Zpět na článek

Diskuze: Sony Cyber-shot HX1: Exmor CMOS útočí!

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

focusx
focusx
Level Level
13. 1. 2010 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tato Sony má na nejdelším ohnisku ostřejší obraz než Canon 500D s objektivem Tamron 18­-270­/3.5­-6.3 na nejdelším ohnisku!

Dělá panoramatické fotky tak, že se zmáčkne spoušť a otočíš se jednou dokola a pustíš spoušť a je to :)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
14. 1. 2010 06:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@focusx A to nie je jediny pripad, kedy kompakt spravil ostrejsie fotky ako zrkadlovka. Uz minule som tu ukazoval tento test:
http://busy.speccy.cz/tmp/a630verzus1000d.jpg
Lavy stlpec: Canon EOS 1000D
Pravy stlpec: Canon PowerShot A630
Horny riadok: ISO 100
Spodny riadok: ISO 800
Pod katastrofalnu neostrost u zrkadlovky 1000D sa pravdepodobne podpisuje prilis silny low-pass filter na snimacom cipe a nekvalitny setovy objektiv. Skusal som aj s pevnym 50 mm F 1.8, vysledok bol o kusok lepsi, ale k ostrosti A630 mal este velmi daleko.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
4. 12. 2009 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tezko rici. Mozna ze zalezi na vyrobci pametovky. Pouzil jsem SanDisk a at to byla zakladni verze nebo ta nejrychlejsi s udajnou prenosovou rychlosti 30 MB/s, stejne to bylo pomale. Nicmene i tak bych koupil alespon nejakou stredni radu.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
3. 12. 2009 23:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To, že se dnešní fotoaparáty pohybují kolem 12 megapixelů, je bohužel smutný fakt. Kéž by jich měly tak 8. Vyšší počet megapixelů se v podstatě dnes rovná horší fotky, neboť výrobní technologie dnešních snímačů prostě nezvládá dávat hezké obrázky při tak malých pixelech. Výsledkem je vysoký šum, který si žádá silné odšumování a tedy i patlání, aby to vůbec nějak vypadalo. Výsledkem je to, že dnešní 12MPx přístroje mají v některých případech (např. první 12MPx kompakty Olympus) zhruba tolik detailů, co kdysi 4MPx kompakty. I z tohoto důvodu dává 10MPx FZ28 lepší snímky než novější 12MPx FZ38. Samozřejmě díky postupně zlepšující se technologii výroby čipů klesá i ideální velikost pixelů a tedy roste ideální rozlišení při dané velikosti čipu. Nicméně Sony i při 9MPx šumí opravdu hodně.
Určitě bych se vyhnul Canonům, mají velmi špatný objektiv (hrozná světelnost, výrazná aberace, zkreslení a neostrost v rozích). Sony HX1 je podsatně lepší volbou, ale i on má své mouchy (horší ergonomie ovládání, vysoký šum, který ale jde v některých režimech pěkně odstranit). Nikon P90 bych doporučil pouze pokud chcete hodně fotit makro. Na maximální zoom má neostré fotky, spoustu chromatické aberace. Nejlepším kompromisem je Panasonic FZ28/FZ38, který prakticky v žádném ohledu není špatný. Je to takový dobrý pracant, který v ničem příliš nezaostává, nemá žádnou výraznou chybu.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
1. 10. 2009 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Také zdravím. Recenze na FZ38 je určitě v plánu a doufám, že bude co nejdříve.

pepacermak
pepacermak
Level Level
1. 10. 2009 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj nechci rýpat, ale patrně tento fotoaparát nemáš: objektiv má světelnost 2,8-3,6, ohnisko 35-420 a rozlišení 10 MPix. To jen pro upřesnění. Nezdá se mi, že by zase tak šuměl. Vyšší citlivosti spíše nepoužívám. Měl jsem před ním Konicu Dimage Z20 a ten šuměl podstatně více, ale jinak fotil relativně hezky. Ahoj Pepa

