Zpět na článek

Diskuze: Sony Cyber-shot RX1R III má 61MPx full frame čip a pevný EVF

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

petbor
petbor
Level Level
19. 7. 2025 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měl-li by za 125(!!!)k Kč EVF s VÍCE jak mizernými 2,36(!!!)Mpx :( /..zvláště pak při 61(!!!)Mpx snímači../ + VÝKLOPNÝ LCD /..fakt NECHÁPU, PROČ u primárně (semi)PROFI (nejen)STRÝŤÁKU NENÍ../ + alespoň m(icro)SD ZÁLOHU, Jdu Do Něj, ale 'takhle'... :(((

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
17. 7. 2025 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je vidět, že do toho nechtěli moc investovat. Senzor je z dob A7R IV a je dost pomalý. Objektiv byl kdysi navržen na 24 MP senzor a není zase nic extra. Absence IBIS je ale logická, kvůli velikosti. Stále je to lepší a levnější než Panasonic Q, protože to alespoň umí ostřit :-)

Pro srovnání něco podobného s A7CR, kde získáte navíc IBIS, dvakrát větší baterii, výklopný displej a samozřejmě možnost výměny objektivů.

RX1RIII - 113 x 68 x 88 mm, 498 g

A7CR (124 x 71 x 63 mm, 515 g) + Sony 40/F2.5 G (45mm, 173 g) = 124 x 71 x 108 mm, 688 g.
A7CR (124 x 71 x 63 mm, 515 g) + Samyang 35/F1.8 (65mm, 210 g) = 124 x 71 x 128 mm, 725 g.
A7CR (124 x 71 x 63 mm, 515 g) + Sigma 35mm F2 DG DN (65mm, 325 g) = 124 x 71 x 128 mm, 840 g.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level Level
Fotomobil: Apple
Fotoaparát: Fujifilm
Objektiv: Fujifilm
17. 7. 2025 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Instagramem koluje video, kde chlapík názorně demonstruje tu reálnou velikost předchozího RX1R II vedle současných variant FF těl (Nikon Z, Pan. Q, Sony A7 něco...) s 35 mm pevnými skly, a z této perspektivy je RX1R v podstatě nepřekonatelný.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
17. 7. 2025 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Být Sony, tak se spíš zaměrím na malý GM objektiv, byť za cenu velkých korekcí (ty má i ten v RX1R) . Určitě se dá udělat světelnější a menší než 40/F2.5 G, akorát za víc peněz. V kombinaci s A7CR je to nakonec asi lepší volba. RX1R je zkrátka moc jednoúčelový.

Srovnání velikosti je i tady: https://www.sonyalpharumors.com/first-real-world-images-of-the-new-sony-rx1riii/

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level Level
Fotomobil: Apple
Fotoaparát: Fujifilm
Objektiv: Fujifilm
17. 7. 2025 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel No, já bych na to šel od lesa, viz jeden komentář pod článkem o novince RX1R III z DPreview: "Sony has developed a curved sensor technology which promises a compact lens design and consistent optical performance across the entire field as spherical aberration is compensated by sensor shape. As sensor curvature and lens have to be designed together a fixed lens camera is perfect for that technology. I would be willing to spend 5K on a real technological innovation but not on repackaging old technology."

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
17. 7. 2025 20:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel O tom se sice píše, ale ve skutečnosti ho nikdo neviděl. Můžeme být rádi, že snad v A7 V bude konečně nový senzor. Tohle se uplatní spíš v mobilech, kterých se prodávají miliony. Těžko v kompaktu za 125 tisíc, kterých se prodají možná tisíce. Tam jde asi jen recyklovat existující senzor.

martinX34
martinX34
Level Level
18. 7. 2025 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Canon R8 s 28 mm f/2,8 je síce väčší ako môj predchádzajúci "kompakt" (Samsung NX2000 + 30 mm f/2) ale je predsa len univerzálnejší. 24 Mpx senzor mi bohato stačí.
RX1R by k takémuto senzoru mal mať špičkovo ostrý objektív, ktorý by fungoval aj bez korekcii, čo by sa ale prejavilo na rozmeroch. Pri tomto objektíve by mu bohato stačil 20-24 Mpx senzor, ale s globálnou elektronickou uzávierkou.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
18. 7. 2025 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Nesdílím tuto posedlost objektivy bez korekcí. Naopak, korekce umožňují udělat objektivy menší a lehčí, při stále vynikajícím výstupu. Tady je problém jen v tom, že se jim nechtělo investovat do návrhu nového objektivu (opět s korekcemi). On ten v Panasonic Q také není nic extra, viz MTF: https://www.ephotozine.com/article/leica-q2-reporter-review-35899/performance

Dát tam sensor z A9 III by neprošlo, ten je příliš speciální. A zase by se oživila nesmyslná debata se základním ISO 250 :-)

Choakinek
Choakinek
Level Level
18. 7. 2025 22:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Podle mě má Panasonic Q super objektiv. Kde vidíte problém?

petbor
petbor
Level Level
19. 7. 2025 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel SOUHLAS :)

Hlavní Problém Je, že RX1R III Je do Značné Míry Bohužel KOMPILÁT RECYKLÁTU, v případě EVF + SD "slotů" za 125(!!!)k Kč "navíc" NOTNĚ PODVYŽIVENÉHO :(((

- viz. můj post v hlavním vláknu

Choakinek
Choakinek
Level Level
20. 7. 2025 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Tak možná by to šlo udělat lépe, ale s 50 mm to moc srovnávat nelze (Panasonic Q z testu má 28 mm), protože čím širší úhel záběru, tím horší rohy, resp. je nutné vyvinout stále více náročné úsilí k odstranění tohoto efektu, pokud je to ovšem vůbec možné (nejspíš jen do jisté míry tak, že výkonu 50 mm objektivu nikdy dosáhnout nelze).

Také to mohli měřit špatně, neboť pokud je focený obrazec příliš malý a foťák je kvůli širokému ohnisku příliš blízko, rozostřují se rohy čistě jen kvůli té malé vzdálenosti. Ale nechci je podceňovat, třeba s tím počítali.

Choakinek
Choakinek
Level Level
20. 7. 2025 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Hmm, kouknul jsem se, jak je to v praxi - na ukázkové snímky a je to fakt lepší, no. A ještě je to o 4 mm širší.

Panasonic Q asi nemohl mít ten objektiv tak velký, nicméně kompromis mezi velikostí a optickou kvalitou mohl být u Panasonicu Q zvolen lépe, to je pravda, dokonce i bokeh mi přijde u toho Sony objektivu lepší.

Takže ano, máte pravdu.

Choakinek
Choakinek
Level Level
18. 7. 2025 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Myslíte, že na objektiv vůbec nesáhli?

Choakinek
Choakinek
Level Level
18. 7. 2025 18:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Podle obrázků na DPReview má vnitřek objektivu poněkud jiný tvar.

Reklama
Reklama