Seznam kapitol
CSC fotoaparáty od Olympusu jsou hodně populární a my se dnes podíváme na OM-D E-M10 Mark II. Ten je nejlevnějším zástupcem řady OM-D, to ale nijak zvlášť neprojevilo na jeho schopnostech. Vyzkoušeli jsme i vylepšené videosekvence.
Noční scéna
 Podíváme se také na noční focení. Olympus má bohatý rozsah expozičních časů, samospoušť i s prodlevou závěrky pro snížení roztřesení a autofokus, ač nepatří ke špičce, dokáže většinou zaostřit.
	
 expoziční čas 13 s, clona F9, citlivost ISO 200, ohnisko 25 (50) mm, klikněte pro zvětšení
 Barevný režim i-Enhance je občas trochu moc silný a přesaturovaný. Komu se to nelíbí, tomu bych doporučil spíše přirozený mód (natural). Šum je příjemně nízký, 4/3" snímač podává solidní výsledky. Při větším prosvětlení stínů už začne vylézat šum, ale opět bych spíše chválil. K dispozici je RAW snímek. Nezapomeneme ani na výřezy ze snímků ve všech dostupných citlivostech.
	
 ISO LOW 100 (JPEG / konverze z RAWu)
 Na nejnižší rozšířené citlivosti šum v podstatě neexistuje.
	
 ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
 Základní hardwarová citlivost ISO 200 je rovněž bez problémů. Detaily jsou pěkné, šum minimální.
	
 ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
 ISO 400 šum navyšuje jen minimálně, pořád dostáváte velmi dobrou kvalitu obrazu.
	
 ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
 Ani citlivost ISO 800 není špatná, nicméně už si lze všimnout jasového šumu v RAWu a jeho mírné projevy i v JPEGu. Upozorňuji, že drtivá většina snímků včetně těchto byla pořízena s nejnižším nastavením filtru odšumování (volba vypnuto).
	
 ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
 ISO 1600 už přidává barevný šum v RAWu a snímky přestávají vypadat tak dobře. Pořád je to ale velmi dobře použitelné.
	
 ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
 U citlivosti ISO 3200 jsou už ale vcelku problémy. Barevného i jasového šumu je v RAWu dost, JPEGy pak hrudkují, ale nadále docela dobře drží výraznější detaily. Určitě se to dá používat, byť ne pro top kvalitní snímky.
	
 ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)
 ISO 6400 začíná být nad síly senzoru. V RAWu se ve stínech začíná objevovat namodralý nádech, JPEGy se hodně hrudkují a nevypadají hezky.
	
 ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)
 ISO 12800 přidává výrazné modré ladění v RAWu. JPEGy naopak dostávají občasné barevné fleky.
	
 ISO 25600 (JPEG / konverze z RAWu)
 Nejvyšší citlivost ISO 25600 je v RAWu už úplně modrá. JPEGy jsou také naprosto nepoužitelné, šumu je skutečně hodně, snímek je rozpitý, hrudkovaný a bezbarvý.
Standardní scéna
 Podíváme se také na standardní snímky.
	
 expoziční čas 1/640 s, clona F7,1, citlivost ISO 200, ohnisko 14 (28) mm, klikněte pro zvětšení
 Objektiv možná není z nejostřejších, ale zase má vyrovnané výsledky po celé ploše. Můžete se podívat na snímek v RAW formátu.
	
 expoziční čas 1/800 s, clona F7,1, citlivost ISO 200, ohnisko 22 (44) mm, klikněte pro zvětšení
 Pokud jsem to nechal na automatice, ta hodně clonila (okolo F10) a způsobila difrakci. Při snížení clony na F7,1 se začaly objevovat linie na šedé stěně mlýnů, ale s tím i moaré efekt. I zde je k dispozici RAW verze snímku.