Recenze Objektivy Zoom Panasonic

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8 | Kapitola 3

Milan Šurkala

Milan Šurkala

1

Seznam kapitol

1. Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8 2. Autofokus, ostření, světelnost, bokeh 3. Sférické zkreslení, vinětace, chromatická aberace 4. Kresba v praxi
5. Protisvětlo a optický zoom 6. Noční a standardní scéna 7. Galerie ilustračních snímků 8. Závěr

Objektiv 24-70mm F2.8 nesmí chybět v nabídce žádného systému full frame a Panasonic není výjimkou. My se dnes podíváme na zoubek objektivu Lumix S Pro 24-70mm F2.8. Půjde o excelentní zoomovací objektiv?

Reklama

Sférické a poduškovité zkreslení

Obrazy prochází softwarovými korekcemi, takže na nejširším úhlu záběru se setkáte s neznatelným soudkovitým zkreslením +0,7 %. Pokud ale RAW otevřete bez aplikovaných korekcí (moderní RAW konvertory je ale obvykle aplikují automaticky), zkreslení výrazně vzroste a +4,9 % není úplně málo. U max. zoomu jsou linie s korekcemi v podstatě naprosto rovné (jen +0,1 %), bez korekcí si lze všimnout mírného poduškovitého zkreslení (-0,8 %).

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

24mm, s korekcí

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

70mm, s korekcí

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8


24mm, bez korekce

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

70mm, bez korekce

Vinětace

U vinětace jsem dosáhl poněkud zvláštních výsledků. V zásadě není vážnějším problémem, a to ani s vypnutými korekcemi v RAWu. Pouze na nejširší ohniskové vzdálenosti se dá dostat téměř na 1 EV, ale clonění i zoomování vinětaci snižuje až pod 0,3 EV.

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

Chromatická aberace

Dále se podíváme na chromatickou aberaci, tedy na barevné kontury u kontrastních hran. Snímky byly převedeny z RAWu s vypnutými korekcemi.

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

24mm, F2,8

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

24mm, F5,6

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

24mm, F11

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

24mm, F22

Objektiv nemá s chromatickou aberací příliš velký problém. To neznamená, že na ni vůbec netrpí, ale jak vidíte, barevné kontury jsou jen mírné.

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

28mm, F2,8

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

28mm, F5,6

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

28mm, F11

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

28mm, F22

Také na 28mm ohniskové vzdálenosti jste v podstatě bez chromatické aberace.

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

34mm, F2,8

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

34mm, F5,6

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

34mm, F11

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

34mm, F22

Opět tu jsou jen mírné náznaky aberace, občas se vyskytují jemně azurové linie.

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

50mm, F2,8

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

50mm, F5,6

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

50mm, F11

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

50mm, F22

Znovu se s chromatickou aberací v podstatě nesetkáme. Barevné kontury jsou jen velmi mírné.

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

70mm, F2,8

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

70mm, F5,6

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

70mm, F11

Panasonic Lumix S Pro 24-70mm F2.8

70mm, F22

Ani na maximálním zoomu není výraznější problém. Toto objektivu jde.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama