Seznam kapitol
Do dnešní recenze jsme vzali 35mm objektiv pro full frame CSC fotoaparáty rodiny Sony A7. Jde o model od Carl Zeiss se světelností F2,8 a velmi malými rozměry i hmotností. Vyzkoušeli jsme ho na 42MPx Sony A7R II.
Zde se můžete podívat na několik ilustračních snímků. Dalších více než 20 fotografií pořízených tímto objektivem najdete v recenzi fotoaparátu Sony A7R II.
	
 expoziční čas 1/200 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení
 Detaily jsou celoplošně výborné, trochu slabší je akorát pravý spodní roh. Můžete se podívat na snímek ve formátu RAW.
	
 expoziční čas 1/60 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení
 Znovu celoplošně výborná kresba. Full frame vyžaduje hodně clonit, a tak zhruba první dva metry na snímku jsou mimo hloubku ostrosti a trochu neostré. Ve větvích je bohužel vidět chromatickou aberaci.
	
 expoziční čas 1/200 s, clona F2,8, citlivost ISO 100, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení
 Objektiv má dobrou, ale nikoli výbornou světelnost. I při plném odclonění na full frame senzoru tak nemůžete čekat nějak šílené mazání pozadí. Hloubka ostrosti je ale dostatečně malá na to, aby vznikal zajímavý trojrozměrný efekt. Někdy mu to jde lépe, někdy hůře. V bokehu si lze všimnout chromatické aberace.
	
 expoziční čas 1/60 s, clona F2,8, citlivost ISO 250, ohnisko 35 mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 Na tomto snímku je v bokehu opět vidět trochu chromatické aberace. V zaostřené ploše je kresba solidní.
	
 expoziční čas 1/125 s, clona F2,8, citlivost ISO 100, ohnisko 35 mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
 V místě zaostření je kresba vynikající. Bokeh ale není z nejjemnějších a opět trpí na nepříjemnou chromatickou aberaci. K dispozici je snímek ve formátu RAW.
	
 expoziční čas 1/40 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 35 mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 Znovu výborná kresba, ale i chromatická aberace v rozích. Můžete si stáhnout RAW verzi snímku.
	
 expoziční čas 1/200 s, clona F2,8, citlivost ISO 100, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení
 Zde se mi velmi líbil trojrozměrný efekt snímku. Pozadí se totiž maže tak akorát, aby takový efekt vyniknul.
	
 expoziční čas 1/60 s, clona F7,1, citlivost ISO 250, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení
 V tomto případě mě překvapilo, že rohy nejsou zas tak brilantně ostré jako prostředek.
	
 expoziční čas 1/60 s, clona F9, citlivost ISO 640, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení
 Detailů je tu opravdu hodně. Jak jsme ale viděli i u jiných snímků, problémem je chromatická aberace. Můžete si stáhnout RAW verzi snímku.
	
 expoziční čas 1/160 s, clona F6,3, citlivost ISO 100, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení
 Ostřil jsem na strom, který má excelentní detaily. Pozadí (tedy skoro celá pravá strana) je při cloně F6,3 už mimo hloubky ostrosti a vykazuje tedy sníženou ostrost.
	
 expoziční čas 1/60 s, clona F9, citlivost ISO 200, ohnisko 35 mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
 Opět vynikající detaily a trochu chromatické aberace. K dispozici je RAW ke stažení.
	
 expoziční čas 1/60 s, clona F4, citlivost ISO 200, ohnisko 35 mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
 Zde jsem trochu přiclonil, abych dosáhl trochu větší hloubky ostrosti, ta je přesto překvapivě malá (bylo totiž ostřeno na opravdu velmi malou vzdálenost). Bokeh by mohl být trochu jemnější.
	
 expoziční čas 1/250 s, clona F2,8, citlivost ISO 100, ohnisko 35 mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
 Na snímku jed krásně vidět známý trojrozměrný efekt, kterého je s tímto objektivem možné dosahovat. Bohužel je tu opět chromatická aberace v bokehu.
	
 expoziční čas 1/100 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení
 Typický výsledek z tohoto objektivu. Obrovské množství detailů a trochu chromatické aberace.