profile-image

michalsrna

Michal Srna
Registrace 13. 7. 2010
ID 3325624233
Level
0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100

Články

fotograf-tichym-blaznem

Fotograf tichým bláznem

Netěší vás fotografie? Vracíte se z fotografických výprav ztrhaní ze snahy pořídit výbornou fotografii, ale ani ten nejlepší software vám již nepomáhá? Je na čase změnit řemeslo a stát se tichým bláznem. Proč zrovna jím? Dočtete se v dnešní úvaze.

27. 10. 2011 00:00
3
canon-pixma-pro-1-kralovna-fototiskaren

Canon PIXMA PRO-1: královna fototiskáren

Canon uvedl vlajkovou loď fototiskáren umožňující tisk A3+ za použití 12 pigmentových inkoustů značky Lucia. Stylový design jde ruku v ruce s technickými specifikacemi, mezi nimiž zaujme hlava s 12 288 tryskami a rychlost tisku A3+ do 2 minut a 55 sekund.

25. 10. 2011 10:45
adobe-uchvatilo-svet-opravdu-lek-na-rozmazane-fotografie

Adobe uchvátilo svět. Opravdu lék na rozmazané fotografie?

V posledních dnech oblétla svět informace o zázračné technologii od Adobe na opravu rozmazaných fotografií. Podívejme se, co od ní můžeme čekat, jaká jsou její úskalí a zdali se bude jednat o zatím neobjevený univerzální lék pro rozmazané fotografie.

22. 10. 2011 16:30
7

Komentáře

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
26. 9. 2011 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co člověk, to fotograf... je to bohužel pravda Čechů nevyjímaje. Fotek a fotografů je již tolik, že opravdové skvosty se dají najít o hodně hůře v záplavě všech těch megapixelů umístěných na každém druhém serveru. Bohužel někdy ani ta vášeň nestačí, znám pár fotografů, kterým vášeň nechybí, ale jejich fotky tomu zdaleka neodpovídají. Vášeň a trocha talentu, to je to, co chybí nejen české fotografii. Do budoucna se situace už bohužel nezmění, nechť se alespoň zamyslí každý, kdo si tento pěkně napsaný článek přečte...

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
14. 10. 2011 08:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přímé porovnání s ostatními a zároveň free SW jsem nedělal. nama 5 nabízí přesně to, co je popsané v recenzi, tak si poté každý udělá obrázek, zdali to je více než jeho oblíbený free SW na úpravu RAW.

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
22. 9. 2011 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tlačítko na prstenci objektivů slouží pouze k uzamčení, aby nedošlo k nechtěnému otáčení prstencem.

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
22. 9. 2011 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Psal jsem to výše, buď ostří automatika nebo je možné přepnout na manuál a ostří se poté ovládacími prvky na fotoaparátu...

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
21. 9. 2011 22:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V tomhle musím souhlasit s Milanem. Osobně si též myslím, že Nikon trefil hlavičku hřebíku s těmito modely. Od první koncepce byly CSC fotoaparáty mířeny směrem jako náhrada za kompakty, která dá amatérům větší volnost ve výběru objektivů a ne, že mají soupeřit po boku DSLR a jejich ergonomie. Cena je jedna věc, ale osobně si myslím, že Nikon bude slavit úspěch...

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
21. 9. 2011 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za doplnění.

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
20. 9. 2011 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud máme dva snímače, jeden malý a druhý velký se stejným počtem pixelů, tak větší, který má nižší hustotu pixelů, bude mí i vyšší citlivost, jelikož na pixel dopadne více světla. Předpokládám, že rozlišení tohoto snímače nebude tolikanásobně vyšší, než je jeho plocha v porovnání s 35mm full-frame.

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
16. 9. 2011 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Záleží, co od toho chcete. Pokud sháníte univerzál foto + video, tak Ricoh pro vás není. Pokud chcete čistokrevný fotoaparát a nejde vám o nic jiného než požitek z focení, tak je Ricoh ta pravá volba za relativně rozumnou cenu :)

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
13. 9. 2011 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za upozornění, opraveno.

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
27. 8. 2011 20:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, je to 28, díky z upozornění. Na jednu stranu se podle mě též jedná o marketing, "Nano" je v současné době populární slovo a co je "Nano" je prostě "In" :) Na druhou stranu by to mělo být nějaké vylepšení MC s tím, že odrazy by měly být menší...

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
26. 8. 2011 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za upřesnění, se mi zdálo, že to je buď optický klam nebo právě nějaký konvertor :-)

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
7. 8. 2011 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K dispozici ho bohužel nemám, nicméně recenze na něj z shw.cz je v odkazu ve článku.

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
8. 2. 2011 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U té to je řešenou tlačítkem pro vypnutí, jak jsem psal.

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
8. 2. 2011 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dle snímků 1100D to vypadá, že senzor není, ani speciální tlačítko jako u 600D, takže to bude řešeno asi podobně, i když to nemohu 100% potvrdit.

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
28. 3. 2011 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, díky za upozornění, opraveno :)

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
15. 2. 2011 22:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj, tak na tohle opravdu odpověď neznám :) Na kočku bych vůbec neblýskal - očividně se jí to nelíbí :-) Nicméně může být blesk například silnější, tak přivře oči, ale jak říkám, do tvé kočky nevidím...

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
7. 2. 2011 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to tu - dnes 7.2.2011 oznámila společnost Carl Zeiss též vstup do skupiny Micro 4/3!

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
5. 2. 2011 22:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za poznámku, nicméně Leica, pokud se nepletu, stále není členem Micro 4/3 skupiny.

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
2. 2. 2011 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano jediné snímače, které mají rozlišení opravdu rovno počtu pixelů jsou snímače Foveon...

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
1. 2. 2011 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímavé to je, zejména jsem zvědav na ten BSI CMOS s tolika Mpx v menším formátu. HS20 je opravdu povedený ultrazoom :-)

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
13. 1. 2011 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zase na druhou stranu, za tu cenu se tento model jeví jako poměrně výhodný. F/2,8 na širším ohnisku je pěkných, těch f/6,5 už horších, ale zase na obyčejné dokumentování bude tento kovový model celkem pro většinu dostačující. Záleží však, jak kvalitní fotografie z něj polezou...

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
18. 1. 2011 00:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za upřesnění - upraveno.

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
15. 1. 2011 22:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Srovnání se CCD k dispozici nemám. Záleží hodně na konstrukci celého fotoaparátu, ale pokud by byly dva naprosto identické, pouze s rozdílným snímačem (CMOS vs. BSI CMOS) odhaduji rozdíl tak 2 EV.

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
10. 1. 2011 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý večer,
o BSI se nejedná, kovové struktury jsou stále nad křemíkovou vrstvou. Jedná se o vylepšení klasického CMOS snímače doplněním o vrstvu z nanočástic, která vylepšuje jeho vlastnosti.

Michal Srna
Michal Srna
Level Level
8. 1. 2011 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, souhlasím s Vámi, i přesto, že ve všech parametrech není úplně ideální, rozhodně kráčí lepším směrem než ostatní výrobci, kteří spoléhají na to, že počet Mpx prodává...

Reklama
Reklama