Zpět na článek

Diskuze: Panasonic Lumix S Pro 70-200mm F4 O.I.S.

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

FotoZemek
FotoZemek
Level Level
2. 2. 2021 04:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

f4, to je hluboký pravěk, to sem měl i za komančů ))))))

monikash
monikash
Level Level
2. 2. 2021 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FotoZemek I Sony má pro FF i APS-C skla s F4. :-(

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
2. 2. 2021 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FotoZemek Aha, pán má 70-200/F:1.4

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
2. 2. 2021 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Tak na Sony máte napríklad 70-200/F2.8 GM
Alebo je lacnejší Tamron 70-180/F2.8

keto
keto
Level Level
19. 2. 2021 20:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Ta cena za tu tragickou světelnost není velmi vysoká, je to zlodějna.

keto
keto
Level Level
19. 2. 2021 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka ještě bych doplnil, že reálná hodnota tohoto objektivu je max 15 tisíc Kč. Můžete se mnou nesouhlasit, ale za tak mizerný objektiv (světelností) je i tahle částka moc.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
19. 2. 2021 20:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka 15 tisíc? Vždyť tolik snad nestojí ani alternativní objektivy. Starší objektivy pro DSLR od výrobců fotoaparátů jsou obvykle za 35-43 tisíc (výjimkou je letitá nestabilizovaná verze od Canonu), takže těch 15 tisíc je naprosto mimo mísu. To by byla poloviční, no skoro třetinová cena proti konkurenci. Ano, 50 tisíc je opravdu hodně (asi 20-25 % nad běžným standardem), ale 15 tisíc je opravdu hodně mimo. Opravdu hodně.

Choakinek
Choakinek
Level Level
2. 2. 2021 16:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FotoZemek Ale s tou kvalitou kresby jste to za komančů neměl ;-).

FotoZemek
FotoZemek
Level Level
3. 2. 2021 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek kvalita kresby.....
No, aby ses nedivil co už tehdá dokázaly skla zachytit

Choakinek
Choakinek
Level Level
5. 2. 2021 03:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ale to myslíte hlavně pevná skla, že? To je zásadní rozdíl. Konstrukce zoom objektivů je výrazně větší výzvou.

FotoZemek
FotoZemek
Level Level
6. 2. 2021 21:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek ne, transfokátory

Choakinek
Choakinek
Level Level
11. 2. 2021 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek No, musel bych to vidět. Zrovna nedávno jsem viděl výstup z nějakého dlouhého pevného skla od Canonu z roku 1988 a i když ostrost byla obecně velmi dobrá, tak tam ovšem byly určité nedostatky, kterými současné objektivy už netrpí.

Ale jinak s Vámi souhlasím. Jestliže byl nějaký standard světelnosti před řekněme 30 - 40 lety F4, tak pochopitelně není zrovna obrázek prudkého vývoje, že po 30 - 40 letech je to stále F4 :-).

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
11. 2. 2021 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Moc nerozumím tomu, proč by světelnost objektivu měla být nějakou zásadní známkou vývoje. Hloubku ostrosti to bude mít před 40 lety stejnou jako dnes. Clonový otvor musí být také stejně velký, s tím nikdy žádný vývoj nic neudělá. Pokud člověk nechce tahat tlustější F2,8, tak proč by nemohl mít v nabídce tenčí F4? Známkou vývoje může být třeba to, že to při stejných rozměrech dává lepší výsledky nebo stejné výsledky při rozměrech menších, rychle a přesně to ostří, má to lepší stabilizaci, lepší utěsnění, menší focus breathing, menší focus shift,... U výměnných objektivů (kombinací ohnisko/clona) se ale přeci nemění jejich použití, proč by se měl nějak zásadně měnit standard světelnosti? To tu za 50 let máme mít 70-200mm F1.4? K čemu to bude dobré? Vždyť to bude mít tak 18-20 cm v průměru. To se asi nebude chtít tahat tomu, kdo tahal F4 s 8,5 cm nebo F2,8 s 9,5 cm.

70-200mm F2.8 si koupit můžeš (https://www.digimanie.cz/panasonic-lumix-s-pro-70-200mm-f2-8-nabidne-7ev-stabilizaci/8093), kde je problém? Kdo chce F2,8, má tu možnost. Kdo se spokojí s F4, protože mu F4 stačila tehdy i dnes, má také tu možnost.

Choakinek
Choakinek
Level Level
12. 2. 2021 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Já jen souhlasil s panem Fotozemkem, to se zeptej jeho, proč to vnímá jako "hluboký pravěk" ;-).

Jinak našly by se nějaké argumenty. Jako že třeba v poslední době ubylo proti minulosti dost F3.5-5.6 zoom objektivů, takže posun tam je. Dále by se jistě dalo argumentovat cenou. Kolik asi dnes stojí ten objektiv "z hlubokého pravěku"? No a nakonec, přes to všechno, je otázka, jestli se k němu hodí přívlastek "PRO" a neslušel by mu spíše přívlastek "BUDGET" či "STANDARD" apod. Pochopitelně s odpovídající cenou.

Tak je možné, že konec japonského monopolu začne právě objektivy. Sleduji ten trh dost dlouho, abych věděl, že nabídka objektivů alternativních výrobců byla ještě před několika lety "nula nula nic", řekl bych, že dnes je to úplně jinde. Je jen otázkou času, kdy se zájem alternativních výrobců překlopí na produkci zoom objektivů a to samozřejmě za ceny, na jaké jsme u nich zvyklí.

keto
keto
Level Level
19. 2. 2021 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FotoZemek souhlasím. Tohle je tragická světelnost, za ty prachy by měla být minimálně 2,8 nebo ještě lepší. Za tmu f 4 max 20 tisíc a i to bych plakal.

Choakinek
Choakinek
Level Level
1. 2. 2021 01:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"... Zajímavé je, že bez stabilizace jsem byl schopen udržet skoro stejné hodnoty jako na minimálním zoomu..."

To je opravdu zajímavé. To by snad nemělo být možné. Takhle to vypadá, že tam nějaký typ stabilizace trošku, maličko funguje i když je stabilizace vypnutá.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
2. 2. 2021 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Třeba ta na čipu...

Reklama
Reklama