Zpět na článek

Diskuze: Sony uvedlo 1/1,28" snímač Lytia LYT-818 s dynamickým rozsahem 86 dB

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

elnino
elnino
Level Level
4. 11. 2024 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vývoj ide u mobilov v poslednych 2-3 rokov dost dopredu..,velkost snimačov rastie aj v strednej triede mobilov...a hlavne moznost fotit do Raw umoznuje ziskat naozaj dobre fotky... Moj mobil ma hlavný sensor 1/1.3" ..50/12.5 megapixelov..a fotenie do Raw poskytne podstatne lepšiu kvalitu ako JPG...dalej je tu možnost fotit do Ultra Raw / kazdy vyrobca to nazyva inak/ ktory sklada niekolko expozicii..a umoznuje pokytnut este lepší dynamický rozsah -za roznych svetelnych podmienok,,alebo v slabom osvetleni..

Výhoda mobilu je v tom ze je stale po ruke..taka je pravda..

Moj starši profi kompakt Canon G10 na snimač 1/1.7" a 14 megapixelov...takze papierovo moze byt slabší oproti mobilu,,ale stale si ho nechávam.. pretoze novy AI odšumovaci softvare DXO pure raw3 ..dokaže z Rawu urobit pouzitelne fotky aj na pomerne vysokom ISO...
a u Canon G1x z večsim snimačom ..tam su možnosti ešte večšie ..takze ani stará technika sa nevyhadzuje..

Mozno by stalo za to urobit na Digimanii nejake porovnavacie testy niektorych novych foto-mobilov versus Digitalne fotoaparaty rôznej triedy..

jirka-77
jirka-77
Level Level
4. 10. 2024 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když má LCD monitor bílý pixel 1000x světlejší než černý, kolik to je dB?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
4. 10. 2024 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jirka-77 1000krát světlejší by mělo být cca 10 EV, tedy 60 dB.

jirka-77
jirka-77
Level Level
4. 10. 2024 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Na přesný vztah těch tří věcí mezi sebou by to asi chtělo koalový článek, protože co jsem v rychlosti našel, tak jsou dB popsaný pro akustiku kde to komplikují s výkonem.

jirka-77
jirka-77
Level Level
4. 10. 2024 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Díky.

Casper001
Casper001
Level Level
2. 10. 2024 07:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ve smartphonech tam to jede ten vývoj... ale že by se to dostalo i do nějakých profi kompaktů to ne

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
2. 10. 2024 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Casper001 To už je zcela mrtvá kategorie, kromě přístrojů na vlogging, které se ale zase tak úplně nehodí k fotografování. Sony (RX 100) a Canon (G7 X) si ještě drží jeden až dva staré modely (Panasonic už žádný), ale to jednou také skončí.

Můj Panasonic LX15 (v Rawu) je stále lepší přístroj než mobil, ale až odejde, náhrada už asi žádná nebude. Záruka výrobce už se také prodloužit nedá.

Casper001
Casper001
Level Level
2. 10. 2024 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Tak do kapsy mám ještě původní RX100 a i dnes to fotí super. Jinak mám zrcadlo a objektivy, ale ne vždy se mi s tím chce tahat. Mobil mám sice u sebe pořád, ale na něj fotit fakt nehodlám. Není nad to odfotit si to pořádně a doma si v klidu pohrát s RAWy

