Zpět na článek

Diskuze: Firmware pro Lumix G80 zlepšující stabilizaci je v přípravě

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

RiMr
RiMr
Level Level
15. 11. 2016 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zvažuju koupi skla Olympus 12-40/2,8 - otázka zní, bude ta stabilizace na G80 "plnotučná" jako by šlo o Panasonic objektiv? Co myslíte?

kolyy
kolyy
Level Level
15. 11. 2016 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiMr So stabilizovaným Panasonic objektívom bude foťák využívať ako stabilizáciu senzoru, tak objektívu. Vo finále je to účinnejšie ako stabilizácia senzoru samostatne, ale výhoda je to najmä pre dlhé ohniská, kde je stabilizácia v objektíve účinnejšia. Pri zoome so štandardným rozsahom je ten rozdiel marginálny. Ak máš teda relevantný dôvod uprednostniť Olympus 12-40/2.8 pred Panasonicom 12-35/2.8, tak sa z hľadiska stabilizácie niet čoho obávať, bude to fungovať dobre pre foto aj video.

Je tam ešte jeden rozdiel, a ten je v autofocuse - objektívy Olympus nepodporujú DFD. Ten rozdiel je však cítiť hlavne na dlhých ohniskách pri kontinuálnom ostrení. Keď som oba objektívy (12-40/2.8 a 12-35/2.8) skúšal vedľa seba, tak som nijaký zásadný rozdiel v autofokuse (jednorazovom ani kontinuálnom) nespozoroval.

J77
J77
Level Level
15. 11. 2016 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Tak tak, "plnotucna" (pokud tim minis maximalni vykon = dualni) s 12-40/2.8 Pro nebude.

Mimochodem kolyy, Ty jsi takovej insider :), netusis, jestli Panasonic casem neplanuje pridat do DFD databaze parameteru skel i jine nez jejich objektivy? Aspon ostatni nativni M43 - od Olympusu, Sigma, Tamron - tzn. od tech nejvetsich producentu? Kdyz uz se prozatim nehodlaji zabyvat fazovym ostrenim a chteji smerovat timto vlastnim smerem ...

RiMr
RiMr
Level Level
15. 11. 2016 18:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Díky oběma. Tak to je škod. Zkoušel jsem ten Omypusí i s tím jeho konkurentem od Panasonicu na G7 a zdál se mi ten Omylpus lepší, navícj je trochu rozmáchlejší v rozsahu...
Tak holt buď zůstanu u Panasonicu a pořídím G80 (až pořeší te problém se stabilizací), nebo "switchnu" na Olympus i s tělem, až se osvědčí jak je na tom nový Olympus s videem, jestli to za ty prachy stojí...
Největší problém bych měl s přechodem z "ekosystému" Panasonicu na ten Olympusí... Menu, wifi funkce... to všechno se mi u Panasonicu prosté zdá doladěné skoro k dokonalosti, aspoň pro moje potřeby...

kolyy
kolyy
Level Level
15. 11. 2016 22:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Tak to sme sa celkom nepochopili - ako hovorím, stabilizácia aj autofokus funguje s objektívmi Olympus dobre a ak máš nejaký dôvod uprednostniť 12-40/2.8, tak by som ten malý rozdiel v účinnosti stabilizácie nebral ako prekážku. Určite to nie je niečo, kvôli čomu by som menil foťák. Sám som v dvoch prípadoch uprednostnil objektív Olympus pred Panasonicom (25/1.8 a 45/1.8).

kolyy
kolyy
Level Level
15. 11. 2016 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy J77 - tak to fakt netuším, ale príliš by som to neočakával.

J77
J77
Level Level
16. 11. 2016 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Neocekavam ... ale oni umi pozitivne prekvapit :) a do jiste miry by to melo i logiku, kdyz se pred casem vyjadrili tak, ze PDAF neni na poradu dne. Pricemz u Panasonicu si asi jako u jedineho vyrobce dovedu neco takoveho aspon predstavit.

