Zpět na článek

Diskuze: Rekordní Tamron 18-400mm přichází, 22× zoom pro DSLR

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

mlsný amatér
mlsný amatér
Level Level
1. 7. 2017 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozsah zoomu mi připadá skoro zbytečně velký, zejména dole, (jak asi budou ty ,,široké" fotky vypadat?) Zato světelnost je už od počátku hanebná. Jo, kdyby to umělo 2,8 od začátku až do konce... A pokud jde o velikost tištěných fotek: O jejich kvalitě rozhoduje především postprocesing a použitý SW. Z MFT lze, když se to umí, vytisknout perfektní A1 a z kompaktu Panasonic Lumix DMC FZ 20 jsem bez potíží vytiskl formát A3.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
24. 6. 2017 22:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nebude nic moc, tedy obrazová. Pevná skla - to je základ. Výjimka - sigma art pro aps-c a canon L 70 - 400 F4. Jinak bída.

pidalin
pidalin
Level Level
23. 6. 2017 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To by mohlo bejt zajímavý z hlediska průběhu světelnosti.

Choakinek
Choakinek
Level Level
24. 6. 2017 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin To by mohlo. Proto očekávám, jak je dnes zvykem, že ihned po nejširším ohnisku pokles světelnosti nabere strmý růst (zhruba jako vývoj inflace na grafu :-D) a někde u 100 mm přepočteného ohniska to bude již jen konstantní f/6,3 :-).

Velmi uvítám, pokud se nyní mýlím :-).

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
23. 6. 2017 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konecne objektiv, ktory je schopny svojim rozsahom a stabilizaciou plne nahradit moj kompakt Panasonic Lumix FZ200 ! A dokonca s celkom rozumnou hmotnostou a za velmi rozumnu cenu :)

Teda az na tu svetelnost. Ale zase jeho vstupny otvor na dlhom konci je cca 64mm, co voci 38mm otvoru u FZ200 je rozhodne krok pred, vdaka comu mozem mat o cca polovicu lepsie rozmazanie pozadia a predpoklad o 1EV menej zasumenych fotiek pri nizkom svetle. Dokonca je na tom este lepsie ako Sony RX10 III ktory ma otvor "len" 55mm.

Otazka je tiez aku bude mat kresbu a opticke vady. Obecne panuje nazor, ze zrkadlovkove objektivy s velkym rozsahom nebyvaju moc kvalitne, preto mam trosku obavu, ci sa celkova kvalita fotiek (za dobreho svetla) voci FZ200 nezhorsi. Chcelo by to vidiet nejake ukazkove fotky alebo precitat nejaku recenziu (samozrejme idealne Milanovu :) )

V kazdom pripade, s nejakym mensim a lahsim APS-C telom by som si to vedel velmi dobre predstavit ako nahradu za moj FZ200 :)

lomondra
lomondra
Level Level
23. 6. 2017 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Mít toto jako jediné sklo je nesmysl, zabíjí se tím potenciál DSLR.
Stejně jako každé jiné super-univerzální sklo to nebude žádná hitparáda v kresbě ani výskytu optických vad.
Ale tak hlavně že má uživatel začátečník pak dojem, jak nad tím vyzrál :) Aspoň teda do chvíle, než mu ukážete výstup z pevného skla nebo skutečně kvalitního krátkého zoomu.

jozkopower
jozkopower
Level Level
23. 6. 2017 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lomondra Potenciál zrkadlovky sa naopak rozširuje, fotky do A4 budú určite použiteľné.

