Komentáře

Irving
Irving
Level Level
15. 7. 2021 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mlsný amatér Farmabyznys má ale taky jednu zásadní nevýhodu, a to je nejistota. Může se taky stát, že po několika proinvestovaných miliardách dolarů neprojde lék třetí fází klinických testů a máte po ptákách. A starším lékům po určité době končí patentová ochrana a trh vám užerou generika. Pokud se teda nechtějí na generika specializovat, ale tam zase ty zisky nejsou tak vysoké. To už jsou výnosnější medicínské přístroje.

Irving
Irving
Level Level
12. 6. 2021 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Irving Ten milimetr na širokém konci takový rozdíl není, těch 7 mm na dlouhém už ano. Je to hodně univerzální objektiv, který nahradí i klasický seťák, navíc má i celkem slušné makro. K tomu nějaký teleobjektiv, něco světelného (třeba Panasonic 20/1,7 a Olympus 45/1,8) a člověk má pokryté základní fotografické potřeby ve 4 sklech.

Irving
Irving
Level Level
9. 6. 2021 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonSnih Moc pěkný objektiv, mám M.Zuiko 9-18 a je to asi můj nepoužívanější objektiv. Tahle verze je širokoúhlejší, s delším dosahem, světelnější a ani cena není tak hrozná. Akorát to bude chtít vidět naživo kvůli srovnání rozměrů a hmotnosti.

Irving
Irving
Level Level
12. 6. 2021 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Irving Ten milimetr na širokém konci takový rozdíl není, těch 7 mm na dlouhém už ano. Je to hodně univerzální objektiv, který nahradí i klasický seťák, navíc má i celkem slušné makro. K tomu nějaký teleobjektiv, něco světelného (třeba Panasonic 20/1,7 a Olympus 45/1,8) a člověk má pokryté základní fotografické potřeby ve 4 sklech.

Irving
Irving
Level Level
31. 5. 2021 19:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ono je to dáno do určité míry i specifiky Japonského trhu, tam byly menší snímače vždycky populární, viz třeba úspěch Olympusu a m4/3 obecně.

Irving
Irving
Level Level
4. 4. 2021 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Mně by se líbil nástupce E-M5 s 20-24 mpix snímačem ideálně se stejnou technologií jako snímač ze sony A1 - superrychlé vyčítání, schopná elektronická závěrka (na focení na krátké časy), spousta PDAF bodů, dále kvalitní EVF (aspoň 3,69 mil. bodů). Jinak tělo by mohlo klidně zůstat stejné, jako u současné generace. Ze softwaru by mohli zapracovat na AF algoritmech (něco jako real-time tracking od Sony by bylo fajn), přidat všechny featury z E-M1 mIII (hlavně live ND a starry-sky AF). Akorát nevím, jestli by to bylo pro OM Digital výhodné, protože pak už by se mi hledal důvod k dalšímu upgradu asi těžko...

Irving
Irving
Level Level
23. 2. 2021 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@třebaň Je otázka, jestli je vrstvený senzor u MFT opravdu nutný. Jde o dost drahou technologii a je otázka, jestli za to ty výhody stojí. Ano, rychlost vyčítání je mnohem vyšší, ale už nynější 20 mpix senzor není žádný louda, a to už má pěkných pár let. Více PDAF bodů by to určitě chtělo, stejně jako zapracovat na AF algoritmech. Kopie Sony Real-time tracking by stačila...

Irving
Irving
Level Level
21. 2. 2021 21:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 No, tohle je asi poslední produkt Ricoh/Pentax tak jako tak. Hodně by mě překvapilo, kdyby ještě někdy něco vydali...

Irving
Irving
Level Level
8. 2. 2021 06:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ano, EVF je jenom displej, problém vidím spíš v tom, že se prakticky nikde jinde než ve foto a videotechnice v tomto formátu nepoužívá, aspoň co vím. Další věc je optika před tím displejem. Jsou to prostě náklady na vývoj, které se moc nedají rozdělit s něčím jiným. A ano, objektivy sice nestárnou, ale přece jenom při plánování jejich vývoje musíte plánovat taky určitou finanční návratnost, a ta se asi na deset let neplánuje. Navíc s tím jak trh klesá, tak i predikce prodejů objektivů se dělají hůře a bude spíše tendence tu finanční návratnost plánovat na kratší dobu.

Irving
Irving
Level Level
7. 2. 2021 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Navíc foťáky a CSC obzvlášť mají ještě jednu výhodu - vývoj mnoha komponent je částečně sdílen s těmi mobily - technologie snímačů, procesory na zpracování obrazu, displeje apod. Těch komponent, které jsou pro CSC specifické zase tolik není - EVF, mechanická závěrka (která stejně asi časem zmizí taky), IBIS a to je v podstatě vše. O samotné těla bych se tak moc nebál. Horší to bude s objektivy, tam se vývojové náklady budou rozmělňovat mnohem hůře a s klesajícími prodeji bude asi kusová cena stoupat rychleji, než u těl.

Irving
Irving
Level Level
5. 2. 2021 06:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ano, foťáky bohužel čeká osud vinylu, kinofilmu a podobných věcí - bude to poměrně drahá zábava pro "pár" fajnšmekrů, kteří budou ohrnovat nos nad "plebsem", který se spokojí s focením mobilem. Na druhou stranu, stejně jako k hudbě nemělo nikdy přístup více lidí než dnes, tak i focení jako takové je dnes dostupnější než kdykoliv v minulosti. Já si svůj E-M5 mark I zatím nechávám a doufám, že se OMD solutions pochlapí, a uvede ještě pořádného nástupce, který mě donutí k poslednímu upgradu.

Irving
Irving
Level Level
21. 11. 2020 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jste si jistí těmi dolary? Protože to by byla vskutku gigantická ztráta...

Irving
Irving
Level Level
20. 11. 2020 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Teoreticky je to pravda, problém je v tom, že FF snímač není 4x lepší než MFT. Schválně si projděte srovnání třeba na DPreview, ostatně i tady byl myslím na to téma článek. Ten rozdíl je spíš tak 3EV, a to jsou současné MFT snímače už poměrně vousaté (podle všeho nejsou ani BSI). Novější verze by ten rozdíl mohly stáhnout na 2EV.

Irving
Irving
Level Level
9. 11. 2020 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 No, taky proto mám u toho Panasonicu otazník. Jiná věc ale je, že Panasonic měl fotografickou divizi malou vždycky, takže není nucen ve velkém šekrtávat přebytečné kapacity a masivně propouštět, což je vždycky drahé. A jak jsem psal, u Panasonicu je fotodivize takový doplněk, který může přilákat zákazníky k jiným, podstatně výdělečnějším produktům. Navíc je celý Panasonic v zisku, takže pokud bude vůle fotodivizi zachovat, tak je kde brát. Nikon bez fotodivize nepřežije. Teď je to prostě válka nervů, krach některého z velkých výrobců přihraje jeho zákazníky těm ostatním a i když to možná nepovede k růstu, tak to aspoň zastaví propad prodejů. A z těch velkých výrobců je prostě podle mého názoru Nikon první na ráně.

Irving
Irving
Level Level
9. 11. 2020 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Jde spíš o to, že Panasonic si našel svůj segment trhu - video. Navíc to doplňuje i jeho další sortiment, tedy profesionální videokamery. Tzn. část uživatelů, kteří si koupí CSC Panasonicu na video s větší pravděpodobností časem přejde na kamery Panasonicu a naopak - produkce, které používají kamery Panasonicu si s větší pravděpodobností pořídí jako doplňkovou kameru CSC Panasonicu. Navíc video je perspektivní trh, streaming a vlogging jsou pořád na vzestupu, rostou tam zisky a dřívější amatérské kanály se postupně profesionalizují s čímž jde ruku v ruce i větší důraz na produkční kvality - kvalitu zvuku, obrazu.
Nikon se snaží bojovat jako v minulosti proti Canonu v mainstreamu, problém je, že ničím nevyčnívá. Nemá rozsáhlou nabídku objektivů pro CSC, video je dobré, ale ne špička a navíc tam Nikon nemá tradici ani další nabídku směrem nahoru. Navíc je pár špatných rozhodnutí v minulosti připravilo o dost financí, které teď zjevně zoufale chybí na vývoj. Navíc nemají nic moc jiného, čím by mohli aspoň dočasně vývoj foťáků dotovat, i jejich ostatní byznis podle finančních výsledků padá. Coronavirus jejich problémy prohloubil, ale o tom, že Nikon bude mít velké problémy přežít tu píšu už pár let.

