profile-image

patrik

_patrik
Registrace 22. 12. 2011
ID 1236647042
Level
0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100

Komentáře

_patrik
_patrik
Level Level
14. 8. 2018 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Hm, díky za vysvětlení... To jste mi tedy zkazil iluze. Já myslel, že ta velká hmota skla na bridge camerách má nějaký důležitý důvod. Světelnost, rozumím. Ale přemítal jsem, jestli třeba bridge camery z principu líp nekreslí nebo tak něco.

_patrik
_patrik
Level Level
14. 8. 2018 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mezi bridge camerou a travelzoomem s malým čipem - třeba mezi B700 a A900. V čem je plus masivnějšího objektivu na stejném ohnisku, řekněme kolem 600-800 mm ekv. Jestli a proč je zobrazení z bridge camery v něčem lepší. Nebo to není věc optiky, konstrukce, ale algoritmů? To ale nepředpokládám. Stačil by mi třeba i odkaz na nějaký teoretický článek, díky předem.

_patrik
_patrik
Level Level
5. 4. 2018 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Díky i za tyto informace, vím, že není jednoduché je získat.

_patrik
_patrik
Level Level
5. 4. 2018 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Upřímně řečeno mě v tomto případě tolik nezajímá, jestli P20 je "lepší" než Samsung nebo iPhone obdobné výkonnostní kategorie. Zajímá mě to, že vývoj fotomodulů a spolupracujícího softwaru v mobilech udělal obrovský pokrok a že podle všeho začíná stavět reálně na nohy všechny možné představy o komputační fotografii. Odlišoval bych ale samotné potíže nové koncepce - podle všeho je asi nesmírně náročné koordinovat/synergizovat více čipů produkujících různý obrazový signál, testy L16 mluví o velké labilitě, která jaksi neumožňuje pokročit za beta fázi. Tyto věci bych odlišil od módního pozměňování reality, ve kterém se výrobci mobilů (a appletů) přímo vyžívají a kroutí realitu, aby byla "pěkná" a "jiná než má konkurence". Jestliže ale dokážou výrobci mobilů do víceúčelových strojů dostat po duálním už i triple modul, který zjevně půjde odladit, přišlo by mi jako fatální zanedbání, kdyby se výrobci fototechniky velmi silně nepokusili obsadit tohle bojiště z opačného konce. To znamená vyvinout dejme tomu sedminásobnou (když ne rovnou šesnástinásobnou) konstrukci, schopnou obrazovým výstupem (a asi i dalšími parametry) získat náskok v kvalitě a nalákat na sebe masový trh.

_patrik
_patrik
Level Level
5. 4. 2018 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

by se někde daly sehnat jemnější úda o skladbě těch prodaných kompaktů - kolik z nich bylo s čipem 1/2,3 a 1", případně jiným. Že by se ukázalo, nakolik už kompakty s větším čipem nahradily ty menší a jaký mají trend prodejů. Víc než 12,5 miliónu kusů je nadále pořádné číslo, padesát procent všech prodaných přístrojů, a znamená, že pořád hodně lidí kompakty kupuje. Přestože laciné jednoduché "pro děti a rodinu" už vyklidily trh a z těch s malým čipem zůstaly jen travelzoomy a bridge plus pár outdoorových.
Fajn by bylo taky cenové vyjádření - kolik výrobci udržili z kompaktů, CSC a DSLR a jaké jsou tam trendy. Že by nám prozradili své marže, to asi doufat nelze.
Osobně očekávám v blízké budoucnosti, že se vývojářský pokrok ze smartphonů přelije částečně nazpět do "jednoúčelových" aparátů. Tedy že výrobci začnou zkoušet kompakty s větším počtem zkoordinovaných čipů a objektivů, aby začali vytěžovat možnosti komputační fotografie. Známý je projekt Light L16, ale zajímavější asi je to, že si Canon podal patentovou přihlášku na přístroj založený na stejném principu. Přednosti jsou jasné: při prostorově a váhově velmi úsporné konstrukci lze dosahovat velmi dobrých výsledků - viz hodnocení Huawei P20 na DxO Mark... a to má jenom 3 čipy+3 objektivy. Pokud by toto dokázali výrobci fotoaparátů přetavit do dalšího posunu kvality výstupu a přidali něco navíc proti mobilům (ale co?), dostali by se rázem na koně.

_patrik
_patrik
Level Level
21. 5. 2018 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Peasac Díky, ten odkaz jsem si užil! I další ukázky a info tamtéž.

_patrik
_patrik
Level Level
10. 1. 2018 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za recenzi, pro mě užitečnou. Je každopádně znekopokojivé, když jste dospěl ke zjištění, že nový Zeiss Vario Sonnar T dává horší optické výsledky než předchozí G Lens. Ovšem jedno mají určitě společné: neodbytný růžový čtyřlístek odlesků v ostrém protisvětle, to je skoro signatura Sony v téhle kategorii. Obecně ale jsou ty ostatní vyjmenované poklesky vrozené všem travelzoomům s malým čipem (neostrosti na delším konci, aberace, šumy/odšumy a barevná degradace), jen se s nimi každá značka trochu jinak (ne moc) popasuje. Začetl jsem se do starší recenze na Nikon A900 a je to skoro to samé. Ještě kdybyste našel skulinu na recenzi Panasconicu TZ80/90 (vs. TZ70, na ten tady recenze je), byli by tihle poslední mohykáni fakticky kompletní. Zajímavé je, že taky u Panasoniků vychází přiznivěji starší TZ70, podobně jako tady HX60. Je v tom kus nostalgie a beznaděje, protože sledujeme, jak se tyhle ještě nedávno obdivované stroje sesouvaji do pryč. Přičemž ty nové úžasné stroje je vlastně plnohodnotně nenahrazují, protože jim chybí takové atributy jako skutečný velezoom (za pár kaček) kombinovaný s opravdovou kapesností.

_patrik
_patrik
Level Level
25. 7. 2017 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kajman73 Pravda tak. A když k tomu doplníme ještě dlouhý zoom G3 X (také 1") a klasického slona G1 X mkII (1,5"), vidíme u Canonu nejkomplexnější řadu kvalitních kompaktů s "velkým" čipem ze všech výrobců fototechniky. A za vcelku přijatelné ceny. V těžkých časech, kdy to leckterá jiná značka odpískala (viz Fujifilm, Olympus, Nikon). K některým z nich si samozřejmě lze EV dokoupit - za dost peněz (tak jako u jiných značek), ovšem jsou to pak špica hledáčky a ne provizorní kukry, které se někdy objevují v rámci miniaturizace a úspor jako vestavěné.
Mimochodem, ten LX15, který tu na jiném místě pan kolega doporučuje jako alternativu ke G9 X, taky nemá hledáček...
Dobré světlo přeji.

_patrik
_patrik
Level Level
16. 2. 2017 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Díval jsem se pro kontrolu znovu, ale DL24-500 jsem nikde nenašel. Taky bych na něj byl hodně zvědavý. Jediné vzorky, pokud vím, z něj přinesli kdysi na "New Camera"- tady je odkaz. Zdroj je tam označený jako Nikon Japan:

http://thenewcamera.com/tag/nikon-dl-24-500/

Ovšem asi bychom raději viděli vzorky v reportu nějakého profi recenzenta. No, dnes už je to jedno.

_patrik
_patrik
Level Level
16. 2. 2017 20:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kikapu Hm, podle závaru v diskusi na dpr bych řekl, že se zdaleka netěšilo jen těch pár lidí v Česku :) Důvody odpískání možná budou celkem tak, jak je náčelníci Nikonu popsali pro noviny. Ale nic to nemění na tom, že jako spotřebitel mám škaredý pocit oslabené důvěry ve značku. Sousedství řady N1 a DL by mi nepřišlo jako zásadní problém. Spíš to, že J5 dostal v r. 2015 s fanfárami nový čip a myslím i procesor, ale od té doby ani ťuk, žádné doplnění nebo inovace systému. Čili žádný jasný signál, jestli vůbec stojí za to vkládat do dost specifického systému peníze (pro normálního člověka nezanedbatelné). .. No, asi je mnohem jednodušší rozhodnutí otočit se na patě a koupit si z posledních kousků třeba GF7, protože je jasné, že MFT systém bude v různých třídách náročnosti k mání i nadále, takže se investice nezmarní. Mě trable s DL mrzí i proto, že jsem v tom viděl příslib navázání na pověstné "Performance" kompakty Nikonu (jako P7800, P340 apod.).

_patrik
_patrik
Level Level
14. 2. 2017 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady jsou na památku dva odkazy na první dojmy profesionála, který dostal začátkem roku 2016 k vyzkoušení předsériovou verzi:

http://www.thepassionatephotographer.com/first-look-the-new-nikon-compact-dl-24-85-f1-8-2-8-and-dl18-50-f1-8-2-8-cameras-are-here/

http://www.thepassionatephotographer.com/first-look-the-new-nikon-compact-dl-24-85-f1-8-2-8-and-dl18-50-f1-8-2-8-part-2-go-wide/

Jinak k rozhodnutí Nikonu raději bez komentáře, ode mě Nikon za tuhle aféru omluvenku opravdu nedostane. Něco by snad mohli kompenzovat, kdyby urychleně postavili na nohy projekt Nikon 1 - ten už je taky tak dlouho zamrzlý, že přestává budit důvěru.

_patrik
_patrik
Level Level
27. 7. 2017 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PiláT Nevšiml jsem si v červnu Vašeho příspěvku, tak mě zamrzelo, že jste se takhle kafkovsky ptal. Aspoň Vás dodatečně zdravím jako zahradní amatér :) Ze své (amatérské) zkušenosti můžu potvrdit, že ta HX60 (HX50 leda v bazaru) na focení zahrad a přírody dobře poslouží. Pořizoval jsem ji nedávno a ani jsem nečekal, že budu tak spokojený. Kdybyste někdy chtěl svou GX pošetřit před plískanicí, utopením či ztrátou, určitě si HX60 (nebo raději novější HX90 s hledáčkem pro ostré slunečné dny) vyzkoušejte. Chce to pohrát si s nastavením režimů snímku a upravit si tam parametry podle svého gusta, stejně tak nemusí při focení zeleně vyhovovat implicitní namodralá "Agfa" barevnost, ale WB lze kustomizovat na paletě u všech předvoleb WB (dokonce i AWB) a je tam i kelvinovská volitelná škála. Takže zelená může být nakonec přesně "ta" zelená, ba i červená se tím dá poměrně zkrotit. Pokud jste ovšem mezitím nepropadl panasoňáckému podání obrazu, to by Vám pak asi pro takovýhle účel samozřejměji sedl některý jejich TZ. -- No, a ta GX800, osvědčila se Vám?

_patrik
_patrik
Level Level
3. 2. 2016 01:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Máš recht, omyl je na mé straně, omlouvám se. Příště si vyčistím brejle.

_patrik
_patrik
Level Level
2. 2. 2016 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

přečíst si podrobnější zprávu na dpr: http://www.dpreview.com/news/7918350694/sony-camera-and-sensor-business-units-report-drop-in-sales-in-2015 Je tam tuším i ke stažení celý report za 3Q15 (tedy na z 4Q, jak se omylem dostalo do článku sem). Každopádně v zájmu stability celého fotododvětví (potažmo digiodvětví) je, aby se Sony dál dařilo těžkými časy přechodu do jiné dimenze bruslit bez fatálního poškození a bez prudkého kymácení. Jestli se fotografické funkce přesunou v přijatelné kvalitě definitivně do multifunkčních komunikátorů, je to zcela v lajně se sci-fi, která jsme si čítávali, není na tom nic špatného. Prostě se jenom plní dávné vize a přání. Spíš se někdy zabývám otázkou, co budeme dělat, až někde někdo/něco vypne globální servery a ve virtuálním světě nastane tma a ticho... asi si zase ořežeme tužku/opálíme klacík, nakreslíme obrázek a podáme do sedla Pošťákovi.

_patrik
_patrik
Level Level
28. 1. 2016 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_patrik Hm, k R. Wongovi se určitě podívám, díky za připomenutí, ten má dobré postřehy.

_patrik
_patrik
Level Level
28. 1. 2016 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Doporučuju shlédnout první galerie z terénu na dpr a e-photozine. Na tomhle PENu něco je, co umí pobláznit i staré mazáky. Cena po roce padne, přestane být tak drsně asociální a aparát se zpřístupní i vážným zájemcům, pokud mezitím osvědčí své kvality.

_patrik
_patrik
Level Level
28. 1. 2016 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_patrik Hm, k R. Wongovi se určitě podívám, díky za připomenutí, ten má dobré postřehy.

_patrik
_patrik
Level Level
20. 1. 2016 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sakini Ano, "převeliká škoda", jak pravil p Šurkala. Obrácení k fotomobilům by ale mělo logiku v rámci firmy i obchodně. Asi bych to poněkud kysele skousl, pokud půjdou cestou Lumix DMC-CM1 (resp. Lumix DMC-CM10) - tedy velké čipy a konstrukční přednost foťáku před komunikačními funkcemi. Nejspíš asi i nějaké ty HW nástavbičky, jako všelijaká optická tele? Jako lehká věc skutečně do kapsy, kvalitní poznámkový blok/pouliční momentkář, proč ne. A s procesorem napsaným tak, aby nenadbíhal P+S selfistům, ale umožňoval odladění obrazového výstupu v barevnosti, kontrastech a kresbě, jaká byla u samsungových seriózních foťáků ta typická a milá. Pokud to tak bude, tak ještě chybí, aby to tu ráčili prodávat a za cenu odpovídající dřívějším slušným kompaktům (v řádu 5000?). Ovšem pro APS-C čipy je tohle asi konečná, jako použitelné se mi jeví 1". Bohužel, už taky bez těch podařených skel řady NX.
Upřímně, jako ryze amatérský uživatel si tak hluboce neužiju rozbor čipů, ale stačí mi pohled "jak to fotí". A podívání na Comparometeru nebo Camera finderu na Flickru na výstupy z posledních představitelů NX (včetně třeba NX500 a NX3000) je většinově radostné, mnohdy až famózní.

_patrik
_patrik
Level Level
9. 12. 2015 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Mno, něčeho takového se obávám. Ale co, naštěstí mě to neživí, jenom baví.
Edit: Ta poznámka ke Coolpixu A (a viz Irving o Ricohu GR), to bylo jen tak rejpnutí na okraj. Však jsou ro solitéry pro pár fajnšmekrů.

_patrik
_patrik
Level Level
8. 12. 2015 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

není radostná vyhlídka, že z trhu mizí další alternativa pojetí obrazového výstupu. U Samsungu se mi líbila jemná barevnost, pleťovky a s tím související možnosti kustomizace nastavení WB. Prožil jsem s jejich ST a posléze WB dřevní doby, boje s desaturací a vražednými přepaly, ale zrovna jsem si říkal, že už dospěli a bude stát za to jít do NX (pro mě by bohatě stačila NX 500) a vychutnat si jejich přednosti na povýšené technické úrovni - no, a houby s octem. A jsem si jistý, že při případném odkupu techniky NX právě tohle fluidum Nikon nezachová, protože logicky bude chtít implementovat svůj software, své pojetí obrazu. Druhá věc je, jestli je to celé pravda a jestli Samsung náhodou pouze neodchází z odumírajícího evropského regionu a nenapře své síly raději na Asii a okolí. Ostatně, právě Samsung má do značné míry na svědomí zformování globální spotřebitelské poptávky ve prospěch smártfouňového focení a opojení komunikátorstvím, takže může za sesychání trhu klasické fototechniky šlehat proutkem v první řadě sebe.
Nikon, starý váhal, to je jiná kapitola. Mají - opět z mého pohledu běžného uživatele - vícero nezodpovězených otázek, například: Co jste jako mysleli projektem advanced kompaktů třídy 1/1,7" - ráčíte v něm nějak pokračovat a jakým směrem (nástupci P340, P7800)? Hraje v tom nějakou roli i CSC řada N1, má třeba nahradit advanced kompakty, de facto jako přímý rival RX100 a spol.? Když už jste investovali do fajnového upgradu na J5, dočkáme se taky releasu V4, případně AW2, nebo snad celou řadu 1 odpískáte? A co jste mysleli Nikonem A - jednou a dost? A jestli koupíte opravdu od Samsungu třídu NX, jak se to promítne do těchto dosavadních řad? Já jen, abych věděl, jestli se rovnou nemám obrátit a jít si koupit něco od Sony nebo Panasonicu, Fujifilmu...mají tam pěkné šťavnaté kousky.

_patrik
_patrik
Level Level
2. 8. 2015 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nezbyde těm, kteří z nějakého důvodu oblibují fototechniku téhle značky, než sledovat vývoj fotofounů. Docela bych uvítal nějaký odborný nekrolog, protože Samsung se postupně vypracoval ve významného rivala oficiálních lídrů ve třídě CSC. Čili z trhu neodchází žádné ořezávátko. Ovšem ve velké Asii od Bosporu po Borneo budou jistě vesele prodávat foťáky dál, protože je to perspektivní trh a ne skomírající Evropa. Jako to už loni provedli s notebooky. Jako to už loni provedlo Casio, zrovna když se s pomocí Olympusu a vlastních softvéráků dopracovalo k ultrarychlým specializovaným kompaktům pro odborné využití a v lidové verzi pro širokou veřejnost.

_patrik
_patrik
Level Level
2. 7. 2015 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Já vím, je to ještě OT, ale dodám: podíval jsem se dnes pro zajímavost do Comparometeru na CM1 a NX Mini při ISO1600 a 800, protože na IR vyšla Shooter's Report na CM1. Aniž bych pitval, co jde na vrub zpracování obrazu a co objektivu, JPEG obrázky z NX Mini jsou zřetelně lepší - menší zrno, menší vyhlazování, lepší kresba, celkově lepší čitelnost. Fakticky pro běžné použití srovnatelné s RXIII nebo J5, jako vážnými reprezentanty třídy 1". Určitě jde takové pozorování mimo uživatele RAW formátu a postprocessisty - ale to nejsou běžní uživatelé. Za sebe jsem si úsudek o NX Mini poopravil směrem +. A posílilo to i mé očekávání, že by si Samsung s vyspělým kompaktem a la RXIII - IV uměl dobře poradit.

_patrik
_patrik
Level Level
1. 7. 2015 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka NX Mini mě moc nebere, není to stroj, jaký mám na mysli, čip nečip. To je ale fuk, však by se vidělo, teprve až by Samsung s něčím opravdu přišel. Prostě jsem si jen zívnul u kávy pod slunečníkem. Mnohem důležitější je ta NX500.

_patrik
_patrik
Level Level
1. 7. 2015 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý pocit, že Samsung naslouchá. Doufám, že nějaký recenzent tahle vylepšení taky vyzkouší v praxi, jestli a jak moc budou fungovat. On už když se člověk zadívá do PDF manuálu k NX500, vidí, že zákazníka berou vážně a snaží se, aby se cítil opečovaný - pořádně podrobný manuál, lidsky podaná vysvětlení a jako bonus příjemná grafika. To už dnes není samozřejmé, ačkoli by mělo.
Ještě by se mi na doplnění líbil od Samsungu nějaký vyspělý kompakt s čipem kolem 1", přece jen NX500 už si rozměrově a váhou moc nezadá s DSLR, viděno zejména očima cestovatele, který nemá za zadkem žádného caddyho. Původně ambiciózní řada WB bohužel zůstala jen u malých čipů a na úrovni P+S, řada EX asi s dvojkou nadobro odumřela (?).

_patrik
_patrik
Level Level
18. 6. 2015 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marttonn Ne, žádný vestavěný hledáček tam opravdu není. Photography Blog se na to speciálně zeptal odpovědného chlapíka od Canonu:

"PBlog: And obviously no eye level viewfinder?
David Parry: Not built in, no, but it does work with the EVF that goes with the G1X Mark II (EVF-DC1). "

Česky řečeno: žádný hledáček, ale pasuje na to externí EVF prodávaný k G1X Mark II. Tedy tenhle:
https://www.youtube.com/watch?v=7qxA_ONjsAk Ten ale údajně není nečasuvzdorný, takže pro zavilé outdooristy přitěžující okolnost.

_patrik
_patrik
Level Level
28. 4. 2015 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

protože se z fotek nejvíce blíží charakterové studii - v čemž je zároveň i kouzlo Rembrandta samotného. Že neportrétuje modelky, ale zkoumá charaktery lidí. Když už šerosvit, nevím, jestli si ho autor zkusil udělat v nějaké verzi i hlubší, s ještě trochu větším tajemnem a třeba i barevností ještě víc přiblíženou začernalému starému oleji. Je to věc osobního gusta, co jako chce básník říci. Možná Anna nemá být zas až tak záhadná a skrytá, možná to nemá v povaze.

Reklama
Reklama