Recenze Fotoaparáty Kompakty Canon

Canon PowerShot SX430 IS: milovník přírody | Kapitola 5

Milan Šurkala

Milan Šurkala

61

Seznam kapitol

1. Canon PowerShot SX430 IS: milovník přírody 2. Ostření, expozice, videosekvence 3. Stabilizace, portréty, výdrž, displej, Wi-Fi 4. Digitální šum 5. Protisvětlo
6. Vlastnosti objektivu 7. Optický zoom, rychlost, scénické režimy 8. Noční a standardní scéna 9. Galerie ilustračních snímků 10. Závěr

V dnešním testu se podíváme na nepříliš velký ultrazoom Canon PowerShot SX430 IS, který ale nabídne obrovský 45× optický zoom. V útrobách sídlí 20MPx CCD senzor a nás bude zajímat, jak si tato kombinace povede v praxi.

Reklama

Malému snímači s velkým rozlišením teorie nenahrává moc do karet, takže se podívejme, jak si s protisvětlem a vysokým dynamickým rozsahem skutečně poradí.

Canon PowerShot SX430 IS: milovník přírody

expoziční čas 1/1000 s, clona F5,6, citlivost ISO 100, ohnisko 28 mm, klikněte pro zvětšení

Ve stinných částech to opravdu nevypadá hezky, kresba je bez výraznějších barev, rozpitá a chybí detaily. Objektiv vytváří světlý flek (odlesk).

Canon PowerShot SX430 IS: milovník přírody

expoziční čas 1/30 s, clona F5, citlivost ISO 400, ohnisko 54 mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení

Ani zde nebudu hýřit nadšením. Tmavé plochy jsou rozpité a téměř bez barev. Znovu je tu odlesk a tentokrát jde vidět i chromatickou aberaci.

Canon PowerShot SX430 IS: milovník přírody

expoziční čas 1/1000 s, clona F5,6, citlivost ISO 100, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení

Stinné plochy jsou znovu bez výraznější kresby, v obloze je naopak velký přepal. Je ale nutné poznamenat, že dynamický rozsah této scény byl skutečně extrémní.

Canon PowerShot SX430 IS: milovník přírody

expoziční čas 1/1000 s, clona F8, citlivost ISO 200, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení

S technologií i-Contrast fotoaparát navolí poloviční expozici a vytáhne stíny. Výsledkem je, že přepal je mnohem menší a obloha skutečně vypadá mnohem lépe. Na druhou stranu již tak tmavé stíny byly vyfoceny s ještě horší expozicí, což pak po silném softwarovém prosvětlení způsobí, že jsou úplně rozmyté s velmi nevýraznými barvami a spoustou šumu.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama