Zpět na článek

Diskuze: Samsung WB2000: stylová bomba

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

karel.t
karel.t
Level Level
25. 2. 2014 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den,
předně díky za výbornou práci! Vybírám teď svůj první digitál. Jak tyto fotoaparáty studuji, překvapil mne markantní rozdíl v barevném podání tohoto přístroje (Samsung WB2000) a to jak v exteriéru (https://download.digimanie.cz/clanky/2010_08_09_Samsung_WB2000/gallery4.jpg), tak v interiéru (https://www.digimanie.cz/digimanie/media.nsf/v/5E2797AF5CDBC9E8C125777A006D927A/$file/gallery2big2.jpg). Živím se jako výtvarník a na barvy jsem proto dost citlivý a tohle mi zkrátka vyrazilo dech v porovnání s fotoaparáty, které jsem zatím zkoumal. Např. ukázkové fotografie z Cybershot DSC H200 mi pořád připadají jako "mrtvé" (http://www.megapixel.cz/sony-cybershot-dsc-h200/recenze#product-sec-sample) Existuje pro tak diametrální rozdíl v barevném podání (alespoň já ho tak vnímám) nějaké jednoduché (tzn. pro mne pochopitelné :-) vysvětlení (např větší čip apod.), prosím? Rád bych pochopil, kde se to v tom foťáku bere :-)
Předem moc díky!
Karel

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
15. 10. 2012 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vybratie akumulatora je to iste ako obycajne vypnutie a zapnutie. Treba skusit factory reset - mal by byt niekde v setup menu.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
12. 10. 2012 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jednou z možností je úplný reset fotoaparátu v menu :-)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
4. 10. 2011 22:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dnes je tezke to poznat, protoze tela mnoha fotoaparatu pusobi kokoveji nez plast, ale plastoveji nez kov. A ted to poznejte :-)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
4. 10. 2011 21:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Alebo tretia moznost - nikto z tych, co citali tuto diskusiu, to proste nevie :)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
29. 9. 2011 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, neni to zrcadlovka, takze ostreni na pohybujici se objekty muze byt problematicke. Tato disciplina obvykle dela kompaktum problemy a Samsungy v tomto byvaly ponekud horsi, dnes je situace o neco lepsi. RAWy se daji upravovat napr. ve Photoshopu, Lightroomu, ale i jinych profi RAW konvertorech (zpravidla nejde o moc levne softwary) stejne jako puvodne Linuxovych konvertorech (napr. RAWTherapee).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
29. 9. 2011 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem si to poslechl, no... je to takove zvlastni. Normalne bych rekl, ze takovy hluk na pozadi je bezny. Pak jsem si ale pustil videa z recenze WB2000 a opravdu tam nikde to seveleni neni, takze asi bude ve Vasem pristroji chyba. Ale reklamovat to budete docela tezko, nebot takova mira hluku je u jinych pristroju bezna (pamatuju si, jak jsme tu na Digimanii resili doslova brutalni skreky, ktere nechteli vyreklamovat u evidentne uplne vadneho Panasonicu TZ7, ze pry je to "bezne"). A tam ty zvuky byly fakt drsne, tohle je naprosto "nic". Kdybyste to reklamoval, tak je zkuste poprosit, at Vam pujci jeste jednu WB2000, nahrajte dve totozna videa, at to jde porovnat.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
29. 9. 2011 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jestli ma TZ10 vyrazne ostrejsi snimky nez TZ10, to se mi moc nezda. Urcite ma aspon ve dne jedny z nejdetailnejsich, WB2000 trochu vice rozmyva, ale stale patri k nadprumeru (clovek se az divi, ze to je Samsung, ktery vetsinou u svych kompaktu patlal snimky primo brutalne - to je dnes uz castecne minulosti). Pokud u WB2000 vyuzijete foceni do RAWu, dovolim si tvrdit, ze ostrejsi snimky pujdou z WB2000, ale uz tam je ta nutnost vyvolavani snimku v pocitaci. Barvicky se mi na WB2000 take libily. Co se tyce interieroveho foceni, pak bych doporucil jeden z onech tri fotoaparatu WB2000, IXUS 300 HS a P300. V podstate bych rekl, ze je jedno jaky. Vsechny budou dobre slouzit.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
28. 9. 2011 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nelze rici, zda je lepsi 2,4-5,8 nebo 3,3-4,9 :-) Je to jednoduche, na sirsich ohniscich je lepsi to prvni, na tech delsich to druhe. Na architekturu a hory budete potrebovat spise ta sirsi ohniska, takze zde Vam asi lepe poslozi ten Samsung, nicmene toto stejne budete vetsinou fotit za dobreho svetla, kde Vas svetelnost objektivu vubec nemusi zajimat. V JPEGu je kvalita fotografii vyrovnana, trochu lepsi bude asi Panasonic, ale ne nejak vyrazne. Samsung ma RAW, takze tam fotograf muze z fotoaparatu vytriskat mnohem vice. Panasonic bude lepe fotit na dalku, Samsung naopak v interierech na blizko. Video maji oba velmi dobre. V teto kategorii bych doporucil jeste mnoho kapesnich kompaktu (viz clanek o vyberu kompaktu), z tech mensich pak Canon IXUS 300 HS a Nikon Coolpix P300. Osobne bych si koupil WB2000 kvuli velmi dobrym vysledkum nejen v JPEGu a zajimavym technologiim, ale me by prave hodne lakal ten RAW.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
28. 9. 2011 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To Vam nikdo nevyreklamuje, protoze jde o normalni vlastnost. Otazkou je, zda to nahodou neni hlucnejsi nez obvykle, ale jista mira hluku v tichem prostredi je obvykla.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
26. 7. 2011 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To bude tym ze stary panasonic TZ1 ma iba 5 megapixelov :)
Mozno by bolo tiez zaujimave porovnat EXIF, ake expozicne hodnoty nastavuje TZ1 pri foteni v interieri. A ake by nastavoval pri nastaveni ISO 100 natvrdo. Mozno zistime, co robi WB2000 inak a po nejakom vhodnom nastaveni bude WB2000 fotit v interieri lepsie. Ale vzhladom na tych 5 MPix u TZ1 si aj tak myslim, ze tak dobre a hlavne ciste fotky v interieri bez blesku WB2000 nebude mat..

