Zpět na článek

Diskuze: Nikon uvádí levný objektiv Nikkor Z 50mm f/1.4, je levnější než f/1.8 S

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

JonSnih
JonSnih
Level Level
14. 9. 2024 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Dá se to očekávat. Ale Nikon znovu ukazuje, že je nenažraný. Je asi nepravděpodobné, že Sigmě povolí vydat F2/F1.4 řady pro Zetko. Nicméně 24mm F3.5, 45mm F2.8 nebo 90mm F2.8 by povolit mohl.

Lze koupit megadap redukci, která umožní použít (F)E objektivy na Zetku. Lidi si celkem pochvalují i AF.

tutonda
tutonda
Level Level
14. 9. 2024 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonSnih Každý výrobce si dělá průzkum trhu, než začne něco vyrábět. Tyhle F2 objektivy Sigma Contemporary jsou zajímavé, ale zase se tak moc neprodávají ani na Sony, takže na Nikonu lze teoreticky očekávat úplně okrajové prodeje. Otázkou tedy je, jestli by Sigma měla zájem investovat do přetvoření pro Z bajonet i kdyby to Nikon dovolil...

Ten adaptér na FE objektivy údajně (kupodivu) opravdu funguje a umožní pak používat i Sony objektivy, kde je taky hodně zajímavých kousků. Otázkou pak ale je, proč to dělat, jestli si prostě rovnou nepořídit E bajonetové tělo a nemít všechna ta skla nativně :-)

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
14. 9. 2024 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonSnih Důvodem může být Nikon Z8, kterému nemá Sony konkurenční model. A1 je blízko, ovšem ne cenou.

tutonda
tutonda
Level Level
15. 9. 2024 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonSnih 700 EUR není takový rozdíl (asi 17.500,- ?) a je to stále dost za F2,0, ty objektivy se moc neprodávají nikde. Souhlasím, že jsou dobré, ale F1,8 od jiných značek jdou běžně kolem 10 až 12 tis a cílová skupina těhle objektivů jsou amatéři, kteří koukají především na cenu více než na nějaké procento aberace či ostrost navíc. Na 24Mpix na které většinou fotí to nebývá tak zásadní.

Jsem rád, že tu ty Sigmy jsou, že je to další možnost a ti co je používají si je opravdu chválí, ale byly navrženy k Sigmě fp a chápu, že se více nerozšířily.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
15. 9. 2024 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonSnih Pořád je to 10 procent rozdíl. Proč mám v ČR platit více? Nedává to naprosto žádný smysl.

Ta vyšší cena je dána kvalitní konstrukcí, kterou ale ne každý vyžaduje. Asi nejblíže k 56/F2 má Samyang 75/F1.8, který stojí méně než polovinu a je plastový. Jinak je to za tu cenu velmi pěkný objektiv. Váha 230g vs Sigma 480g je také pro někoho nakonec rozhodující.

Sigma myslím neodhadla potenciál levných asijských objektivů (Samyang, Viltrox), alespoň na Sony FE, kde je velká možnost výběru. Musela by být tak maximálně za 14 tisíc.

tutonda
tutonda
Level Level
15. 9. 2024 18:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonSnih se vším souhlasím. Jinak 10% rozdíl v ceně je ještě OK. U jiných objektivů Sigma to je oproti Polsku či Slovensku i 30% :-D

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
15. 9. 2024 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonSnih To vím, třeba Sigmu 35/F1.4 DG DN Art jsem kupoval v Německu o 35% levněji. Nechápu to zdejší okrádání a nehodlám ho podporovat.

tutonda
tutonda
Level Level
15. 9. 2024 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonSnih Laowa už začíná taky s AF, tam jsou ceny výš, ale zase jde o dost extrémní záležitosti (ultraširokáče, macro, ultrasvětelné objektivy ...), dále dělá AF nějaký Other, ale těžko odhadovat jak to s ním vedle Viltrox a Meike vlastně je, v těch čínských značkách se nikdo nevyzná, takže je dost možné, že jsou všechny z jedné fabriky...

JonSnih
JonSnih
Level Level
16. 9. 2024 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonSnih Ještě tam je 7Artisans and TTArtisan, kteří se stále zlepšují a přidávají AF.

Ozzelot
Ozzelot
Level Level
29. 9. 2024 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonSnih ale to je záležitost jedné konkrétní generace. Když si vybírám systém, budu ho budovat mnoho let, mnohokrát vyměním i tělo a nainvestuji do něj hodně peněz, není to přece o nákupu jednoho fotoaparátu. I když vybírám z fotoaparátů vstupní kategorie a7 IV, tak důvodem proč jít třeba do Sony může být pro někoho i a9 III ačkoliv si jako amatér zrovna tento fotoaparát nikdy nekoupím, ale je to aktuálně jediný fotoaparát s globálním výčtem dat a i třeba to může být při volbě systému pro někoho přidaná hodnota. Někde na YT jsem slyšel přirovnání k automobilům - někdo si třeba koupí malý levný Mercedes, protože tím demonstruje sounáležitost se značkou co má obrovskou historii, byla průkopníkem automobilismu, dělá i prémiová auta nejvyšší třídy a soutěží v nejvyšších světových soutěžích a to i přesto, že na nějaký Mercedes třídy S nikdy mít nebude, jen chce prostě patřit do rodiny ... a někdo jiný si zase za stejné peníze koupí třeba lépe vybavenou Dacii. Je to volba každého.