Irving
Irving
Level Level
8. 11. 2020 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Trh s foťáky teď čeká konsolidace, jinak řečeno krach některých výrobců. Olympus odešel, uvidíme jak se povede nástupnické firmě (jako uživatel m4/3 doufám ještě v jedno dokonalé OM-D EM5). Další na řadě bude asi Pentax a daleko ke konci nemá ani Nikon. Je to o tom kdo vydrží, pád Nikonu by mohl přivést nějaké zákazníky a zvednout prodeje u ostatních výrobců. Každopádně mám obavy, že tak do 3 let budou na trhu 3-4 větší výrobci (Canon, SONY, Fuji, Panasonic?) a pár malých, vyrábějících vysoce specializované (a drahé) foťáky (Hasselblad, Leica).

Irving
Irving
Level Level
6. 10. 2020 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 Hmm, já nevím, o něco níže je článek s prodeji CSC foťáků a jak Nikon tak Panasonic jsou za Olympusem, takže zas takový vývar ty full frame CSC nebudou...

Irving
Irving
Level Level
3. 10. 2020 23:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinX34 MFT podle mě pořád smysl má, ta výhoda ve velikosti je prostě neoddiskutovatelná, sám jsem ho proto pořizoval a poměrem kvalita/velikost je pořád na špičce. Ano, FF těla se zmenšily, ale malé objektivy pořád chybí (i když Canon představil první vlaštovky). Je pravda, že technický vývoj je bohužel u 4/3 snímačů nejpomalejší, oba výrobci recyklují staré snímače, přitom vyrobit v téhle velikosti vrstvený snímač se superrychlým AF a snímáním, to by byla bomba. Takový E-M1 se skládaným snímačem, 20fps snímáním s výkonným AF, malými teleobjektivy, to by vůbec nemuselo být marné. Je totiž třeba uvědomit si jednu věc - fotografové obecně stárnou a budou čím dál tím méně ochotní tahat s sebou FF tělo s teleobjektivem o celkové hmotnosti několika kilo. A zrovna u teleobjektivů na malé hloubce ostrosti nijak moc nezáleží...

Irving
Irving
Level Level
20. 7. 2020 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mlsný amatér Tak samozřejmě, úplně přesná ta funkce nebude, ale já ji rád používám třeba ve chvíli, kdy má scéna tak velký DR, že ji foťák nepobere a můžu se pak rozhodnout, co spíš obětuju. Jinak s tím, že by nedostatečný DR nebyl problémem nesouhlasím. Sice to asi není věc, která by úplně zničila fotku, ale není rozhodně vzácné na to narazit, namátkou třeba při focení v lese, ve sněhu apod. Dá se ním i pěkně hrát, třeba u portrétů. DR snímače a práce s ním je dle mého mnohem důležitější než třeba vysoké ISO, které je tak populární.

Irving
Irving
Level Level
19. 7. 2020 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mlsný amatér Další výhody CSC:

4) lepší citlivost AF - např. Canon 1DX MIII má -4EV, R6 se stejným senzorem -6,5EV.
5) možnost AF s clonou nad F8.

Jinak je super, že OVF ti poskytne dynamický rozsah stejný jako lidské oko, ale k čemu je to dobré, když výsledná fotka má ten DR úplně jiný? Naopak i na mé prehistorické E-M5 I je možnost nechat si v hledáčku po namáčknutí spouště nechat zobrazit přepaly a podexponované části snímku ještě před vyfocením, což je skvělá věc. Chápu, že experti s DSLR, kteří mají DR oka zkalibrovaný ke snímači ve foťáku, který zrovna používají, podobné berličky nepotřebují, ale nám amatérům se hodí...