snejdy
snejdy
Level Level
2. 10. 2024 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 U dnešních fotomobilů jsou taky 1" senzory a rawy. A dá se z toho vytahnout podle mě i lepší výsledek, než z RX100.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
2. 10. 2024 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Souhlasím. Dost udělá taky objektiv, který je u RX100 docela špatný (mám i RX100 VII a je to dost rozdíl, což mě praštilo do očí zejména poté, co jsem po fotkách z RX100 VII začal upravovat X let staré fotky z RX100). Z hlediska detailů a celoplošné ostrosti občas vytáhnu lepší fotky i z iPhonu SE s 1/3" snímačem (pochopitelně z RAWu). Ale jinak nic proti RX100, bylo to krásných 10 let.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
2. 10. 2024 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Vím že Pixel 8a není top model, ale když jsem fotil na stejné akcí tím a LX15, dostanu z LX15 rawu stále lepší fotky. Objektiv je naštěstí docela slušný. Pokud by to mělo být stejně pohodlné i na mobilu, potřebovat bych nějaký grip s tlačítkem spouště.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
2. 10. 2024 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Tak na akci (za horšího světla) se dá něco takového očekávat. Přece jen je to mnohem menší 1/1,73" snímač a LX15 má objektiv s F1,4. Navíc LX15 má dost dobrý objektiv. To se o RX100 moc říct nedá, ta je na širokém ohnisku v rozích docela slabá.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
2. 10. 2024 19:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 V rawu je LX15 na širokém ohnisku v rozích taky hrozné, jenže je to ve skutečnosti daleko širší než 24mm a řeší to ořezem, kdy už to vypadá lepší. F1.4 pomáhá, ale ani na dlouhém konci na F2.8 to nakonec nebylo zlé. Musí se ale použít M režim, automatické ISO funguje velmi špatně a nastavuje zbytečně vysoké hodnoty, které nevyužívají potenciál dobré stabilizace.

Casper001
Casper001
Level Level
3. 10. 2024 06:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Jo, a stačí trošku zazoomovat a ty Vaše mobily se s těma omalovánkama můžou jít zahrabat... holt fyzika je sviňa :-)

Choakinek
Choakinek
Level Level
3. 10. 2024 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Je to tak. Bavíme-li se o nadprůměrné kvalitě fotek u telefonů, tak spíše dražší až drahé telefony takovou vlastnost mají, ale pouze v rámci hlavního fotomodulu. Jde tak o přístroje "jednoho ohniska", chybí jim jakákoliv univerzalita.

Choakinek
Choakinek
Level Level
3. 10. 2024 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Lumix LX7 měl skvělý objektiv. Krásně ostrý od rohu do rohu na všech ohniscích, avšak zcela famózně jen na středních ohniscích.

Měli ho zkopírovat do kompaktu s 1" snímačem. Kdyby byl moc veliký, tak měli lehce snížit světelnost anebo zkrátit ohniskový rozsah.

Objektiv v Lumixu LX100 podle mě tak dobrý nebyl.

kultus
kultus
Level Level
3. 10. 2024 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Nechapu proc mate porad tu patologickou potrebu mobily coby nahradu fotaku za kazdou cenu deklasovat. Vemte si na mesic poradny fotomobil a fotte s nim i do RAWu. Mozna budete prekvapeni, jak jsou i dnesni telemoduly pouzitelne a taky se porad bavime o tom, ze mate mobil porad po ruce. Pochybuji ze sebou porad nosite profikompakt nebo bezzrcadlovku. Mobily maji sve misto a kvalita se posunula o dost dal, quadbayer snimace s vysokym rozlisenim, multiexpozice kde na nemusite cekat na HDR, nocni rezimy atd. a jestli zase zacnou delat spouste fotaky i v mobilech bude i ergonomie o kus dal. Proste dneska to uz neni jen o fyzice ale spis o SW. Podivejte se na fotky treba z Pixel 8 Pro resp. 9 Pro. stejne tak muzete jen tak rict jestli je lepsi MPV, SUV nebo sportak ci kombik.

Choakinek
Choakinek
Level Level
3. 10. 2024 20:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Takovou potřebu nemám! Píšu, jak to je. Drtivá většina mobilů má na ultrawide a tele "pidičipy", čímž zásadním způsobem ztrácejí univerzální použití. S ohledem na kvalitu výstupu je jistě slušná náhrada kompaktů vybavenými pevnými ohnisky (např. Ricoh GR III), ale tím výčet fotoaparátů prostě končí.

Já pochopitelně bezzrcadlovku všude netahám (mám Panasonic G80), nicméně v tom případě také nefotím (jasně, nepočítám "pár" cvaků mobilem), no a když fotím, tak mám bezzrcadlovku celou dobu (nebo takřka celou dobu) pověšenou na krku, abych ji měl při ruce.

Já fotím výhradně do JPEGu a potřebuji mít (takřka) shodnou kvalitu výstupu minimálně v ohniskovém rozsahu 24 - 120 mm za různých světelných podmínek a v tom případě neexistuje žádný mobil, který by mi to umožnil. Takže smůla.