J77
J77
Level Level
16. 11. 2016 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy A na co bys pripadne "switchoval", na E-M1 II? To je uz dost brutalni cenovy rozdil ... G80 koupis za 27t. i s 12-60 setakem (ktery solo novy za 6-7t. prodas na eBay obratem, kdyz uz) ... a co se tyka E-M5 II, tak to bych preferoval G80 o mile ... Jinak volba mezi temi dvema profi skly je opravdu nesnadna, kazduy ma sva pro a proti a favorita mam, ale rozepisovat to nebudu, protoze Lumixee 12-35 jsem zatim v ruce jeste nemel a nebylo by to seriozni.

J77
J77
Level Level
16. 11. 2016 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Mimochodem kolyy, netusis, jestli ten prstencovy AF-MF prepinac u Olyho 12-40 funguje i na Lumixovych telech? Na Panasonicach jsem tenhle objektiv nemel moznost vyzkouset ...

jozkopower
jozkopower
Level Level
16. 11. 2016 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Ignoráciou fázového ostrenia vsadil Panasonic na nesprávnu kartu. Pochybujem, že aktuálne používaný kontrastný systém čaká nejaký podstatný posun vpred. Vo videu je zaostalosť systému už dnes markantná.

J77
J77
Level Level
16. 11. 2016 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Nejen Panasonic, i Olympus ho ignoruje a trpi pri AF ve videu stejnym problemem, PDAF mela ho akorat E-M1 a ted E-M1 II, jinak vse mezi tim nejenze bez, ale porad jen s tim samym, nevyvijenym (no dobre, u E-M5 II se o neco zlepsil EV rozsah pouzitelnosti, ale tot vse), mizerne implementovanym 81-bodovym CDAF (a nikde neni napsano, ze se to odted dal bude PDAF objevovat i u nizsich Oly tel). A kdyz jsem mel vedle sebe E-M10 a GX7 - oba pouze CDAF - tak u Pana je to o dva vesmiry dal, prestoze to je take jen fotak s obycenym ne-DFD kontrastnim ostrenim (nicmene narozdil od Oly je celkem pouzitelne i v prubeznem ostreni - coz je pokrok a nelze to prehlizet).

Tudiz bych to s tou sazkou na nespravnou kartu nevidel tak kategoricky, jakkoliv to zni pravedpobone, pochybnosti mam trochu take = nerikam, ze urcite nemas pravdu. Ale dovedu si predstavit, ze pri jejich enormni snaze o skutecny vyvoj sve pojeti simlulace fazoveho ostreni pomoci DFD dokazou dotlacit do stavu, kdy to sice asi nebude na urovni nejlepsich (A6XXX), ale aspon konkurenceschopne ostatnim, v zasade by jim k tomu mel stacit vyssi vypocetni vykon (coz je jen otazkou casu) a rychlejsi vycitani snimace (to si netroufam odhadnout). Stejne tak se ale muze stat, ze jim to zlomi vaz, pokud to bude trvat moc dlouho nebo vubec nenastane, a to zejmena u lidi, kteri si doted kupovali Lumixy kvuli videu, to mas pravdu.

RiMr
RiMr
Level Level
16. 11. 2016 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy jj, na E M1 II. Ne hned když neví co by za něho chtěli, ale za pár měsíců si to sedne a objeví se i jiné nabídky než za ty naše české milióny... G7 tělo jsem taky kupoval v UK, nový, za 12 tisíc, když u nás stál v garážových prodejnách 16, v lepších 18. Objektiv Olympus M.ZUIKO ED 12-40mm f/2,8 - u nás za 27, v UK nebo Německu za 18...
Minimálně si EM1II osahám, jestli bych se s tím přece jen nesžil... pokud bude šlapat stabilizace, PDAF dobře ve videu (točím hlavně letadla a modely), navíc by měl mít placatý profil.. třeba to pude.. Panasonic mám vyloženě rád, ale to jejich ignorování PDAF mě vyloženě... víte co... :)

jozkopower
jozkopower
Level Level
16. 11. 2016 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Tak točenie lietadiel je disciplína, kde by som Panasonic okamžite vyškrtol z výberu. Myslím, že ty RiMr, máš bohaté skusenosti s danou problematikou. Ak máš vybudovaný systém M4/3, potom je skutočne východiskom len Oly.

