a při složení z fullHD, to nejblíž vychází na 4x4 fullHD což je 7680x4320 px, takže zaokrouhleně 8k. Nechápu proč existuje takový systém, navíc dřív šlo o výšku a navíc dalším skládáním to "k" nebude dobře pasovat. Dám 100 000 Kč tomu kdo mě zařídí že na to můžu vymyslet normu a kdo ji bude porušovat že bude muset platit velký poplatky, třeba clo :-)
I bez super fototechniky lituju že jsem nejel do Rakouska když tam bylo úplné zatmění Slunce. Musel to být vyjímečný zážitek v porovnání se zatměním třeba 99 %. Jinak ty okamžiky jsou běžná věc a aby člověku neutekli musel by mít na hlavě trvale zapnutou kameru 360 ° 😀
To je dost zajímavá hračka, úžasný vlastnosti, ale až dost těžký a velký dron že kdyby stál jako mini 4 pro, často by byl lepší ten menší do batůžku na kolo. V článku o foťákách se mě líbí že už se běžně píše dynamický rozsah, to mě dřív chybělo.
Poslední dobu přemýšlím o čtyřce. U pětky že jsou nově vyměnitelné krytky objektivu? To jsem myslím viděl už u čtyřky. Že je vyměnitelná přední čočka? Čočka nebo krytka? Jen přední? Tomu nerozumím. Jaké v tom teda jsou rozdíly mezi X4 a X5? A kolik může mít DR X4?
V náhledu obrázku na Seznamu jsem si myslel že to je tablet :-) Na malém obrázku v tom asi skoro žádný rozdíl není. Zase si nepamatuju jak velký je jednopalcový snímač a těším se na EU v 24. století kdy to zakáže a budou v EU snímače v mm v řadě E6 a nic jiného.
Některý lidi to nechápou že poškozují něco co je pro ostatní hodně vzácný, takže je to potřeba zveřejnit jako to dělá tenhle článek. Někdo i po jeho přečtení nerozumí té vzácnosti a trestu, ale radši si na to dá pozor.
Ani nevím o jiných takových poškozeních kvůli fotce.
Obrázek s fotkou na malém a velkém displeji je podvod. Na malém displeji je fotka správně celá a protože je asi 4:3 tak nevyužije celý displej. Na velkém displeji je ale z fotky vidět jen výřez aby se využil celý displej a byl mezi displeji větší efekt rozdílu. Klasický reklamní podvod.
Mě zajímala hlavně hloubka ostrosti, tak tady s modelkou a v základu neostrém pozadí je vidět prd, ale z druhého videa v komentářích se zdá že je hodně malá. Nevím kolik by měla být. Měli třeba stát další lidi za ní aby byl vidět rozdíl. Co má na tom filmu hodně slabý, je dynamický rozsah.
1) Když chce někdo mít kameru na tyči zalomenou jako hokejku a ne v ose stativového závitu, tak ji může mít pořád v rovině mezi objektivy, pak je schovaná stejně jako rovná tyč. Když ji ale pootočí k jednomu objektivu, tak už vidět bude a pak teda může využít tu sw úpravu obrazu. Nevím jestli mu k něčemu bude zahnutá tyč. 2) Samozřejmě není problém aby objektiv viděl o kousek víc než polokouli. Ty dva záběry víc než polokoule by se potkali např 1 m od kamery, pak člověk s tyčí metr od kamery by byl ok, bližší věci by chyběli a vzdálenější by se opakovali. Tam asi vychází nejlíp když spojí jen přesně půlkulové záběry, aspoň tak fungují starší podobné kamery a selfie kameraman nebude na sebe mířit přesně rovinou mezi objektivy. Je to samozřejmě teoreticky možný aby kamera využívala víc než půlkulové záběry a způsobovala tím ty další vady z důvodu optimálního záběru např v metrové vzdálenosti. Kdybych to navrhoval já, tak mě přijde nejbližší realitě a tím nejlepší spojit jen půlkulový záběry s mezerou jak fungují aspoň starší Ricoh Theta kamery této konstrukce, ale záleží jak se rozhodl výrobce tady, to nevím.
Nevím co dělá optimalizace záběru aby nebylo vidět tyč, ale ta přirozeně není vidět, protože je mimo zorné pole kamery. Stejně tak člověku v záběru zmizí nos nebo jedno oko když to nevhodně namíří. Ze sférické fotky nebo videa chybí kulová vrstva 2 cm tlustá v rovině kamery. Spojují se do sférického záběru dvě polokoule 2 cm od sebe a tím kousek světa chybí.
Rozpoznávání obličejů pro zaostření beru, ale vylepšení obrazu pomocí AI se mě nelíbí včetně 10 let starých inteligentnějších odšumování, kde si program splete malý objekt se šumem a odstraní ho i když bude super inteligentní protože neví jaké detaily v záběru jsou. Tak odšumování radši mírný a hodně primitiví a další AI úpravy nechci vůbec. Jedině nástroje do fotoeditoru s ručním ovládáním. Vidím větší kouzlo v zachycení skutečné scény, než umělecky hezký.
S tím se asi nesetkám. Podle mě na cvičení, posilování nejsou potřeba takové stroje. V posilovně pak chápu že se nesmí jen tak porušovat soukromí lidí. Můžou být lidi v záběru jen někde v dálce kde nejsou poznat. Se souhlasem cokoliv. S upozorněním "zde hrozí natáčení" ne.
Když tiskárna, tak bych ještě doplnil tvrdý desky A4 s kroužkovou vazbou se 4 kroužkama, děrovačku na 4 kroužky a oboustranné matné fotopapíry. Dobře se tak doma dělá fotokniha. Dvě fotky na stránku, čtyři na list. Nechat okraj pro kroužky. Do fotek vložit datum a místo. Do takové fotoknihy se můžou fotky přidávat několik roků dokud se papíry vejdou, např hned po Vánocích se může pokračovat dál.
Když já si prohlížím fotky, tak mě vůbec nezajímaj výmysly, ale jen skutečnost. Třeba krajina, jak to kde vypadá a jestli chybí fotka v jiném ročním období, nebo počasí, tak opět mě nezajímá vymyšlená úprava fotky. Dokonce ani fotky jako doplněk článku mě nezajímaj výmysly, teda obrázky, protože fotky to nejsou. Jediný co mě přijde zajímavý je ukázka jak schopná už AI je. Stejně tak vidím větší hodnotu ve fotce proti obrazu malíře. Hodnotu obrazu vnímám u věcí kde neexistují fotky, jako třeba v minulosti, samozřejmě realistické obrazy.