že má Sigma 120 fps jen na Sony a9 III je omezení? Nebude to spíše tím, že jiný model Sony 120 fps nemá? :-) Z předešlé zkušeností je jasné, že se to časem rozšíří i na zbytek objektivů Sigma, které jsou toho technicky schopné. Sony má nebývale vstřícný přístup k druhovýrobcům, je vidět, že prohlášení "chceme budovat otevřený systém" které pronesl nějaký manažer Sony už asi před 10 lety nebyla jen prázdná fráze.
jen další střípek. Tahle hyperkorektnost, potlačování normality pod falešnou hlavičkou stereotipizace, genderu, sexismu, xenofobie, rasismu atd. a naopak neolevičácké normalizace omezování práv, cenzury, presumpce viny aplikované na všechny majority a oslavě všeho minoritního (jako biologii se vymykající sociální konstrukt o 50 pohlavích atp.) signalizují, že naše civilizace je (už zase) v počátku poslední, trvale neudržitelné fázi vývoje předcházející zhroucení a kompletní restrukturalizaci společnosti. Tesárka nemusím, ale tohle tehdy řekl přesně: https://www.youtube.com/watch?v=Lo4S9iOClqQ
54 mm x 36 mm je mazec (Aktuální "středoformáty" mají cca 44 mm x 33 mm, jsou tedy spíše cropy formátu, který je z minulosti obecně přijat jako střední), ... teď je otázka pro koho to bude. Jestli by se mohl objevit i momo průmysl ve fotoaparátech, tak asi můžeme odhadovat, že do současných systémů (bajonetů) o tolik větší snímač osadit nepůjde, takže by to znamenalo, že na trhu nějaký středoformátový systém přibude. Tady bych vzpomenul na to, co během několika posledních let občas někde prosáklo a to - že Sony chystá vývoj nového středoformátového systému a to v plné velikosti (60 x 40 mm, která by umožnila používat obrovské množství starších analogových středoformátových objektivů bez přepočtu cropfaktorem) ...54x36 už k tomu tak daleko nemá, že? :-) ... Že by tedy tento snímač byla "skrytá" příprava?
tak by se měli fotografové dohodnout a přestat švýcarské gymnasty fotografovat úplně, čímž by vlastně švýcarská gymnastika přestala z pohledu světa existovat...
"Sigma ukončila další vývoj objektivů pro Micro Four Thirds kvůli nízkému zájmu, ale nějak mi není jasné, kdo si bude kupovat APS-C objektiv pro L-mount (takové fotoaparáty skoro neexistují a kupovat si APS-C objektiv na full frame tělo pro cropovaný režim mi nepřijde zas moc obvyklé). "
Podle mě se Sigma chová jednoduše tržně pokud jde o MFT. Když to nikdo nekupuje, tak to prostě dělat nebude (ostatní přistupují k MFT podobně, V podstatě dnes nové neoriginální objektivy na MFT vznikají skoro výhradně jako přebajonetované plně manuální APS-C objektivy. Hlouběji už skoro nikdo nejde).
Pokud jde o L mount tak tam jde patrně o 2 věci - 1) nevíme co s APS-C na tomto systému chystají v budoucnu, protože nějaké dlouhodobé plány má dnes každá firma i když se pak třeba neuskuteční.
2) Sigma je patrně vázaná nějakou alianční úmluvou kolem jejího "domovského" bajonetu L-mount a pro něj patrně musí udělat každý nový objektiv který chce dát na trh i kdyby se vůbec neprodával...
když pominu prstýnkový bokeh, tak tyhle objektivy bývají opravdu měkké, nejlepší co jsem zatím měl v ruce vykreslil opravdu ostře tak 12Mpix na FF, To by ale nebyla taková tragédie, více mě vadí, že nikdo nedělá žádný s AF, takže prvenství a zároveň jedinečnost Minolty AF 500/8 Reflex zůstává nadále neotřesená... :-)
dost osekaný model, ale se zaváděcí cenovkou 16k (takže počítám do roka tak za 12k) by to mohl být celkem slušný vstupní level do sféry těhle vlogovacích přístrojů. Že ale takhle osekaný přístroj už vstupuje na posvátnou půdu mobilů, kterou si celkem zaslouženě vadobyly, to je nepochybně pravda a jsem zvědavý na výsledek jejich kolize.
Tamron boří dlouho zaběhnuté pořádky (šíro od 14 či 16mm do 24, nebo 28mm na to navazující základ od těch 24, nebo 28 do 70mm a pak od 70 do 200mm tele), už 35-150/2-2,8 to rozbil a vzbudil netradičním rozsahem a světelností zasloužilou pozornost, protože je dost fotografů, kteří fotí právě kolem toho "dělícího" ohniska 70mm a neustálé přehazování objektivů jim stěžovalo práci, nebo omezovalo na velice malý výběr (většinou nesvětelných) objektivů, které toto ohnisko nějak rozumně překlenují. 20-40 v tom zjevně chce pokračovat a bude super pro ty co potřebují světelný zoom a fotí kolem těch 24 mm. Ač nejsem cílovka (spokojím se s tím 14-24 a 24-70), tak tleskám, vždy je super vědět, že je na výběr (alespoň tedy na Sony) :-)
určitě nemá smysl vyrábět paralelně F1.4 a F1.2 objektivy, takže by asi dávalo smysl ty F1.4 nahrazovat postupně světelností F1.2 což už se třeba u 50mm stalo a jsitě by to dávalo smysl ještě u 35mm a 85mm, protože konkurence Sony touhle cestou jde. V případě 35mm se to asi v brzké době čekat nedá, protože 35/1,4 GM zase není na trhu tak dlouho, ale 85/1,4 GM už existuje od roku 2016 a i když jde o excelentní objektiv, tak tam jistě prostor pro II. generaci s F1,2 je, protože nějaké ovladače na těle navíc a moderní AF by si už tenhle objektiv zasloužil.
tak ještě by to krom těch několika seťáků chtělo nějaké "lepší" APS-C objektivy (pro vlogery především nějaký světelný ultraširokáč), které jak Nikon naznačil již v minulosti se nechystají :-(
Kvalitní a ucelený cropový systém s ultratele objektivy. Přímá konkurence pro MFT v tom poměrně malém kousku trhu, který ještě má. Aby z toho brzy nešel někdo z kola ven.
