Nerad bych přiléval olej do ohně, ale mám pocit, že tady v tom státě se kolem fotky hlavně hodně kecá, ale hodně málo fotí... nechci hájit Janu, ale ani trochu nemám pocit, že bych ji proto měl spílat do diletantských magister žurnalistiky. Co se týká oprávněnosti kritiky obhajobou vystavování fotek na "jiných" sociálních stránkách.... no, je možné, že jsem se netrefil na ty správné galerie, ale ty, co mne zajímají (portrét, akt, glamour) mě spíše zklamaly... pocitově spíše fotky, které byly staženy jinde na webu... už to samo o sobě poměrně dost snižuje úroveň galerie, stránek. Už to, že členství na NYX je podmíněno pozvánkou je zvláštní. Ne že bych tomu nerozuměl, ale právě díky obsahu, který jsem tam viděl mi to spíše přijde na úmyslné uzavření před světem a vzájemné poplácávání po ramenech...
Od člověka, který mne do NYX pozval jsem dostal vysvětlení, ať jdu tam, že tam se kritizuje konstruktivně... bohužel jsem tam nic takového moc nenašel.. tedy našel, ale nedokázal jsem si s tím poradit (např. kritika výcvaku dítěte s vyšpulenými rty). Jinde na netu jsem našel titulek ve smyslu že NYX = sekta.... a popravdě to i v této debatě tak trochu vyznívá... s pohrdáním položená otázka/tvrzení o tom, že dotyčný o tomto serveru zřejmě nikdy neslyšel s pravděpodobným předpokladem, že díky omezenému přístupu nebude možno hodnotit, jak se věci skutečně mají...
Janiny články někomu možná nic nedávají, ale na druhou stranu ani nijak neškodí, jako některé články na jiných (za označení "fotografický" se v prsa bijící) serverech, které více než přínosem pro čtenáře jsou skrytým marketingem a tím pádem přínosem někomu jinému... navíc, pokud se člověk snaží sám vzdělávat, zkoušet, fotit a přicházet na nové (samozřejmě to je často objevování Ameriky, ale je to popravdě nejkvalitnější, nejefektivnější cesta) věci, nemá moc času vysedávat u diskuzí... a ve finále, pokud to někoho neba, nic nebrání v "přepnutí na jiný kanál"...
...takže obecně bych doporučoval opravdu mnohem více fotit a méně blbě tlachat, protože od monitoru se nejde naučit fotit ani s digitálním středoformátem v brašně... ...a proč jsem vůbec psal tento komentář? Už na diskuze většinou kašlu (zažil jsem si toho dost a dost (přes 2000 postů) u jedné značky, pak u druhé.. a v podstatě to je stále stejné, jen se svorně hájí nebo utočí z jednoho tábora na druhý), ale z tohoto serveru mi chodí na mail novinky a občas do diskuze nahlédnu... a právě proto, že jsem měl tuto "zvláštní" zkušenost s NYXem, jsem zareagoval... plus ještě nějaké další drobné důvody, ale to už není tak podstatné...
Je to usmevne, ale hned prvni komentar pod clankem, ktery preje vice tolerance, je kriticky. A to je presne ono, pro jedno slovicko, pro jedno pismenko shodime cely text. Jako you fotografii, drobny prohresek a fotka dostane palec dolu. Nechci tu virit jiz tak citlivou kauzu kolem umrti Vaclava Havla, ale tak trochu to souvisi. Nejvetsi kritici kriklouni jsou ti nejmene zasvedceni, kteri jen tezko nesou fakt tak silnych ovaci osoby, ktera se podle nich za nic nezaslouzila. O to vice, kdyz v tom nehraji roli penize. Jakoby jiz zapomeli, ze jsou i jine hodnoty. Ja bych si do noveho roku 2012 pral tolikrat omylany konec sveta. Konec sveta v te podobe, jak jej zname... Toho sobectvi, zloby a honby za mamonem je uz prilis.
proto jsem zajásal, když LoewePro začalo vyrábět nenápadnou brašnu Passport Sling... s touto brašnou cca 98 % lidí netuší, že s sebou táhnete tělo velikosti 5D-čka i s nasazeným 24-105, polarizáky, UV-čka, set radiového ovládání blesku, blesk, krátký teleobjektiv a ještě ultraširoký zoom, a bokem zasunuté gelové filtry a softboxík pro blesk... a k tomu pár kravin jako náhradní baterie, krytky objektivu a těla, sadu na čistění... a hlavně Vás ani moc neštve, že to s sebou všechno táhnete v obrovské, neforemné brasně.
...ještě se nabízí otázka, jak je tato technologie ukládána... vzhledem k popisu technologie snímače to asi nebude cestou, kdy je použito vysoké clonové číslo, tím ostrá celá hloubka snímku a pak je jen SW rozostřováno to, co nemá být ostré s parametrem požadované hloubky ostrosti... pokud technologie snímá scénu tak trochu jakoby tomograf, tedy že vytvoří obrovský počet snímků jednotlivých rovin zaostření celé scény... no, to množství dat (a to by klidně mohl být snímač s rozlišením dnešních již vousatých 6 MPx), která se tak získají bude potřeba i někam zaznamenat a posléze zpracovat... ano, s postupem doby se velmi rychle navyšují objemy záznamových médií... ale kolik lidí stále fotí "jen" do jpg, protože se nechtějí "trápit" s pomalým zpracováním velikých RAW souborů...
