Sony RX100VI, ale ani RX100V nesahá starému Lumixu LX100 ve zhoršených světelných podmínkách ani po kolena. Čekal jsem na LX100m3 s fázovým ostřením, ale Panasonic cizeluje jen své "zánovní" FF s jednou výjimkou G9ii (který jsem si nepořídil kvůli velikosti a hmotnosti). Tento Canon je docela šik, ale už to u mě předběhl set A7Cii a PZ 10-20/4. Ale do kapsy zimní bundy může být super.
Myslím si, že 8K videa neslouží k uložení kvůli stabilizaci. Má to být "čistokrevný" vyšší (čtyřnásobný nad 4K) level pro ukládání filmů pro projekci (prakticky v mobilech zatím spíše trochu marketing, jak jinak). Pro ořezové úpravy vznikaly rozlišení (uložení) 2,7K pro 2K nebo někde 5,3K až 6K pro 4K projekci. Takže 8K projekce by vyžadovala uložení tak v 10K. Dále: IPhone postprodukční stabilizaci nepotřebuje, a pokud by to tak zdánlivě bylo, tak je ten stream už na vyhození, resp. co neustabilizuje přístroj, je už k ničemu. A dále: dostabilizování záběrů z kvalitních přístrojů mi odhadem z ořezu SW vytvoří a přepočítá konečné 4K tak max. ze 3,8K. To je nepostřehnutelné, nicméně byl bych také rád, kdyby bylo možné záznam běžně (u SONY!) uložit v 6K (pro kombinaci stabilizace, posunu kompozice, vyrovnání horizontu atd.) a získání plného 4K.
Mám rád univerzální objektivy. Skvělý je k Panasoniku G80 Olympus 12-200. Tento je o kousek dál a se stabilizací. Bude mě zajímat hmotnost. Cropové univerzály si pořizuji i k FF A7cii (33mpx) pro procházky krajinou za dobrého světla. Tak mám zase o čem přemýšlet.
Zajímavé bylo sledovat pád levnějších kompaktů a smyslné dobíhání dražších přístrojů, a to nejlépe u posledních RX100. Otázka je, co velké kompakty s 1" čipem např. RX10, když už máme výbavu v APS-C a FF. Já doufám, že se kompakty alespoň nahodile vrátí do výroby, ale to je jen přání. Mohl bych si vysnít třeba LX100m3 s novým a mechanicky stabilizovaným čipem, trochu větším zoomem se stejnou světelností objektivu a ne moc většími rozměry a hmotností.
Zajímá mě hlavně amatérská videotvorba, přesto uvádím obecnou zkušenost. Vlastním systém MFT i FF a dva kompakty: Sony RX100VI a Lumix LX100. Na své cesty si vybírám přístroje a objektivy po důkladném zvážení a téměř vždy přidám nějaký kompakt, které hlavní přístroj důstojně doplňuje, a to i přesto, že mám v kapse kvalitní mobil. Vlastně ty kompakty byly určeny ke kvalitnímu doplnění hlavních přístrojů, a to nejen kvůli své velikosti nebo diskrétnosti.
K těm bojům, jaký bude konektor vládnout a jaký se zakáže, připomínám chytrost a korektnost výrobce nabíječek na kamery insta, kdy použil zdířky na dva konektory (předpokládám, že v "halířové" výrobní hodnotě). Jak by asi vypadala káblíková politika EU, kdyby do toho šla alespoň polovina elektronických zařízení? Možná nijak.