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
30. 9. 2009 22:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, je to tragédie. Když si vezmu, jaké byly světelnosti např. před čtyřmi roky (F2,8-4,1 u běžného kompaktu) a čip byl ještě větší než dnes (1/1,8"), tak nechápu, jakto, že dnes to nikdo neudělá. Čipy jsou stále stejně velké, rozlišení zbytečně roste, jsou nutné agresivnější zásahy do obrazu,... Radost mi udělal např. Panasonic LX3, nově pak Canon G11 a S90, snaží se i Fujifilm se svými EXR čipy a Sony se svými back-illuminated CMOS čipy (WX1). Ale stav průměrného kompaktu je stále žalostný, to je fakt.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
30. 9. 2009 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, FZ50 byla velmi povedená, hlavně co se týče objektivu (ostatně mám doma FZ7 rovněž s F2,8-3,3 a je to prostě paráda, člověk zazoomuje a má pořád stejný expoziční čas). Jde však o to, že dnes je dnes. A v dnešní době patří v kategorii ultrazoomů objektiv od Sony HX1 určitě k těm lepším, i když pochopitelně se mu chybičky nevyhnuly. Což je právě ta aberace, která patří k silnějším. V ostatních ohledech patří ke kvalitnějším, hlavně když to srovnám s Canonem SX1 IS, který má stejný rozsah a papírově téměř stejnou světelnost. Rozdíl v těchto objektivech je nebetyčný, Canon je na tom výrazně hůře. Máte pravdu v tom, že dnes se výrobci zaměřují na komerční věci a kvalita snímků pokulhává. Také mě v poslední době žádný ultrazoom výrazně nenadchnul, posledně to byla před rokem FZ28, od té doby nic.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
30. 9. 2009 21:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslíte? Světelnost je v podstatě lepší, než u konkurence s F5,0 na nejdelším ohnisku. Nejde jen o konečnou hodnotu (vlastně ne až tak moc jasný popis světelnosti F2,8-5,2) jako o její průběh, který je u HX1 podstatně lepší než u Canonu SX1/10 IS a o trochu lepší ve srovnání s Olympusem SP-590UZ i Nikonem P90. Takže zde Sony vyhrává. Ostrost v rozích i obecně kontrast má také ze velmi dobrou, opět zejména ve srovnání s Canonem je ostrost v rozích o mnoho lepší. Chromatickou aberací trpí všechny ultrazoomy, HX1 je na tom zhruba v průměru (FZ28 a SP-590 UZ mají aberaci lepší, naopak SX1 IS a P90 jsou na tom hůře). To vám nepřijde ve své kategorii nadprůměrné?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
30. 9. 2009 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

SX20IS má 12MPx CCD nsnímač, takže by pro něj mělo platit totéž, co pro SX10 IS, jen kvalita snímků je horší (alespoň co jsem tak četl). Zda vylepšili objektiv, nevím, ale aspoň video je lepší. Osobně bych si aspoň dle papírových hodnot a toho, co jsem přečetl a slyšel (SX20 IS jsem netestoval), koupil z dvojice SX10 a SX20 raději ten první. Pokud by se bralo Canon versus Sony, tak raději HX1 od Sony, ale nejlepším ultrazoomem je dle mého názoru stále Panasonic FZ28/FZ38.

Snoo
Snoo
Level Level
5. 10. 2009 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Dobrý den, mám jen otázku která nesouvisí se zde testovaným přístrojem. Chystáte recenzi na FZ38?? Docela se na ten foťák těším, ale z toho co jsem zatím viděl jsem docela zklamán (myslím "kvalitu" fotografií). Můžete alespoň říci, který z dvojice FZ28 a FZ38 děla kvalitnější fotografie?díky za odpověď

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
5. 10. 2009 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Snoo FZ28 má určitě kvalitnější fotografie. Jsou sice méně zašuměné, ale je to dáno agresivnějším odšumováním. Takže zatímco FZ28 má překvapivě dobré snímky i na ISO 400, u FZ38 jen do ISO 200, pak už se to začíná nepříjemně patlat. Nicméně oba fotoaparáty patří obrazovou kvalitou k těm lepším ultrazoomům. Osobně bych si (podle toho, co jsem zatím viděl) koupil spíše FZ28. Recenzi na FZ38 pochopitelně chystáme.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
5. 10. 2009 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Snoo Pardon, vypadlo mi tam označení, ta druhá věta má začínat "U FZ38 jsou sice méně zašuměné,..."

Reklama
Reklama