FotoZemek
FotoZemek
Level Level
24. 6. 2017 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lomondra no tak drtivou většinu fotek z cest sem udělal právě s univerzálem
mám 35-360mm
Hodně z nich by nevzniklo, kdybych musel měnit skla ;-)
ideál podle mne
Univerzál, + 24, 50,100, pevná skla a to všecko na jeden filtr ))))))

Kabe
Kabe
Level Level
24. 6. 2017 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lomondra Souhlas!
Mel jsem v roce 2006/7/8 tak nejak proste tusim panasonic FZ50 snad 4mpx automat ultrazoom ci co to bylo. Mam z nej doma vytistene fotky A4. Ty fotky jsou normalne na zdi a kdo prijde z "nefotografu", tak to chvali, jak je to krasne a bajecne. Jiste, kdyby na tech fotkach nebylo neco, co ma pro mne osobni hodnotu, urcite bych si je na zed nedal, ale ty fotky jsou normalne koukatelne a vypadaji IMO dobre. Mam je na zdi, takze z 5 centrimetru si je fakt prohlizet nepotrebuji.
A tenhle Tamron urcite neni objektiv, ktery by si klad za cil dosahnout obrazove kvality treba 70-200/2,8 ..

Choakinek
Choakinek
Level Level
24. 6. 2017 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lomondra Jak pro koho. Jsou situace, kdy nutnost měnit objektiv je neskutečný vopruz :-). Tak já jsem jen uživatel kompaktů - mimo jiné právě proto :-), ale vím to. Jednak znám zkušenosti jiných lidí s DSLR a také si leccos dokážu představit ;-).

nephilim
nephilim
Level Level
26. 6. 2017 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lomondra FZ50 byl nástupce velmi povedeného FZ30 a byl to parádní foťák. Sice s CCD pidisnímačem 1/1,8", ale i díky světelnému objektivu dělal pěkné fotky. A rozlišení měl poněkud větší, 10MPix. ;) Tisk fotek na A4, pokud byly dělány za slušného světla skutečně nebyl problém. Sám mám fotky na formátu 90x60 focené skvělým Sony F828. A ani z těch 5 centimetrů není vidět nedostatek detailů. Byť i on měl pidisnímač a "jen" 8MPix.
Z osobních zkušeností tedy dlouhodobě tvrdím, že honba za rozlišením je zbytečná. Osadit do "starých" povedených těl dnešní moderní technologie, měli bychom fantastické fotoaparáty.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
26. 6. 2017 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lomondra Presne tak, honba za rozlisenim je zbytocna. Kedysi som si tlacil fotky, tiez na velkost A4, z mojho Olympusu C-2 (snimac 2MPix 1/2.7") a fotky su skvele, a az pri detailnom pohlade z velmi blizkej vzdialenosti si clovek vsimne stvorcove pixely velke 0.18 mm :)

nephilim
nephilim
Level Level
26. 6. 2017 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lomondra Máte pravdu, od toho se zavedla tzv. pohledová vzdálenost. Jen totální ignorant luxuje nosem fotku velikosti A0 nebo fotku zvětšenou na displayi 1:1. ;) Smutné je, že takových ignorantů je čím dál tím víc. Kdekdo má pocit, že nemusí nic znát, nemusí nic umět, hlavně být asertivní, k cizím názorům agresivní, s egem velikosti galaxie.

blue.sun
blue.sun
Level Level
26. 6. 2017 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lomondra Zrovna o víkendu jsem fotil na akci, kde nějaké změny objektivů nepřichází v úvahu - Memorial Air Show.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
26. 6. 2017 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lomondra Moc nerozumím tomu, v čem jsou ta stará povedená těla lepší než ta nová....

Choakinek
Choakinek
Level Level
24. 6. 2017 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Mno, zas úplně nedělej, že FZ200 či FZ300 má objektiv s kdovíjak dobrou kresbou ;-). Co jsem se díval, tak poslední Tamron s podobně šíleným rozsahem (16 - 300 mm) ukreslil nějakých 12 Mpx velmi obstojně. K tomu si přidej, že DSLR (vyjma nějakých dnes již starších modelů) mají typicky do ISO 400 - 800 v podstatě čistý obraz bez šumu a patlání (což pro FZ200 vůbec neplatí) a vyjde ti, že DSLR s tímto objektivem má oproti FZ200 ve fotografování jen a pouze navrch. Samozřejmě za předpokladu, že se s tím budeš chtít tahat, což já bych rozhodně nechtěl ;-).