kolyy
kolyy
Level Level
16. 11. 2016 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Bol by som trochu opatrný s predpokladom, že ak má E-M1 II PDAF, tak autofokus vo videu bude zaručene skvelý. Technológia k tomu dáva predpoklady, ale software ich musí vedieť aj využiť. Zatiaľ som v tých prvotných recenziách zaregistroval komentár na túto tému len na mirrorlessons, a ten nebol veľmi pozitívny - autofokus vo videu je vraj dosť pomalý a má tendenciu sa strácať. Je to všetko predbežné, možno sa to dá nastaviť, možno sa to vylepší FW, ale určite v tejto chvíli AF vo videu na úrovni Sony/Canon nevyzerá ako istá vec.

simonik2
simonik2
Level Level
16. 11. 2016 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Kdyby tak existoval foťák se stabilizaci Olympus a AF od Sony. To by byl ideál.

kolyy
kolyy
Level Level
16. 11. 2016 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Premýšľam, ale myslím že som funkčnosť toho prstenca nikdy neskúšal, manuálne ostrím výnimočne. Žiadny môj objektív ho nemá.

jozkopower
jozkopower
Level Level
16. 11. 2016 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy To už je - Sony A6500, rýchly AF + dual stabilizácia. V predaji asi o pár týždňov.

jozkopower
jozkopower
Level Level
16. 11. 2016 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Netvrdím, že bude Olyho fáza vo videu stejne skvelá ako u Sony/Canon, ale zlepšenie proti kontrastu Panasonicu očakávam už len z princípu činnosti AF. Súhlasím, na konečný verdict je potrebné otestovať, snáď to skutočne nedomrvili.

kolyy
kolyy
Level Level
16. 11. 2016 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Tak pri A6500 je zatiaľ nezodpovedaná otázka, ako účinná bude tá stabilizácia pre video. Ak je to na úrovni rady A7, tak žiadna sláva. Ak to bude ako M43, tak je to super (až na cenu). Netreba zabúdať, že pri M43 sa od začiatku počítalo so stabilizáciou senzoru a je k tomu prispôsobený bajonet aj objektívy. Pri Sony je to otázka, naisto vieme len to, že sa so stabilizáciou počítalo pri prechode na FF a FE objektívy sú tomu prispôsobené (a komplikuje to ich dizajn). Samotné rozmery bajonetu sú dosť malé. Je veľmi otázne, či sa pri vývoji APS-C objektívov počítalo so stabilizáciou a či tam teda nejaká rezerva je. Ak nie, čomu by nasvedčovali nepresvedčivé výkony mnohých objektívov rohoch, tak Sony môže buď obetovať účinnosť stabilizácie alebo optickú kvalitu, ale optimálne nebude ani jedno.

RiMr
RiMr
Level Level
16. 11. 2016 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Měl jsem i SOny a6000, super AF, ale co je to platné, když funkčně je to oproti Panasonicu prostě zoufale chudé, menu šílené a hlavně, výdrž na accu komická a přehřívaní... no peklo... uvidíme a6500...
A na m43 je tolik objektivů, přitom když někam letím, tak se mi foťák i se dvěma skly a příslušenstvím vleze pohodlně do palubního zavazadla i s noťasem, prádlem a pláštěnkou :)
Z toho důvodu jsem vyřadil ff Soňáky - je to (mimo jiné) pro mě moc velké hebedózo. Těla jsou OK, ale jak se na to dají ty roury od kamen...

kolyy
kolyy
Level Level
16. 11. 2016 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Len doplním, že napríklad pri E 16-50 PZ už dnes vieme, že so stabilizáciou musí byť veľký problém. Pri 16mm to má čierne rohy už dnes a nie je to vidieť kvôli orezu a narovnaniu pre jpg. Čo sa stane keď sa začne hýbať senzor? Ten čierny tieň vlezie do obrazu. Ako to chcú riešiť neviem, ale bolo by komické, keby to dávali ako seťák a pritom by z toho liezli obrázky či video s čiernymi rohmi.

jozkopower
jozkopower
Level Level
16. 11. 2016 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy kolyy - to už troška preháňaš s tým veštením čiernej budúcnosti. Osobne mňa nejaký skladací seťáčik nezaujíma, ak dám na drevo 1700 EUR za A6500 určite použijem iné sklá.