Edituji pouze RAWy, ale zejména kvůli korekci chyb anebo výjimečně kvůli některým vlastnostem (např. zvýšení dynamického rozsahu).

Pro ilustraci přikládám snímek z posledního iPhonu 16 na ultrawide ohnisko v noci:

https://www.idnes.cz/priloha?foto=VOKa732e754b9_img_0115.jpg

Otřesná kvalita výstupu, FUJ!

snejdy
snejdy
Level Level
4. 10. 2024 02:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Neni pravda, nejnovější vlajky maj solidní snímače i na sekundárních objektivech. Muj telefon fotí naprosto použitelné fotky v rozsahu 15-200mm. Nebo případně rawy v 15, 23, 100 mm.

Casper001
Casper001
Level Level
4. 10. 2024 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 A hlavně i z hlediska ergonomie mobil nemůže foťák nikdy nahradit ;-)

Casper001
Casper001
Level Level
4. 10. 2024 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 To bych teda chtěl vidět tu fotku na 200mm

kultus
kultus
Level Level
4. 10. 2024 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Tak je z poslednich let videt, ze pro vetsinu lidi muze a cetl jsem i nazory poloprofi a nadsencu, kteri kdyz musi foti lepsim fotomobilem a nejen ze si nestezuji, ale si to i pochvaluji. Samozrejme se nebavime o profi pravi "naprodej".

kultus
kultus
Level Level
4. 10. 2024 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Ale tak urcite "vetsina" kdyz si ale priplatite dostanete kvalitu nebe a dudy...neverim, ze je tohle reprezentativni snimek z IP16. Samozrejme to chce prime srovnani, ale rekl bych, ze to vetsina fotomobilu ze spicky vyfoti lepe. Na druhou stranu je otazka, jestli to i ten Vas fotak vyfoti o tolik lepe, s jakym objektivem a nakolik budete muset priclonit a jake budete mit rohy (tohle neni portret kde se to ztrati. Vsadim se, ze na manualni rezim hlavnim snimacem, kde se da krasne vyuzit kvalita stabilizace + "velka" clona, lze na delsi cas vyfotit lepsi snimek + polaborovat s nocnim rezimem (vse samozrejme z ruky). Ono je totizto rozdil rychle neco cvaknout mobilem, pak to same fotakem kde si vse pekne nastavim a brat to jako objektivni srovnani. A to nemluvim o RAWu, kde se z tech skoro palcovych snimacu da vytahnou opravdu hodne. Samozrejme tady by tele nestacilo, to klidne uznam.

kultus
kultus
Level Level
4. 10. 2024 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Co je to za telefon, pokud to neni tajne?

snejdy
snejdy
Level Level
5. 10. 2024 02:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Vivo X100 pro

snejdy
snejdy
Level Level
5. 10. 2024 02:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Presne, ja jsem dost rozmlsanej na obrazovou kvalitu, mam CSC a dost objektivu (vč. pevnych 1.4 skel), a presto aktualne fotim skoro vsechny bezne veci telefonem a fotky z toho mi naprosto staci. Fotak beru uz v podstate jen na seriozni foceni dulezitych akci. Ale je to az u poslednich dvou telefonu co mam, predtim to jeste nebylo na takove urovni.

Choakinek
Choakinek
Level Level
5. 10. 2024 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Díky, mrknu na to.

kultus
kultus
Level Level
5. 10. 2024 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Napadlo mne to Vivo, ale tam je na UW jen 1/ 2.76" snimac to uz Pixel 8 Pro ma aspon 1/2.0" momentalne jeden z nejlepsich nemluve o zpracovani obrazu. Ale to Vivo ma zase vyborny hlavny snimac. Ty telefony maji vyhodu v ostrosti po cele plose snimku, i v RAWu je to videt.