Všichni jsou odborníci na všechno... stačí přece jen vzít do ruky pero, foťák, volant a jsme mistry světa... je to jak vědět jak přesně hrát fotbal.. spoluhráč ale i soupeř, rozhodčí a trenér jsou přeci ko... a ču... a bl.. a kr... je já jsem ten jediný, kdo to všechno dělá a zná nejlépe... doma u televize. A když už přece jen něco nedělám úplně zle, tak jen ten můj pohled, jen má cesta je jediná pravá, jiná cestička, jiný pohled na věc nemá šanci.. zkrátka neexistuje... ...opravdu nemám moc smysl se tím zaobírat.. tedy, kritikou, názory, které jsou k věci a mají hlavu a patu určitě, ale těch není moc... a ty ostatní, ty, které jsou vizitkou svých autorů, na ty kašlat... a je jedno, zda je to amatérský web, nebo web prestižního jména.... všude jsou normální a ti... ti druzí. A to nezmiňuji o sektování a manipulaci... divná doba.
...Tvůj názor.. :-) ...ale ne ojedinělý... naštěstí... takže žádné obavy a už vůůůbec nějaké změny přístupu. A s to porovnání CZ a zahraničních svatebních fotografů vyznívá pro ty místní vcelku zoufale... bohužel... a nemyslím si, že to je nutně vždy o tom, co jsou ochotni klienti zaplatit...
Její svatební fotky jsem viděl již před cca třemi lety, když je ještě prezentovala na svých stránkách a to bylo poprvé, kdy jsem si řekl, že TOTO jsou TY svatební fotky, za které se novomanželé nemusejí stydět... ....a za které si P.D. nemusí stydět inkasovat peníze... :-)
Stačí porovnat se Sigmou DP1... výstupní kvalita výtečná, ale SIgma je (bohužel) tradičně pomalá. Nechci vysloveně porovnávat rozdílné snímače, ale jsou to v podstatě shodně zacílené stroje. U Fuji navíc ve stylovém designu na rozdíl od Sigmí krabičky od mýdla... a srovnání rozlišení je sporadické právě díky jiné technologii. Ale osobně bych zřejmě asi taky sáhl spíše po Fuji, protože jako streetový zápisník je Fuji mnohem pohotovější.... na druhou stranu třeba v mém případě to je rozhodování, zda Fuji X100 nebo EF 135/2 L USM :-D))) (samozřejmě z druhé ruky)
...hlavně je již od startu vybaven procesorem a kontakty dle bajonetu a tak díky komunikaci s tělem nebude uživatel omezen pouze na Manuální režim, ale využije i další programy. První zkušební snímky napovídají, že se opět jedná o povedený objektiv jako u jeho předchůdců a cena kolem 10000 Kč je tedy velmi atraktivní... těšíme se na test :-)
....jste si tak jistý? Toto je ultraširoký objektiv, navíc zoom na FF. Pentax 12-24/4 na cropový snímač má oficiální cenu přes 20000, Nikkor 12-24/4 také na cropový snímač stojí skoro 30000. Navíc u takto širokých objektivů není vysoká světelnost až tak velkým přínosem.
...škoda, že se nepodařilo do porovnání zajistit objektiv Carl Zeiss Planar T* 50/1,4. Cenou kolem 15000 Kč. Je to sice manuál, ale teoreticky by mohl poskytnout poměrně vysokou optickou kvalitu. Tak snad se padaří zajistit do testu padesátek pro Nikon...
...za a) co se týká ikony... je použitá opět proto, že spojuje tuto sérii článků... a za b) ...no, je to samozřejmě subjektivní vjem, ale proč je neestetická? Protože ztratila hlavu i s kusem těla? :-)
Ale to ja preci nikde nepisi, ze to neni mozne, samozrejme, pokud ma zacinajici fotograf dostatek financi, muze jit i touto cestou. Ja jsem to podaval tak, ze by "sily" mely byt vyrovnane. A to ve vetsine pripadu, kdy fotograf foti dva, tri, ctyri mesice, rozhodne nejsou.
Oba jsou velmi dobré, ale pravdou je, že pokud budete chtít fotit na jistotu, budete stejně alespoň trochu clonit. HO při 200 mm a f2,8 je tak malá, že by se mohlo stát, že se zrovna v nějaký úchvatný okamžik AF netrefí přesně a snímek bude neostrý. Navíc stabilizace vám v tomto ohledu dokáže pomoci, protože se bude snažit stabilizovat a tak sledovaný objekt bude ještě méne roztřesený. Nejsem si teď zcela jist jak to je u EF 70-200/4 IS, ale některé stabilizované objektivy mají možnost nastavit stabilizaci pouze ve vertikálním směru právě pro použití při paningu. Co se týká světelnosti... sport či reportáž nejsou snímky vyžadující zcela sterilní technické kvality z ohledu šumu, navíc dnešní SW v počítači dokáže divy (sám používám s 5D SW NikSoftware Dfine) a 550D je na tom ohledně zpracování šumu a šumu samotného snímače velmi dobře, takže bych se nebál použití vyššího nastavení citlivosti s vyšší clonou objektivu...