J77
J77
Level Level
16. 11. 2016 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy OKi, slo mi jen o to, jestli to prepina mechanicky prevod, nebo jestli je to jen dalsi forma "externiho cudliku" (coz by na Pana nefungovalo, potrebuje to v tom pripade SW vazbu na strane tela). Ja uz to nemam jak vyzkouset, vsechny Oly jsem uz pred casem poslal do sveta a nechal si jen par skel.

J77
J77
Level Level
16. 11. 2016 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Majitele Fuji taky "ocakavali uz len z principu" (PDAF) a misto toho se trapili s pomalym ostrenim i ve fotografickem rezimu, nejen ve videu ... a napravy se dockavali prubezne, pricemz do apson OK stavu se dostali az po letech. Samozrejme je super a chvalyhodne, ze to Fuji nezazdilo a postupne to vylepsovalo/opravovalo i pro starsi modely a pracovali na tom. Ale stalo to more casu a fotaky uz byly roky na trhu, tzn. na tom "ocakavani" vs realita to nic nemeni.

kolyy
kolyy
Level Level
16. 11. 2016 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Ja len upozorňujem na technologické limity. Zdá sa, že ľudia si často neuvedomujú, že papier a realita môžu byť veľmi odlišné veci. Nie je PDAF ako PDAF a IBIS ako IBIS.

Napadla ma jedna elegantná možnosť akou by to Sony mohlo pri A6500 riešiť, aj keď zrejme dosť málo uspokojivé pre mnohých užívateľov - možno bude účinnosť stabilizácie závislá na použitom objektíve. Pri FE objektíve, ktorý pokrýva FF, nebude problém a stabilizácia bude mať parádny účinok. Pri APS-C objektívoch bude účinok obmedzený a pri extrémnych prípadoch ako 16-50, bude účinok minimálny.

kolyy
kolyy
Level Level
16. 11. 2016 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Presne tak. Ja som bol pripravený X-T10 kúpiť, keď vyšiel, strávil som s tým v obchode asi dve hodiny. Ale v priamom porovnaní bol Panasonic GM5, ktorý som už vlastnil, neporovnateľne lepší nielen v jednorazovom, ale aj kontinuálnom ostrení. PDAF na papieri pekné, recenzie pozitívne, ale realita bohužiaľ značne zaostávala. Inak foťák super, ale taký veľký krok späť v AF som nemohol akceptovať.

A vo videu to nemajú dobre doriešené doteraz (X-T2), síce to preostruje rýchlo, ale je to trhané a skokovité, takže použiteľnosť stále obmedzená.

J77
J77
Level Level
16. 11. 2016 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolyy Minis tim, ze jako zamerne omezi jeji ucinnost, tzn. moznost pohybu snimace, podle toho, jaky objektiv vydetekuji?

stn35
stn35
Level Level
14. 11. 2016 18:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hlavne by mohol vyjst tento firmware pre GX80 aby sa to dalo pouzivat pri videu a bude to par excellance

J77
J77
Level Level
14. 11. 2016 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stn35 Obavam se, ze budes mit smulu, neb GX80 je "pouze" slusne zupgradovana GX7, kterazto stabilizaci v tele pri videozaznamu s ne-Lumix objektivy take neumi ... a protoze GX80 od sveho predchudce (mimochodem v Japonsku prodavana je jako GX7 Mark II) upgradovala uz dostatecne a v neposledni rade je uz doby nastupu vyrazne levnejsi a jeste navic ma navzdory nizsi cene kitu lepsi setove sklo (12-32), tak se obavam, ze tech benfitu je uz az prilis, nez aby do nizsiho modelu jeste pridavali dalsi bonus. Jakkoliv by to byl velmi mily a sympaticky pocin ...

kolyy
kolyy
Level Level
15. 11. 2016 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@J77 GX80 stabilizuje pri videu všetky objektívy a zatiaľ lepšie ako G80 (ktorá potrebuje nový FW, lebo sa to trhá).