nephilim
nephilim
Level Level
26. 6. 2017 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jakkoliv souhlasím, poslední větě musím oponovat. Můj Nikkor 24-120/4 VR váží 710g. Nosit ho celý den na FX těle není problém. Stejně jako Nikkor 24-70/2.8.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
26. 6. 2017 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No ja nic nedelam, to Milan vo svojich recenziach pise :) Konkretne v recenzii k FZ150 pise ze sa jedna o najlepsi ultrazoom objektiv. Napriklad na najdlhsom ohnisku (ktore byva najkritickejsie ohladom optickych vad) pise "Nejdelší ohnisku je velmi příjemným překvapením. Rohová neostrost v podstatě neexistuje, chromatická aberace rovněž". Objektiv FZ200 sice uz nedostal take skvele hodnotenie, avsak ked som FZ150 a FZ200 porovnaval (obidvomi som hodne toho nafotil) tak v rozsahoch svetelnosti ktore ma FZ150 je objektiv FZ200 rovnako skvely.

A kedze FZ200 ma aj raw, nejake patlanie ma netrapi :) ISO 400-800 na APS-C v podstate bez sumu je urcite fajn, ale tam kde s tymto tamronom budem musiet ist na taketo hodnoty ISO, mi na FZ200 postaci ISO 100-160 takze v praxi ani ohladom sumu na tom FZ200 nie je o nic horsie :)

lomondra
lomondra
Level Level
26. 6. 2017 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Těžko, APS-C bude ve stejných podmínkách stačit méně světla než tomu pidi 1/2,3". Nejde takto srovnávat světelnost skel (kvůli které se tady asi oháníte) před různě velkými senzory.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
26. 6. 2017 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ono to opravdu jde takto srovnávat. Při stejně velkém vstupním otvoru na stejné přepočtené ohniskové vzdálenosti bývají výsledky docela podobné nehledě na velikost senzoru. Pozor, neříkám, že jsou stejné a že by snad neměly být vůbec rozdíly. Každopádně lepší světelnost u menšího senzoru opravdu dokáže do značné míry nahradit některé nedostatky tohoto malého senzoru (především šum, nikoli však dynamický rozsah). Třeba na focení v noci používám paradoxně 1,0" kompakt a ne svůj APS-C fotoaparát, protože ten kompakt díky F1,8 jednoduše dává lepší snímky než F3,5 na APS-C. Je však pravda, že je to notně zastaralé APS-C a modernější APS-C by i s F3,5 fotilo asi už o něco lépe.

Choakinek
Choakinek
Level Level
26. 6. 2017 20:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Zase tak ultra světelný ten objektiv ve FZ200 není. Na nejširším ohnisku by DSLR s tím Tamronem nepotřebovala ani ISO 200, aby dohnala časy při ISO 100 u FZ200. Tak ISO 200 je u některých DSLR v podstatě základní hodnota :-). No a při srovnání výstupů na základních ISO hodnotách se přeci jenom dobereme k zásadnímu vítězství DSLR nad FZ200. Samozřejmě se vzrůstajícím zoomem a klesající světelností bude nutné u DSLR nastavovat čím dál větší citlivosti, to je pravda, konkrétně jde o max. ISO 500. Myslím si ovšem, že i tato hodnota by FZ200 konkurovala docela bez problému. Spíš je škoda, že potřebuješ tak velký zoom. Kdybys vlastnil Olympus Stylus 1 s větším snímačem a taktéž s konstantní světelností f/2.8 - to už je pro DSLR jiná výzva. Pochopitelně v rámci RAWu, neboť kompakty Olympus negenerují zrovna bůh ví jak dobrý JPEG.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
27. 6. 2017 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Mne islo prave o porovnanie prave na poslednej cca tretine zoomu - tam kde sa Tamron blizi k svojim konecnym F6.3 kdezto FZ200 ma stale svojich konstatnych F2.8. Ak by som chcel len taky bezny "setakovy" rozsah ohnisk, tak by som porovnaval s LX100 co by bola pre DSLR este ovela vecsia vyzva nez Stylus 1.

Choakinek
Choakinek
Level Level
27. 6. 2017 22:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tak ano, ale zmínil jsem Stylus 1 neboť je to podobně jako FZ200 ultrazoom, jen s polovičním zoomem ;-).

Reklama
Reklama