Irving
Irving
Level Level
16. 7. 2020 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 S tebou je někdy těžké diskutovat, máš tendenci vybírat si jen některé argumenty a ty ostatní ignorovat.
Co se týče kvality, mluvil jsem o něčem jako Sony RX100, což je foťák, který kvalitou fotek, hlavně za horšího osvětlení, překoná libovolný současný mobil. Další věc je, že pokud jde o cenu, tak kombinace mobilu střední třídy a RX100 stojí pořád o dost méně než mobily nejvyšší třídy, které mají zároveň nejlepší foťáky. Samozřejmě, dělat klasickou mýdlovou krabičku se snadným uploadem nemá smysl, rozdíl v obrazové kvalitě proti mobilu by musel být opravdu znatelný, aby to mělo smysl. A co si budeme povídat, jak se ubere trochu světla, tak jde kvalita fotek z mobilu prudce dolů, znatelné to je už u fotek z interiérů... A to nemluvím o zoomu a dalších věcech, ve kterých klasické foťáky mobily dalece překonávají. A na kvalitě fotek zjevně lidem záleží, ostatně jaký parametr je u nových mobilů nejvíce vyzdvihován? Výkon? Velikost obrazovky? Ne, jsou to parametry foťáku, takže na tom zjevně lidem záleží a ta současná jim stále nestačí...
Dále, já přece neříkám, že by podobný foťák prodal stovky milionů kusů a každý, kdo kdy fotil mobilem by si jeden koupil. Ale mobilem dnes fotí stovky milionů lidí a troufnu si říct, že se najde aspoň několik stovek tisíc z nich, kteří by chtěli lepší kvalitu fotek dost často na to, aby uvažovali o koupi samostatného foťáku ale zároveň jim vadí, že by se tím připravili o tu možnost snadného sdílení na internetu. A právě pro ně by byl podobný přístroj určen. Diskuze byla o tom, kde je stále ještě prostor pro inovace u foťáků, a tohle je jedna z věcí, která by se, dle mého názoru, dala zlepšit. Fotofirmy prostě potřebují najít jakoukoliv mezeru na trhu, která je aspoň trochu zisková. Proboha, vždyť se objevili specializované foťáky pro vlogery, což jsou taky odhadem desítky až nízké stovky tisíc lidí, kteří budou ochotni do něčeho takového jít, a stejně jim stálo za to do toho investovat.

Irving
Irving
Level Level
15. 7. 2020 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ten Samsung byl kombinací špatného mobilu se špatným foťákem, není úplně překvapivé, že to nemělo úspěch. A netvrdím, že ten můj návrh je něco, co by zvedlo prodeje foťáků na úroveň jako před deseti lety. Ale fotofirmy teď musí bojovat o každého zákazníka a jak jsi sám psal výše - možností jak ještě inovovat dost ubývá. A nejde přece o to, aby si lidé brali foťák VŽDYCKY sebou, jde o to rozšířit okruh situací, kdy si ho sebou budou chtít vzít. A troufnu si říct, že není úplně výjimečné, že jdou lidé někam, kde by se jim lepši obrazová kvalita foťáku hodila (třeba jakákoliv oslava v interiéru) a zároveň by chtěli fotky hned nasdílet.
A je tu ještě jedna věc - focení mobilem přivedlo k focení spoustu lidí, kteří o něj předtím neměli moc šanci zavadit. A aspoň část z nich se určitě dostane do bodu, kdy je focení začne opravdu bavit, mobil jim přestane stačit a budou chtít zkusit něco lepšího. Bohužel výrobcům foťáků se tyhle lidi zatím nepodařilo přesvědčit k tomu, aby se rozhoupali a lepší foťák si koupili.

Irving
Irving
Level Level
14. 7. 2020 23:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Ale já nemluvím o volání, šlo by vyloženě jenom o datovou SIM na sdílení fotek, nic víc. Žádný hybrid foťáku s telefonem, to je samozřejmě nesmysl, prostě jenom foťák, který se sám umí připojit na internet i bez Wifi a nahrát fotky na sociální sítě odkudkoliv.
Telefony mají proti foťákům dvě zásadní výhody - člověk je má skoro vždycky sebou, tam foťáky nemůžou konkurovat, a tou druhou je právě ta možnost okamžitě fotky sdílet dále, a to foťáky můžou zvládnout taky. Netuším, jestli to je recept na úspěch, nejsem z generace závislé na sdílení, poslední fotku na facebook jsem nahrál asi před pěti lety, ale vidím, že značná část světa tím dneska žije a foťáky prostě tohle dneska neumí dost jednoduše nabídnout... Přitom technologicky to není žádná věda, ani cenu přístroje by to nemuselo moc zvednout. Jenom to ještě nikdo nezkusil...

Irving
Irving
Level Level
14. 7. 2020 21:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 No, jeden nápad bych měl, a překvapuje mě, že to ještě nikoho nenapadlo. Dát do foťáku slot na SIM kartu s datovým tarifem a pár aplikací na přímé nahrávání fotek na sociální sítě - instragram, facebook atd. Vím že to je dneska možné přes propojení foťáku přes mobil, ale je to dost komplikované a člověk vlastně přehrává fotku dvakrát - foťák - mobil, mobil- internet. Začal bych nějakým menším profikompaktem, ideálně něco jako SONY RX100, nějaká starší verze za lepší cenu, myslím, že by to mohlo mít úspěch - proti mobilům lepší kvalita fotek, větší univerzálnost, lepší ergonomie, navíc by si focením člověk nevybíjel baterku na mobilu přičemý možnost okamžitého sdílení jako u mobilů by zůstala.

Reklama
Reklama