Tak tohle je dost nečekané. Teď je asi jen otázkou času, než s tím přijde i Nikon od kterého jsem to očekával spíš, s ohledem na jeho současnou finanční situaci v porovnání s Canonem.
a teď sledujte co udělají ceny bazarovek, protože poptávka po bazarovkách se dá očekávat spíše zvýšená oproti normálu, když nebude nabídka nových, ale především když nepůjdou koupit nové stroje, tak se málokdo bude toho starého zbavovat, což povede především k úbytku nabídky bazarové techniky a když dáte menší nabídku se zvýšenou poptávkou dohromady je jasné, že ceny na to budou reagovat. Další věc co je povleče nahoru bude očekávané zvyšování cen i nové techniky v závislosti na čipové krizi a klesající schopnosti uspokojit poptávku po novém.
Pokud nová stojí 30 tis a zachovalá bazarovka jde za 20 tis a náhle nová zdraží na 40 tis, tak si k té bazarovce taky každý rád přihodí pár tisíc navíc a že ty ceny nové půjdou nahoru se dá očekávat, podívejte se co udělali celosvětově ceny všeho ve všech odvětvích trhu, navýšení cen o 30, 50, ale i 100% není nic vyjímečného. zrovna před měsícem jsem kupoval objektiv Sony a říkal jsem si jak je možné, že ty ceny jsou stejné jako před rokem či dvěma, že stagnují, když jde všechno už rok překotně nahoru... Sony teď bude mít problém s obrovskou produkcí, kterou má a u které je uspokojení hladu po čipech mnohem větší problém, než třeba u menších výrobců jako Pentax, Panasonic, OM, Fuji, nebo i Nikon.
Že by Sony zařízlo APS-C bych se zatím asi nebál i když je jasné, že tolik nevydělává, ale je skutečně vstupní branou do systému a "verbuje" potenciální budoucí zájemce o FF a to v Sony jistě dobře ví. Nevím jak šly nové modely ale třeba a6000 byla asi rok před příchodem nástupce a6100 stále nejprodávanější model od Sony (těsně za ní byla a7 III). Že už ale ukončili a6100 naznačuje, že entry-level APS-C opravdu opouští a kdo bude chtít začít s něčím levným, bude odkázaný čistě na bazarovky. O osud Sony jako celku už pak nemám vůbec problém, jsou v tom víceméně všichni, nějaká poptávka vždy bude a Sony si v posledních letech vydobylo docela pevnou pozici na trhu, navíc může na rozdíl od jiných některé divize i dotovat investicemi z výdělku jiných, pokud bude předem jasné, že krize je jen dočasná, což tady je.
Vracíme se tam kde to bylo dříve. Dnes mají sice všichni foto-telefony, ale fotoaparát začne být mezi lidmi zase poměrně vzácný a budou ho mít jen ti co se tomu budou skutečně věnovat. Popravdě v tom ale nevidím problém. Tu dobu kdy měl každý druhý dovolenkář DSLR D3x00, D5x00, nebo 1000D a všichni co fotili na šikmo a černobíle se považovali za umělce a všude se ambiciózně cpali dopředu před najaté profesionály, kterým značně znepříjemňovali práci, tak tuhle dobu 5 až 10 let na zpět jsem fakt nesnášel. Ale byl to prostě jen trend a tahle vlna už přešla.
Pamatuji ještě před ní, když jsme se jako uživatelé ne příliš rozšířeného systému všichni zdravili a tykali si. Třeba se to zase vrátí, že potkám někoho kdo bude mít na krku fotoaparát stejné značky, zahledíme se a zhodnotíme si navzájem své vybavení, pak pohlédneme vzhůru na sebe, usmějeme se a se zasvěceným výrazem si pokyneme, případně se i dáme do řeči... Tohle jsem měl rád, ten feeling uzavřené komunity. Dělalo to focení ještě o trochu zábavnější. Dnes mi tam ty sociální interakce docela chybí :-)
tak aby už konečně taky někdo vyrobil něco ostrého. Zatím nejostřejší zrcadlo co jsem měl v ruce, bylo Sony 500/8 AF REFLEX a i to se optickým výkonem řadilo někam mězi refrakční "seťáky"
tohle je fakt bizár. Každý den má nějaký stát na světě nějaké významné datum. Jestli se toho různí pošahanci chytnou a udělají z toho precedens, tak už asi nikdo nikdy nic nepředstaví. Číňani by si taky mohli přestat hrát na vztahovačné a přecitlivělé sněhové vločky. Ten den se stejně stala i hromada jiných věcí po světě a v představení vlogovacího foťáku bych motiv nějaké mezinárodní urážky fakt hledal jen těžko. Naopak už tím odložením vytvořili konstrukci pro takové absurdní spekulace a výsměch zbytku světa. Měli raději mlčet a představit to podle plánu. Bylo by to lepší pro Japonsko i Čínu. Na druhou stranu negativní reklama je taky reklama a produktu to spíše prospěje. Nebýt toho bizardního perexu, tak bych si o nějakém ZV - E10 asi nikdy nepřečetl.