Nerozumím tomu, co píše pan Šurkala ohledně videa: " Pokud jde o video, A6700 zvládá v z plné plochy čipu nahrávat 6K video (z 19,9 MPx při poměru stran 16:9), to se ale ukládá pomocí over-samplingu do UHD 4K rozlišení 3840×2160 pixelů. Půjde tedy o velmi detailní 4K, nicméně uživatel nemá možnost (alespoň prozatím) uložit video ve 4K". To znamená, že nelze natáčet ve 4K, když ho nelze uložit ? A proč by nemělo jít uložit ? Nebo co tím autor měl na mysli ?
Tak samozřejmě jsem to myslel jako nadsázku. To že dochází k ukončování výroby klasické filmové suroviny je zákonité. Kdyže není poptávka, nebo je minimální, výrobce ukončí výrobu. Já sám ještě v dobách "reálného socializmu" vyvolal a stovky kinofilmů a nazvětčoval tisíce fotek (černobílých) a byť to mělo svoje neopakovatelné kouzlo,hlavně slané prsty od ustalovače :-), při dnešních cenách klasických materialů ( filmů, vývojek pro negativ, pozitiv, fotopapíry ) to dělá opravdu jen člověk, pro kterého je to velké hobby. Jinak je to historie, které je možná škoda, ale skončí v propadlišti dějin.
Pentax budííííčééék. Co takhle 8K video ? Co, jo že si o tom neslyšel, OK a co takhle 4K ve 120 fps ? Nevíš o čem je řeč ? Ah so. No tak spinkej dál. Toť asi tak k té "vlajkové" lodi :-D
Tak nevím, na jiném webu je uvedeno, že v 4K UHD je podporováno 60p. Cituji: " Olympus zapracoval také na videu. Novinka umí natáčet videozáznam v Cinema 4K rozlišení (4 096 × 2 060 px) při 24 sn./s, maximální snímková frekvence 4K videa (3 840 × 2 060 px) stoupla na 60 sn./s a nově je podporováno vysokorychlostní Full HD video při 120 sn./s." Takže co je pravda ? Umí 60p nebo ne ?
Mě by zajímalo, jestli umí G9 natáčet bez omezení, jako GH5. Tím omezením mám na mysli limit 30min. souvislého záznamu. GH5 jako první tento limit nemá a točí dokud je místo na kartě. Nikde taky nemůžu najít tabulku datových toků pro video, krom 4K, kde je 150 Mbit.
Když srovnám video možnosti GH5 a A9 ( teď opomíjím aktuální problémy s AF u GH5, které vyřeší aktualizace firmwaru ), tak A9 opět nesahá GH5 ani po kotníky a ještě je za poloviční cenu. Sony se ne a ne poučit.
tak nevím, před 3 dny jsem koupil Lumixe 12-6O, nevím jestli mám plakat nebo se smát, ale plakat asi nebudu,protože Yi M1 nemá stabilizaci a to je fatální nedostatek v dnešní době.
Na to že to je novinka, která půjde na trh až zjara příštího roku, tak je to průser. Bída s nouzí, ve srovnání např. s Lumixem. A nějakých 24Mpx ještě k tomu na APS-C to bude v low lightu šumět jako prase, stejně jako šuměla A58, která měla jen 21Mpx. A to že u videa není podpora 50p.... Podle mého, naprosto zbytečný model a jak je u SONY zvykem, na tak bídné parametry opět předražené.
když jejich foťáky a objektivy jsou nehorázně předražené. Typicky celá řada A7 II, RX10 II, RX100 II... Objektivy to je kapitola sama pro sebe. To se pak nikdo nediví, že při klesajícím prodeji zisky rostou.
za ni je to téměř neprodejné, moc bych ho chtěl, ale jen za podmínky, že cena klesne na cca 20-25 tisíc, to už by bylo relevatní užitné hodnotě. No pokud Panasonic nepřijde s modelem, který nabídne ultra slomo, jako RX10 II, tak to asi s cenou moc nepohne. FZ300 je pro mě celkem zklamání, čekal jsem hlavně slow motion video, ale ono nic, mám FZ200 a FZ300 je krom 4K de facto totéž, takže není důvod měnit, s FZ200 jsem maximákně spokojený, to je ideální kamera/foťák na výlety, dovolenou.
Tak pro mě je tento firmware k ničemu, limit 30 minut videa kontinuálně bohatě vystačuje a ten V-Log nemám jak využít. Co bych uvítal a i rád zaplatil (byť se skřípěním zubů, neb se mi tato politika placených firmwarů vůbec nelíbí) by bylo super slomo, 500 fps, 1000 fps, jako to má Sony RX10 II. To by byla pecka. Takže s klidem zůstanu u v 2.1
Já jsem z možností nastavení u videa rozhodně nadšený a super slow-motion je naprostá bomba, když si uvědomíte kolik stojí rychloběžné kamery snímající 1000 fps ( Phantom ). Nikde jsem ale nenašel, jestli má RX 10 II i funkci timelapse ( a kdyby to uměla vyexportovat do 4K nebo Full HD jako Lumix GH4, to by bylo něco ). Tak si počkám, až zlevní, vypadá to, že do ní půjdu, ale až bude poloviční cena.
ve 4K stejně GH4 nepřekonal, GH4 má i Cinema 4K, pravda jen 24p, a ve Full HD nesahá ani po kotníky GH4 a GH3. Když opominu datové toky 100 a 200 Mbps v All-I u GH4, tak i GH3 má dat. toky u Full HD 50Mbps a v All-I až 72Mbps. Z mého pohledu, žádná sláva, připadá mi jako FZ1000, jen s tím rozdílem, že má výměnné objektivy.
Tak pokud někdo uvažuje o foťáku s primárním cílem natáčení videa, tak jako já, nemůže jeho rozhodnutí dopadnou jinak, než volbou Panasoniku GH4, jehož jsem štastným majitelem. Absolutně bezkonkurenční mašinka, s níž se vyřádí každý videoman(ka). Tolik možností nastavení , volby datových toků (až 200Mbit ALL Intra) 4K cinema a 4K UHD režim, nemají ani profesionální kamery, jejichhž cena je o několik řádů výš. A7s je bezkonkurenční v low lightu, nicméně interně natáčet 4K neumí. GH4 samozřejmě ano.
jak může někdo doslova vyhodit peníze za 5 písmen. Leica je parametrově naprosto totožná s Panasonicem, není absolutně o nic lepší, je to 100% Panasonic s nápisem Leica. Nic víc, nic míň. A to už se potvrdilo u spousty jiných modelů Panasonic v kabátě Leicy.
ale u Leicy se asi všichni pomátli, nebo byli z těch oslav tak mimo realitu, že vyběhli s tak nesmyslnou cenou. Já bych ji nechtěl ani zadarmo, je ošklivá a parametry, děs a hrůza. To si koupí fakt jen snob.
maximum pro APS-C je 16 MPX, 24MPX pro Full Frame. Sony se nepouřila z propadáku A58, který šuměl jak prase od ISO 1600 a dál pokračuje v navyšování mpx u APS-C formátu, kde je ale hranice 16 MPX. Pak je to při vyšších ISO nepoužitelné.
proč musí pořád někdo hledat mouchy ? Ty fotky jsou naprosto excelentní, když se uváží, že jsou foceny mobilem. Opravdu by mě nenapadlo vrtat se v exifu. Jde snad o fotku ne ?