Když ale vybírám systém není to jako u těch aut (proto to přirovnání nemám zase tak rád), tam přejdu na jinou značku snadněji, ale u systémového fotoaparátu mám většinu peněz v objektivech, takže výměna není tak jednoduchá a stojí mnoho peněz, proto je důležité rozhodnout se opravdu správně hned na začátku. Neměl bych tedy koukat jen na srovnání těl aktuální generace, to se může za rok či dva úplně obrátit. Rozumný člověk zohledňuje celkový potenciál systému (i když ho teň nechce, nebo kvůli financím nemůže využít) a především také tento potenciál do budoucna. A právě tady je podle mě Sony s jeho aktuální drtivě největší komplexností systému, množstvím zasklení a celkovou současnou prosperitou nejlepší volba. Prodeje a množství uživatelů navíc ukazují, že k takovému racionálnímu závěru dospěla dnes většina fotografů.

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
12. 9. 2024 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem docela zvedav, jak na tom bude Viltrox - pokud je pravda, ze planuje vydat 35, 50 a 85mm ve verzi PRO (f1.4) a LAB (f1.2). Verim tomu, ze bude ostrejsi. Tezko ale rict, jak na tom bude cena, rozmery a dalsi parametry. A taky - jestli a kdy vubec tyhle objektivy pro Nikon Z budou. Docela mne mrzi, ze pro Nikon Z nejsou zatim zadne Sigma objektivy a jenom zopar Tamronu.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
12. 9. 2024 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Jaké objektivy budou záleží jen na Nikonu. Zkrátka ne každý to vzal za správný konec jako Sony, ale aspoň se jim narozdíl od Canonu už trochu rozsvítilo v hlavě :-)

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
12. 9. 2024 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Ano - proto mne to mrzi. Vim, ze ty objektivy existujou, ale Nikon je na svuj system zatim nepustil. Canon je na tom jeste hur, to je pravda :)

tutonda
tutonda
Level Level
13. 9. 2024 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 ten Viltrox asi licenci dostal, ale jen proto, že je zatím (až na výimky) nejslabší mezi výrobci AF objektivů. Jestli se v průběhu let zlepší - což se dá čekat, protože zatím se to děje a jde rychle nahoru - tak ho Nikon zase zatrhne :-)

tutonda
tutonda
Level Level
12. 9. 2024 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nightlight Nightlight: "...jenom zopar Tamronu."

Ano, pár Tamronů, říká se jim třeba Nikon 17-28/2,8, Nikon 28-75/2,8, nebo Nikon 70-180/2,8

:-)

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
13. 9. 2024 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tutonda Sice ano, ale porad jsou Tamrony, ktere pro Nikon Z dostupne nejsou, a to ani pod znackou Nikon :)

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
11. 9. 2024 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Počkejme si na testy, ale tohle bude tak na úrovni Samyangu pro Sony FE. Chápu že u Nikonu za to mohou být rádi :-)

Choakinek
Choakinek
Level Level
11. 9. 2024 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Tak to bych řekl, že přeháníte. Nikon vyrábí špičkové objektivy. Nic na tom nemění situace, ve které se snaží vyrobit něco více cenově dostupného, co třeba může mít o něco horší, než špičkovou optickou kvalitu.

tutonda
tutonda
Level Level
12. 9. 2024 06:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek jestli má ten objektiv podobný poměr ceny a výkonu jako všechny ostatní Nikon objektivy, tak bych s ohledem na cenu také nečekal nic závratného a skoro bych si tipnul, že to bude z dílny Tamronu.

tutonda
tutonda
Level Level
12. 9. 2024 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek třeba Sony má 50/1,4 GM která je špičková. Hodně fotografů ji označuje za nejlepší F1,4 padesátku ever a napříč všema značkama.

Pokud budeme zohledňovat cenu, tak souhlasím, Jestli ten Nikon bude stát 17 tis, tak bych si vsadil, že ho druhovýrobci za 12 až 15 tis opticky sešlapou.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
12. 9. 2024 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Sony GM jsou samozřejmě vynikající (kromě prvního 85/F1.4), ale i cenou. U těhle levnějších podle mě nemá smysl, aby s tím výrobce fotoaparátu ztrácel čas a může to přenechat ostatním. Zároveň to tak zvyšuje atraktivitu celého systému pro ty, kterým zkrátka objektiv třetích stran stačí. Třeba Sigma Art je obvykle tak 90 procent GM za polovinu ceny. Pak je už volba o tom, zda těch deset procent je pro mě rozhodujících nebo mám tolik peněz, že si koupím vždy GM :-)

Nikon to řeší tak, že některé objektivy rebranduje (ale stále docela draze) a některé nechává původní, jako například Tamron 35-150.

tutonda
tutonda
Level Level
13. 9. 2024 06:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek hlavně Nikon rebrandoval první generace těch zoomů, ale v zápětí vyšly pro Sony generace druhé, které jsou nejen opticky lepší. Když si Tamron s Nikonem plácli, musely už být druhé gen. dávno ve vývoji. Tak trochu to tedy vypadá, že Tamron vysejpá Nikonu odpadkové koše. Prodal ještě dost dobře něco co už zahodil. Tomu se říká být dobrý obchodník :-)

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
13. 9. 2024 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tady šlo asi více o správné načasování. Nikon potřeboval ukázat, že není další Canon :-) Speciálně u toho 28-75 je to škoda, protože G2 je opravdu výrazně lepší.

Reklama
Reklama