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
26. 7. 2011 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, to je u kompaktov normalne. A WB2000 je na tom vdaka vynikajucej svetelnosti na sirokom ohnisku este velmi dobre, ine bezne kompakty (tejto kategorie) su na tom este horsie :(

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
20. 6. 2011 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Muze to byt neco s optickou stabilizaci, zkontroloval bych tedy jeji ucinek (ten ale u WB2000 nebyl nejak prehnany). Neco podobneho delaji obcas nektere zrcadlovkove objektivy, kdy v hledacku lehce preskakuje obraz, nicmene stabilizace funguje spravne.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
21. 4. 2011 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Napriklad Samsung EX1 - da sa kupit uz od 290 eur.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
21. 4. 2011 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z tehle dvou da lepsi vysledky Canon (lepsi odsumovani a lepsi svetelnost). Nicmene oba jsou vynikajici.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
21. 4. 2011 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pri cenovej hranici 300 eur by som sa uz popozeral po nejakom profikompakte. Tie budu v stazenych svetelnych podmienkach davat lepsie vysledky, vdaka nie len dobrej svetelnosti, ale hlavne aj nizkej pixelovej hustote.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
9. 4. 2011 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S temi minutami nevim, chtelo by si to stahnout manual a kouknout do nej. Nas domaci kompakt Samsung s HD videem konci prave na 20 minutach (zrovna dnes jsem s tim natacel mraky).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
9. 4. 2011 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Do interieru bych doporucil WB2000 kvuli mnohem lepsi svetelnosti na sirsim ohnisku (prepokladam, ze ty interiery fotite v drtive vetsine prave na to 24mm ohnisko). Navic je mozne fotit do RAWu a veskere odsumovani si udelat sam (lze tak kontrolovat miru zachovani detailu a velikosti sumu).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
15. 3. 2011 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zahrivani je u Samsungu bezne, tim bych se neznepokojoval (ma kovove telo, o to vic je to poznat). Co se tyce zvuku, patrne jde o prubezne doostrovani. To je aktivni tusim ve SMART rezimu, zkuste tedy prehodit horni kolecko treba na volbu P, zda to bude jeste delat. Nemelo by (ted si nejsem jist, jak to ma WB2000 s prubeznym ostrenim v jinych rezimech).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
6. 11. 2010 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na Full HD video by teoreticky mela stacit i Class 4 karta. Pokud to neni vylozeny sunt (coz Transcend neni), tak Class 6 bude stacit vice nez bohate. Interni pamet 1GB, pokud vim, nema. Ostatne to vubec nevadi, kdyz dnes 4GB nebo 8GB kartu muze clovek sehnat opravdu za par korun.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
4. 11. 2010 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, presne tak. Pokud jsou ty intervaly mezi snímky dlouhé, fotoaparát se sám i vypíná a v momentě kdy má fotit, se sám zapne, zaostří, vyfotí a zase se vypne.

BystraR
BystraR
Level Level
24. 9. 2010 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nekvalitni zvuk ve videu jsem nakonec poresil. Zjistil jsem ze ten hluk zachyti jenom leva strana a prava je cista..:). Proto jsem zkusil "treba v SONY Vegas..." dat pravy kanal na misto leveho a voala... zvuk je krasne cisty.

loophazz
loophazz
Level Level
20. 9. 2010 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za přínosnou recenzi. Fotoaparát byl od uvedení mým favoritem, jen škoda, že nestihl dorazit na pulty před mou letošní dovolenou. Je tak akorát velký, dobře zpracovaný a souhlasím s jeho hodnocením v recenzi. S kvalitou fotek i se základním ovládáním jsem spokojený a věřím, že po bližším seznámení se s přístrojem a s pokročilejším nastavením budou výsledky ještě o trochu lepší.

S otočným voličem samospouště problém také nemám. Ovšem při prohlížení prvních fotek v PC mě vyrazil dech chybějící senzor orientace, takže je nutné fotky v PC manuálně otáčet. Zajímalo by mě, jestli zde senzor opravdu chybí nebo jestli to nemůže být také jen špatným zápisem do EXIFu. V dnešní době považuji přítomnost senzoru za naprostou samozřejmost. Dále mi vadí nemožnost nastavit zoom v panorama režimu před začátkem focení a netěší mě ani v článku zmiňované zapínání HDR v menu.

BystraR
BystraR
Level Level
31. 8. 2010 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

reklama se nema.. ale hod sem link kdepak jsi to koupil :). Taky by se hodil..:)

BystraR
BystraR
Level Level
30. 8. 2010 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě bych dodal, že při natáčení videa je dobré nechat zapnutou funkci "zvuk/ztišit během transfokace". Protože během nahrávání je celkem dost "a to je škoda" slyšet na nahrávce jak zoomujete.
Prostě jde slyšet jak Vám něco šmejdí ve foťáku....:)

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
30. 8. 2010 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BystraR Mne to zas prijde jako nesmysl. Radeji slyset nejake zvuky pristroje, nez mit videosekvenci se sekanym zvukem, chvili jo, chvili ne. Ale to je samozrejme vec osobnich preferenci.

Reklama
Reklama