Recenze Fotoaparáty Bezzrcadlovky Sony

Sony A7R (ILCE-7R): postřehy z praxe | Kapitola 3

Milan Šurkala

Milan Šurkala

39

Seznam kapitol

1. Sony A7R (ILCE-7R): postřehy z praxe 2. Ostření, expozice, videosekvence, výdrž, displej 3. Digitální šum 4. Protisvětlo a optický zoom
5. Rychlost, noční a standardní scéna 6. Galerie ilustračních snímků 7. Závěr

Do dnešního rychlého testu jsme vzali starší fotoaparát Sony A7R s 36MPx full frame snímačem. Ten je na trhu již nějaký ten pátek, stále se ale prodává a má co říci. Podívejte se spolu s námi, jak obstojí v dnešní tvrdé konkurenci.

Reklama

Podíváme se také na šum 36MPx full frame snímače. Budeme posuzovat JPEGy i RAWy s vypnutým odšumováním převedené přes Camera Raw.

Sony A7R (ILCE-7R): postřehy z praxe

výřezy z 36MPx JPEGů

K rozpíjení hran a mírné ztrátě saturace barev dochází u citlivosti ISO 1600. Ještě ISO 3200 je dobré, ale výše se už projevuje vyšší pixelová hustota a ISO 6400 začíná být docela dost rozpité. Stále se ale dá používat.

Sony A7R (ILCE-7R): postřehy z praxe

výřezy z 36MPx RAWů

I zde se ukazuje, že barevný šum se začíná ve větší míře vkrádat do snímků při citlivosti ISO 1600. ISO 3200 vypadá stále ještě dobře, ale u citlivosti ISO 6400 je už barevných bodů přeci jen dost. Výše bych už raději nechodil.

Sony A7R (ILCE-7R): postřehy z praxe

výřezy ze snímků konvertovaných na 12 MPx (vlevo JPEG, vpravo RAW)

Pro možnost vzájemného srovnání výstupu napříč recenzemi předkládám i snímky konvertované na 12MPx rozlišení. Jak je vidět, i ISO 3200 zde vypadá dost slušně, ISO 6400 je pak určitě použitelné. Dále se podíváme i na tradiční vousy plyšového zajíce.

Sony A7R (ILCE-7R): postřehy z praxe

výřezy z 36MPx snímků (vlevo JPEG, vpravo RAW)

Rozmývání detailů začíná být patrné už při citlivosti ISO 1600. Nicméně i vyšší citlivosti vypadají akceptovatelně. Hodnoty ISO 3200 se nemusíte bát, výše bych byl už trochu opatrnější.

Sony A7R (ILCE-7R): postřehy z praxe

výřezy z 36MPx snímků (vlevo JPEG, vpravo multixepozice JPEG)

Fotoaparát nabídne také multiexpozici ze čtyř snímků, což snižuje míru šumu. K dispozici je v rozsahu citlivostí od ISO 100 do ISO 51200. Vidíte, že snímky jsou mnohem hladší a nemají odšumovací artefakty. Na druhou stranu jim chybí výraznější ostrost, kterou však díky hladkosti můžete částečně dodat doostřením v editoru.

Sony A7R (ILCE-7R): postřehy z praxe

výřezy ze snímků konvertovaných na 12 MPx (vlevo JPEG, vpravo RAW)

Fotografie jsem ještě zkonvertoval na rozlišení 12 megapixelů pro možnost vzájemného porovnání stejných výstupů. Mírná ztráta detailů začíná u citlivosti ISO 1600, nicméně za použitelné lze rozhodně označit i ISO 3200 a 6400. Výše je už šumu (nebo odšumování) poměrně dost.

Sony A7R (ILCE-7R): postřehy z praxe

výřezy z 36MPx snímků (vlevo JPEG, vpravo RAW)

Zde se ještě můžete podívat na míru jasového a především barevného šumu. Ten se začíná v RAWech objevovat někde kolem citlivostí ISO 800 až 1600, výrazný začíná být okolo ISO 6400. JPEGy jej velmi účinně potlačují a s barevnými fleky se nesetkáte ani při ISO 25600.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama