Seznam kapitol
Dnes zabrousíme do třídy vyššího low-endu APS-C zrcadlovek. Otestujeme fotoaparát Canon EOS 760D, který přináší nový 24MPx snímač, výklopný i stavový displej. Fotoaparát jsme vyzkoušeli s 18-135mm IS STM objektivem.
Noční scéna
 Pro noční focení tu najdete maximálně půlminutovou expozici, ale nechybí samozřejmě ani bulb režim. Horší je to s autofokusem. Pokud necháte automatický výběr ostřících bodů, pak si u běžných nočních snímků minimálně jeden AF bod najde solidní kontrast a zaostříte. Pokud ale neprozíravě necháte jednobodové ostření na plošku s méně výrazným kontrastem, může se stát, že skončíte. Kvalita snímku je dostatečná, můžete se podívat i na snímek v RAW formátu. Z něj vytáhnete ještě o něco lepší detaily. Prosvětlené stíny ukážou poměrně dost barevného šumu, ale přesto bych řekl, že je zde vůči starším snímačům Canon vidět pokrok.
	
 expoziční čas 25 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 29 (46) mm, klikněte pro zvětšení
 Dále se podíváme na výsledky v JPEGu a RAWu při různých citlivostech.
	
 ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)
 Nejnižší citlivost ISO 100 je nepřekvapivě v podstatě bez šumu. Detaily jsou velmi dobré (s ohledem na mlhavé počasí).
	
 ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
 Také ISO 200 je v podstatě bez šumu. Výsledek je velmi dobrý.
	
 ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
 ISO 400 lehce zvyšuje jasový šum v RAWu. JPEGy jsou v rámci možností (toho, co dovolilo počasí) v pořádku.
	
 ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
 Citlivost ISO 800 opět navyšuje jasový šum. JPEGy se lehce třepí.
	
 ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
 U citlivosti ISO 1600 se do hry přidává i velmi lehký barevný šum, stále je to ale docela dobrý výsledek. JPEGy jsou slušné.
	
 ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
 ISO 3200 dále navyšuje barevný šum, což jde vidět jak v RAWu, tak i v JPEGu. Tam už je vidět dost jasových hrudek a klesají detaily.
	
 ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)
 Citlivost ISO 6400 je už hodně vysoká. Barevného šumu je dost, tady už ani z RAWu vynikající kvalitu určitě nedostanete. JPEGy překvapivě dobře drží výraznější detaily, nicméně u těch méně výrazných už počítejte s jejich ztrátou.
	
 ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)
	
 ISO 12800 (multiexpozice)
 S ISO 12800 je barevný šum velmi vysoký, JPEGy jsou zastřené, drží ale velmi výrazné detaily. Multiexpozice přibližuje obraz, který je výrazně méně zašuměný, ale také méně ostrý.
	
 ISO 25600 (JPEG / konverze z RAWu)
 Nejvyšší citlivost ISO 25600 je už v podstatě jen šum, ve stínech se také objevuje zajímavé čtverečkování obrazu.
Standardní scéna
 Podíváme se také na dva tradiční snímky, které jsou v každé recenzi.
	
 expoziční čas 1/250 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 18 (29) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 Kresba je takřka celoplošně dobrá, méně ostrá je zase netradičně jen vpravo a vlevo uprostřed (rohy jsou ostřejší). K dispozici je snímek v RAW formátu.
	
 expoziční čas 1/25 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 29 (46) mm, klikněte pro zvětšení
 Středová ostrost je velmi dobrá, fotoaparát s použitým objektivem dokázal vykreslit čáry na šedé stěně mlýnů. Jak je ale vidět, testovaný 18-135mm IS STM objektiv měl problém se stranovou ostrostí, vpravo i vlevo je kresba neostrá (kus, který jsme testovali minulý rok, byl v těchto místech o něco ostřejší). Můžete si stáhnout snímek v RAW formátu.