Co Milane, chtelo by to nejake srovnani lepsiho fotomobilu s bezzrcadlovkou. ;) Tyhle testy a srovnavacky jsem tady mel hodne rad.

kultus
kultus
Level Level
5. 10. 2024 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Je to tak, ono se zase odpurci oprou o to, ze "kvalita staci" ale ta kvalita sla za posledni roky hodne nahoru, jen je treba dobre vybrat (nove Pixely, Vivo X100P, Honog Magic 6 Pro mozna i ten samsung S24U ci IPhony). A RAW posune kvalitu jeste o rad jinde. Kazdy top fotomobil ma neco dobre. Ja letos vybral Pixel 8 Pro protoze ma neskutecne zpracovani obrazu. Nejde ani tak o ostrost a detail, ten je dost dobry, neni ale na spici...ale ty barvy, DR, akuratni projasneni stinu aby to nebyl HDR look pres to vypada snimek realisticky. Samozrejme je tam tolik PP co pak vidim v RAWu, ale ty fotky SOOC jsou paradni a je porad za 17K. Hlavne je to jeden z mala mobilu co umi fotit decka v interieru. Vivo, honor, nemluve o samsungu ci iphonu, odpovidajici modely vsechno v srpnu +25K.

kultus
kultus
Level Level
5. 10. 2024 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Davas odkaz na celou stranku recenze, co konkretne je rozpatlane?

snejdy
snejdy
Level Level
5. 10. 2024 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Ten UW stejně používam dost málo, ono to hlavní 23mm je dostatečně široký. Jinak vivo x100 ultra má 1/2" UW, 1" hlavní a 1/1,4" tele. A "nativní" ohnisko až do 340mm. Ale neni globální verze, jen čínská.

Choakinek
Choakinek
Level Level
1. 10. 2024 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to jistě pěkné, ale uživatel by měl mít možnost snadno určit intenzitu HDR stylu, třeba už v náhledu, neboť platí, že HDR snímek není univerzálně použitelným stylem, který vždy zajistí nejlepší snímek. Neumělecký HDR styl zajistí (v oblasti dynamického rozsahu) technicky dokonalý nebo takřka technicky dokonalý snímek, ale pro pořízení nejlepšího snímku je někdy (někdy i docela často) nutné naopak pořídit technicky méně dokonalý nebo i nedokonalý snímek v oblasti dynamického rozsahu.

jirka-77
jirka-77
Level Level
3. 10. 2024 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Za nejlepší DR beru stejný jako má člověk.

kultus
kultus
Level Level
3. 10. 2024 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jirka-77 A kolik fotaku to splnuje? Dneska uz ani u fotomobilu neplati, ze jsou ty multiexpozice za kazdou cenu prehnane HDR, na ktere se neda koukat. Prave naopak priblizuji se skutecnosti tak, ze i lepsi fotak ma z jedne expozice problem to same vytahnout z RAWu. Mozna bude mit o neco lepsi detail, ale u scen narocnych na DR by si se mozna divil, jak vyvazene sceny se daji vyfilotit uz do jpg. Mam Pixela od google a zrovna ten si na to dost potrpi, delat z nej RAW neni uplne med jako z me fujiny, ale vysledky na rodinny fotak vyborne.

snejdy
snejdy
Level Level
5. 10. 2024 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jirka-77 To je pravda, například noční město s umělym osvětlenim mi z mobilu na noční režim vyjde líp jak z CSC na jednu expozici. Abych dosáh u takové scény fotky bez přepalů a s prokreslenými stíny, musel bych fotit multiexpozici ze stativu a pak to ručně skládat. Mobil to dá z ruky a hned. Ale jako jasně, detailů a rozlišení je samozřejmě mnohem víc na CSC.

kultus
kultus
Level Level
5. 10. 2024 20:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jirka-77 To je prave ten problem, pro kazdeho je dobra fotka "dobra" z jineho duvodu. Nekoho zajima presnost expozice, vykresleni stinu, DR (v noci take problematicky). Jineho zase zajima detail a ostrost, jemny sum nevadi atd. Proto jsou tyhle debaty, co je lepsi, nekonecne a nikdo nema absolutni pravdu. Spis mne zveda ze zidle to nedolozene zpatecnictvi a odmitani zrejmeho, kor kdyz ma dotycny v kapse "mobil za pet tisic" ktery prece nemuze fotit lip nez CSC.

jirka-77
jirka-77
Level Level
6. 10. 2024 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jirka-77 Nevím, já zatím takový foťák neznám, píšu obecně co považuju za ideální.

kultus
kultus
Level Level
6. 10. 2024 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jirka-77 Tak to si na ten svuj ideal jeste pockas, ale podle mne se nedockas ;)

Reklama
Reklama