Zpět na článek

Diskuze: Nikony Z6 II a Z7 II ohlášeny na 14.10, objevily se i firmwary pro Z5, Z6 a Z7

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

alilisia
alilisia
Level Level
10. 10. 2020 05:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

❤️ Ohod­noť­te mo­ji mo­kro­u ku­nd­ič­ku - http://photo01535312.teentits.online

blue.sun
blue.sun
Level Level
30. 9. 2020 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pouhém roce nový model... jak typické pro dnešní dobu.
Na druhou stranu, aspoň Nikon vyslyšel přání uživatelů a zájemců a vylepšil některé nedostatky.

Sakini
Sakini
Level Level
30. 9. 2020 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Po celých dvou letech modely tak jak měly být vydané 2018. Kdyby udělali dva procesory na tělo a dostali do toho 4K 60p hned napoprvé, mohlo toho hodně vypadat jinak. Dnes, kdy Canon má 8K a Sony ho bude mít každou chvíli, bude Nikon zase o krok pozadu ve velmi nejisté době. A nejde jen o to rozlišení videa, ale všechny pokročilé technologie s něčím tak náročným spojené.

JonSnih
JonSnih
Level Level
1. 10. 2020 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini @Sakini:
Máš pravdu, nicméně Nikon vydal první generaci Z těl záměrně ošizenou (tak jako Canon svoje R). Potřebovali zákazníky, kteří jim alespoň částečně zaplatí vývoj nového bajonetu Z. Early adopters a gearheadi si rádi koupí nová těla každé dva roky. Kdyby ta těla vydali rovnou "tak, jak měly být vydané v 2018", tak by jim utekly peníze od "racionálněji utrácející obce", protože by nebylo moc důvodů proč koupit novější, když už ta první generace by byla na úrovni třetí u konkurence. Je to drsný, ale je to tak. Tento model postupného vylepšování úspěšně realizuje Sony se svou řadou A7. Jaká byla první A7/A7R šlupka a jak jsou na tom dnes, že?

To, že Nikon neotevřel Z bajonet, považuji za mnohem větší přehmat, než rychlou náhradu první generace. Dokud nebude dost objektivů, tak lidi půjdou raději k Sony, kde máš velice zajímavé alternativy od Tamronu, Sigmy..., nebo budou čekat. A čekání = žádné peníze pro Nikon (minimálně za těla).

Sakini
Sakini
Level Level
1. 10. 2020 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini Tak Sony vyvíjelo úplně ode dna, tam byl obrovský prostor pro rychlé vydávání nových modelů, které už docela zpomalilo, a navíc Sony dlouho razilo politiku "hardwarových firmwarů", prostě neopravovali nic ani nevylepšovali funkce firmwarem ale vydali další foťák. Dnes už zdaleka tak nechvátají, a i ty firmwary od nich jsou znát. Každopádně jejich náskok je masivní a je to poznat i v nabídce objektivů, což na dnešním smršťujícím se trhu je zcela zásadní.
Ať už Nikon postupoval jak postupoval záměrně, nebo proto že v daný okamžik víc nešlo udělat, potkalo se to s rapidně se zmenšujícím trhem a mohutně rostoucí konkurencí v FF CSC, a chyby se nebudou odpouštět. Taktizování s postupným dávkováním schopností do nových a nových těl se tak může vymstít úplně stejně, jako neschopnost v daný okamžik udělat víc. Uvidíme co všechno navíc nové Zetka nabídnou, ale mělo by to být víc než co se říká, pokud má Nikon působit na potencionální zákazníky seriózně. Už i ten L systém vypadá důvěryhodněji, díky Sigmě objektivů nemálo a Panasonic S5 je velice dobrý počin, schopnější než S1, výrazně menší a ještě k tomu levnější. Oproti tomu Z5 není od hlavní linie moc odlišený, spíš jen v těch partiích kde to je nepříjemné. Nikon má nejvyšší čas se odpíchnout, a to i v APS-C linii, optiku pro Z zvládají dobře (ten nový FF seťák je velice působivý, opravdu nadstandardní záležitost na tu třídu objektivu) ale zatím je všeho trochu málo.

třebaň
třebaň
Level Level
1. 10. 2020 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini Nikon má v bezzrcadlech jen 7% trhu a je otázka, zda se vyplatí vrhnout vývojové kapacity do tak nízkého tržního podílu. Myslím, že se tady kalkuluje s tím, že se Canon poněkud stáhne z DSLR trhu a tím Nikonu, podobně jako Pentaxu, zůstane prostor v DSLR bez extrémních investic do vývoje.

Sakini
Sakini
Level Level
2. 10. 2020 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini Vsadit na toto by ovšem byla ještě o level vyšší hra, technologický pokrok víc než naznačuje že bezzrcadlovky dřív než později dotáhnou zrcadla i na profi nasazení. Přinejmenším Sony k tomu chybí už jen jedna, maximálně dvě generace nejvyššího modelu, a co se týče objektivů jsou prakticky připravení. Prodeje zrcadlovek padají jako olovo, Nikon by sice chvíli vydržel než by mu jeho zmenšující se tržní podíl došel, ale konec by byl neodvratný. On to je takový zoufalý boj o přežití, vstoupili do ringu pozdě a za nevýhodných podmínek, plus jim chybí kapitál velikosti Canonu, který má na to začít něco z gruntu a rozvinout to. Ale ono je v podstatě nevyhnutelné že někteří výrobci půjdou z kola ven, pro všechny už místo není. Přežije ten, kdo se pevně zakousl do tržního koláče (Sony), a ten kdo si to může finančně dovolit (Fujifilm). Canon tím nějak proplave díky pozici leadera trhu, Olympus už prakticky odhodil širák v dál, Pentax si hraje vzadu za barákem na vlastním písečku a nikdo o něm neví, Leica se díky pracháčům vždycky uživí, a Panasonic? Kdo ví.

třebaň
třebaň
Level Level
30. 9. 2020 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Řekl bych, že to budou roky dva :).

blue.sun
blue.sun
Level Level
1. 10. 2020 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@třebaň Jo, máte pravdu, dva roky. Trošku to staví Nikon do lepšího světla, ale ne o tolik. Přeci jen, životní cykly vyšších řad bývaly delší.

libb
libb
Level Level
2. 10. 2020 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@třebaň Z6/7 není vyšší řada

blue.sun
blue.sun
Level Level
5. 10. 2020 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@třebaň No, rozhodně to není lowend nebo střední třída, technicky spadají někam k D850/780 a to je už hodně vysoká řada.

Reklama
Reklama