J77
J77
Level Level
15. 11. 2016 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@J77 Ze bych si to spatne vybavoval? Mozny to samozrejme je, ale mel jsem za to, ze kdyz jsem na tom mel M.Zuiko 45/1.8 a zkousek 4K video, tak na me svitila "skrtnuta rucicka" BODY (a vypnutou jsem ji fakt nemel :).

kolyy
kolyy
Level Level
15. 11. 2016 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@J77 45/1.8 mám a pre video aj používam, takže celkom iste stabilizácia funguje. Funkčnosť stabilizácie vo videu pre pevné sklá bol jeden z hlavných dôvodov prečo som GX80 kupoval.

J77
J77
Level Level
15. 11. 2016 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@J77 OK, v tom pripade Ti velmi dekuji za opravu, Tobe nemam duvod neverit - chyba se evidentne stala na moji strane. Mel jsem GX80 jen na chvili a vedle stavajici GX7, tak se mi to zda se spletlo. Diky :).

Mimochodem zajimal me tehdy hlavne hledacek, ale bohuzel je uplne stejny jako na GX7, akorat neni vyklopny (bohuzel kvuli prilis striktnim vhledovym uhlum a pouzite lcd technologii). Ale uprimne receno, jestlize jsi potvrdil, ze interni 5-osa stabilizace na snimaci skutecne funguje se vsemi skly, tak to uz je tak masivni upgrade GX7, ze pred nima uprimne smekam - kolik tam toho bez nejakych marketingovych kalkulaci nacpali. A to jeste zvladli snizilt startovaci cenu kitu - navic kitu s lepsim setakem - o cca pet tisic / 20%. Byla by opravdu skoda, kdyby Panasonic s fotakama seknul, toto je opravdu sympaticky pristup, podobne se snazili pred temi par lety nabusit i GX7, proste to neprehani s vypocitavosti a v neobvykle nadstandardni mire davaji to nejlepsi, co momentalne umi, co tam jsou v ramci dany ceny schopni nacpat. Opravdu sympaticke. Ale obavam se, ze jestli Milanuv "serial" o letosnich hospodarskych vysledcich vyrobcu bude pokracovat a dojde i na Panasonic, tak to bude debakl :(

kolyy
kolyy
Level Level
15. 11. 2016 23:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@J77 Tak tak, Panasonic je jeden z mála, ktorý relevantne inovuje nielen v high-ende. Bohužiaľ im chýba značka a schopný marketing, takže trhový podiel je slabý. Ja dúfam, že toto kolo ešte prežijú, veľmi silný stred ponuky (GX80, G80) by sa mohol konečne trochu presadiť voči zväčša stagnujúcej konkurencii, keďže získal aj veľmi dobré recenzie. A to vrátane dpreview, kde je G80 momentálne ich doporučovaným foťákom v svojej kategórii ($900-1200), napriek tomu, že je to papierovo nerovný boj voči drahšej konkurencii ako A6300, EOS-M5 alebo D7200. To by už mohlo čosi pomôcť. Navyše GH5 by mal mať svoj trh istý, ak nepríde neskoro alebo nebudú nejaké vážne problémy, lebo to bude pre video opäť na chvíľu unikátny prístroj.

jozkopower
jozkopower
Level Level
16. 11. 2016 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@J77 nový FW : http://av.jpn.support.panasonic.com/support/global/cs/dsc/download/fts/index2.html

kolyy
kolyy
Level Level
15. 11. 2016 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stn35 Nemám s GX80 pri videu nijaký problém, aký FW by si si predstavoval?

Reklama
Reklama