Sám nesnáším komentáře typu "kdo to potřebuje...?", ale tady mi to nedá. Předpokládám, že profesionální filmová produkce používá především kamery z přímo filmařského segmentu a nikoliv bezzrcadlovky. Pak je ale otázkou na co taková rozlišení potřebují amatérští filmaři nebo živnostníci filmující školní plesy a svatby? Jedná se o všeobecnou neopodstatněnou nenažranost po neustálém vylepšování technických parametrech, jako když si Tonda koupil A7R IV a v životě jedinou fotku nevytiskl, natož na velký formát, nebo to má nějaké opodstatnění?
Jen tady tak nahlas vyslovím přání, aby pro řadu A7(R) III vznikl alespoň ještě jeden nový firmware, který umožní změnit barvu ostřícího bodu. Tuhle jednu jedinou funkci prosím, když už ne nic navíc.
Pokud k tomu přibalí adaptér/redukci na stávající APS-C skla, tak ok, držím palce. Jinak je to ale loterie, že to dopadne jako u Sony, které sice pouští do světa povedené APS-C aparáty, ale totálně kašle na jejich pořádné zasklení. Obecně vzato, je to dneska čím dál víc o loajalitě ke značce než o čemkoliv jiném. Protože proč jinak nepořídit něco od Fuji, které má APS-C jako hlavní platformu a zasklení už má opravdu pořádné.
Klasika no, Sony nedokáže garantovat kvalitu a vyrábět cenově přijatelná a zároveň kvalitní skla. Všechny tyto základní zoomy vznikly jen "aby byly". Takže buď zacvakej a kupuj Zeisse nebo si přes redukce montuj vintage a Canoní skla.
Pokud jste v ruce v životě nedrželi lepší aparát, budete spokojeni. Pokud ano, pak si ho nekoupíte. Otřesná je hlavně ergonomie - jediné Fn tlačítko, blbě umístěné, pouze jeden roller, hledáček je spíš zaměřovačem (manuální ostření je rocket science). Výstup je naopak velmi pěkný, ale hlavně do RAWu. JPG moc nezvládá auto WB a většina fotek má modrý/zelený nádech. Setový objektiv je solidní někde mezi 24-40 po zaclonění. Oba konce zoomu, 18 a 55 jsou slabší, na 18 nepomáhá ani zaclonění. I tak ale patří mezi ty lepší seťáky (vyloženě výrazně lepší je teď asi jen 18-55 f/2,8-4 od Fuji). Navíc sama 5X00 třída přestala dávat smysl, od D3400 se liší tuším jen AF modulem. Tolik moje dojmy po roce používání. Není to špatný aparát, ale je na něm vidět zub času - pořád se jedná jen o drobnou evoluci čtyři roky staré D5300 a dnes už je možné sehnat lepší stroje, hlavně co se týče té ergonomie a výbavy.