Recenze Objektivy Pevné ohnisko Nikon

Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G | Kapitola 3

Milan Šurkala

Milan Šurkala

35

Seznam kapitol

1. Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G 2. Autofokus, ostření, světelnost, bokeh 3. Sférické zkreslení, vinětace, chromatická aberace 4. Kresba v praxi
5. Protisvětlo a optický zoom 6. Noční a standardní scéna 7. Galerie ilustračních snímků 8. Závěr

Otestovali jsme pro vás populární pevný objektiv Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G, který je určený pro APS-C zrcadlovky značky Nikon. Nabídne dobrou světelnost F1,8 a přepočtenou ohniskovou vzdálenost 52 milimetrů.

Reklama

Sférické zkreslení


Protože Nikon D5300 automaticky provádí korekci zkreslení, není se čemu divit, že v JPEGu jsme naměřili pouze +0,1% sférické zkreslení. V RAWu je vidět, že objektiv až tak rovně nekreslí, zkreslení je +1,8 %.

Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G


JPEG

Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G


RAW bez korekce

Vinětace


Na nižších clonách je vinětace poněkud viditelná, lehce přesahuje 1 EV. U clony F2,8 se ztmavení rohů znatelně mírní a s dalším přicloněním tato vada v podstatě mizí.

Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G

Chromatická aberace


Mrkneme se také na úroveň chromatické aberace. Podíváme se jak na JPEGy, tak i RAWy.

Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G


clona F1,8, JPEG


Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G


clona F1,8, RAW



Při plně otevřené cloně se RAWy vyznačují výraznými duchy, které mají fialovou a azurovou barvu. JPEGy se toto snaží docela slušně maskovat.

Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G


clona F2,8, JPEG


Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G


clona F2,8, RAW



U clony F2,8 už duchové mizí, nicméně chromatická aberace zůstává. JPEGy jsou bez problémů.

Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G


clona F5,6, JPEG


Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G


clona F5,6, RAW



F5,6 zmenšuje plochu chromatické aberace. JPEGy jsou v pořádku.

Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G


clona F11, JPEG


Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G


clona F11, RAW



U clony F11 se v podstatě nic nemění. Chromatická aberace zůstává v RAWu, JPEGy ji mají solidně odstraněnou.

Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G


clona F22, JPEG


Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G


clona F22, RAW



U nejvyšší clony F22 nastupuje difrakce. JPEGy jsou bez chromatické aberace, RAWy na ni pořád trpí. Jak je ale vidět, dá se snadno odstranit.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama