Zpět na článek

Diskuze: Retro Olympus PEN-F s 20MPx snímačem a OLED hledáčkem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Choakinek
Choakinek
Level Level
27. 1. 2016 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím, proč bych si měl kupovat fotoaparát, abych zaplatil dovolenou dyzajnérovi. Není v něm nic nového, kromě designu a navíc je pěkně drahej. Dobrý, no, už by Olympus zase mohl zkusit něco, co by mě zaujalo ;-). Naposledy to byl dnes již skoro dva a půl roku starý Stylus 1 (později "vylepšený" o písmenko "s" na těle) a dva roky starý E-M10.

rousini
rousini
Level Level
28. 1. 2016 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tak to má teda Olympus smolíka, když tě nezaujal -:D
Ale drahý to je, to máš pravdu. Bohužel s naší kupní silou to tak vnímá i fanda m43 Jsem zvědavý, jak si povede nový čip, jestli tam bude nějaký pokrok v DR nebo C-AF. Jinak mě se líbí, ale stejně bych sáhl po OM-D.

xvasek
xvasek
Level Level
28. 1. 2016 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Na to se nesmíš tak dívat. Náhodou je ten PEN celkem pěkný a podle mě má vytvářet něco jako "levná jakoby Leica" třídu (bez pejorativního významu těch slov levná a jakoby). Je to sice pro hodně úzkou skupinu potenciálních zákazníků, ale Oly je malý výrobce a může si dovolit vyrábět takové specifické řady. Pokud z té úzké skupiny osloví většinu, je to pro něj dobrý kšeft. Navíc jsou to Japonci, podle mého mají vůbec v Asii trochu jiné tužby...

_patrik
_patrik
Level Level
28. 1. 2016 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Doporučuju shlédnout první galerie z terénu na dpr a e-photozine. Na tomhle PENu něco je, co umí pobláznit i staré mazáky. Cena po roce padne, přestane být tak drsně asociální a aparát se zpřístupní i vážným zájemcům, pokud mezitím osvědčí své kvality.

vendy b
vendy b
Level Level
28. 1. 2016 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_patrik Včera v noci jsem se díval na stránky Robina Wonga,kde je první část představení nového Penu.Je to hodně zajímavé čtení ze kterého mám dojem že z něho není úplně ,,na větvi´.Vypadá to že čekal něco víc,ne že by fotil špatně,ale.... .
Já se přiznám že se mi na fotkách Pen hodně zamlouval i když bych raději měl displej ne na kloubu, ale jako u Stylusu 1 jen výklopný,ale po tomhle článku si počkám až ho budu moct otlapkat a vyzkoušet.

_patrik
_patrik
Level Level
28. 1. 2016 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_patrik Hm, k R. Wongovi se určitě podívám, díky za připomenutí, ten má dobré postřehy.

J77
J77
Level Level
8. 2. 2016 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_patrik No, bohuzel je to spis tak, jak pise Choakinek. Olympus nezapracoval na tech hlavnich vecech, ktere uz delsi dobu potrebuji silne inovovavat - prubezne ostreni komplet, spolehlivost S-AF (zejmena odstranit ostreni mimo oblast navoleneho/ych bodu a nepolehlivost indikace zaostreni, nebudu podrobne rozebirat), implementaci fazoveho ostreni na senzor, atd. Zde ale pouze zrecyklovali to nejlepsi z ostatnich soucasnych modelu. Cena ale neni nasazena nijak brutalne - na pomery techto predrazenych mini systemu obzvlast. Pokud si dobre pamatuju, tak ani E-M1, ani E-M5 Mark 2, nezacinaly pod 30K.

Nejpodstatnjesi novinkou je snimac, ve vetsina modelu z poslednich let byl porad jen ruzene drobne vylepsovany (bez AA filtru, atd.) ten samy 16 Mpix snimac. Take si rad pockam na to, jestli uz se jim povedlo neco udelat aspon s C-AF, protoze to je opravdu zoufalost na druhou. Ale patrne tam moc zmen nebude, protoze i seriove snimani je beze zmen - papirove rychla serie do specifikaci, ale ta skutecne pouzitelna, tzn. s ostrenim, stale na tychz (5 fps) hodnotach.

Fandim jim, ale ten vyvoj porad nejak neprobiha. A nesouhlasim s tim, ze si muzou dovolit, coby maly vyrobce, delat speciality. To si nemuze dovolit v dobe klesajicih prodeju zadna znacka a uz vubec ne ta, ktera X let prodelavala a sveho prvniho mini zisku se snad dockala loni, tzn. nekdo, jehoz existecne je silne nejista.

J77
J77
Level Level
8. 2. 2016 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_patrik Jinak aby nedoslo k nepochopeni, minim tim skutecny, efektivni vyvoj, vytvarejici masoveji prodavajici konkurenceschopnost, nikoliv softwarove drobnosti, ktere si museji sve potencialni zajemce, jimz to za to (investici) stoji, hledat. Za vyvoj povazuji napr. DFD u Panasonicu, vyraznejsi upgrade senzoru, pridani zcela nove a funkcne hodnotne (primy vliv na vysledek majici) technologie ... a podobne zmeny. A neco takoveho u Olympusu probehlo naposled pred cca 4-5 roky v dobe nastupu E-PL5 a E-M5, ktere byly vyraznym krokem vpred. Od te doby nic takoveho a preslapovani na miste.

Reklama
Reklama