Zpět na článek

Diskuze: Canon si patentoval objektiv RF 17-70mm f/3.5-5.6

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

martinX34
martinX34
Level Level
23. 8. 2019 19:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Navrh je robeny na full frame, ale tento objektiv by mohol fungovat aj ako APS-C zakladny zoom.
Nepripravuje sa Canon na APS-C tela s RF bajonetom, co by znamenalo postupny zanik EF-M bajonetu ?

Choakinek
Choakinek
Level Level
24. 8. 2019 00:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 To by nemohl, protože ten objektiv nejspíš nebude vůbec levný, takže by si ho jako klasický seťák pro APS-C nikdo nekoupil. Navíc ani klasickým seťákem být nemůže - má lehce prodloužený zoom - nekončí na běžných cca 55mm (cca 82,5mm po přepočtení), ale až na 70mm (cca 105mm).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
24. 8. 2019 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek S tím prvním souhlasím, ale to druhé? Proč by seťák měl končit na 82,5 mm? To přeci není žádné pravidlo a dnes už ani žádný zvyk. Je rok 2019, nikoli 2015. Vždyť spousta seťáků u APS-C dnes končí na kratších 75 mm (Sony, Fujifilm), 72 mm (Canon), 69 mm (Fujifilm), neplatí to ani u Panasonicu a jeho M4/3, kde je to 64 mm a 120 mm. Naopak, dneska je setový objektiv končící někde u 80-85 mm už nepříliš obvyklý. Ne, že by se nevyráběly, mají je snad všechny značky, ale k fotoaparátům jsou přibalovány obvykle jiné objektivy.

Canon má sice 18-55mm, ale obvykle dává 15-45mm. Sony má 18-55mm, no u fotoaparátů najdeš obvykle 16-50mm. Fujifilm má 18-55mm a některé sety ho i obsahují, většina má však 16-50mm nebo 15-45mm. Panasonic také sice vyrábí 14-42mm, a to hned několik typů, ale dnes snad neexistuje set, který by ho obsahoval a typicky jde o 12-32mm nebo 12-60mm. Jen o Olympusu je použit 14-42mm.

martinX34
martinX34
Level Level
24. 8. 2019 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Zamerne som nenapisal "setak" ale zakladny zoom. Teda nieco, co je sice v podobnej ohniskovej vzdialenosti ako "setaky" ale dokupuje sa samostatne a ma vyssiu kvalitu. Lacny nebude, ale ktory novy objektiv je dnes lacny ?

P.S: Moj prvy "setak" k D5100 mal 18-105mm, teda v prepocte 27-157mm.

Choakinek
Choakinek
Level Level
25. 8. 2019 03:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Do kanceláří návrhářů Canonu nevidím, ale není náhodou jedna z velkých výhod CSC ta, že pokud uděláme bajonet "na míru" každému snímači, budou tak objektivy znatelně menší, než kdybychom např. APS-C snímač umístili za bajonet pro full-frame?

Proto si myslím, že do společného bajonetu pro full-frame i APS-C nepůjdou. Ovšem možné je všechno ;-).

martinX34
martinX34
Level Level
25. 8. 2019 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Faktom je, ze aj Nikon F (to je este zrkadlovka) aj Sony E bajonety su pouzivane aj s APS-C aj s FF. Canon umoznuje zrkadlovkove EF objektivy nasadit aj na APS-C tela (a cisto APS-C EF-S objektivov je oproti EF relativne malo) Moj prvy teleobjektiv Tamron 70-300 USM Di VC USD je tiez FF objektiv, ale vacsinou sa pouziva na APS-C telach.
Vyhodou objektivu pouzitelneho aj na APS-C aj na FF je lacnejsi vyvoj (co sa prejavi aj na cene) ako ked sa vyvinie samostatny objektiv pre kazdu velkost snimaca. Na dnesnom klesajucom trhu objektivov to je konkurencna vyhoda. Preda sa menej objektivov, naklady na vyvoj sa tak daju "rozpustit" do mensieho poctu kusov, co dalej zvysuje cenu.

Choakinek
Choakinek
Level Level
25. 8. 2019 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Hmm, máte pravdu, ekonomický aspekt je důležitý. Tak se to klidně může stát, že Canon začne dělat APS-C CSC s bajonetem RF.

Také jde vlastně o to, že se to dost hodí do politiky opouštět levnější typy foťáků a prodávat spíše ty dražší, s větší marží. Je totiž dost dobře možné, že APS-C CSC s bajonetem RF bude dražší, než stávající CSC s EF-M.

V tom případě je celkem jasné, že Canon opustí původní APS-C CSC formát, z čehož jeho majitelé jistě budou mít nemalou radost.

Reklama
Reklama