Komentáře

kubiii
kubiii
Level Level
22. 9. 2012 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To by byla férová cena...

kubiii
kubiii
Level Level
21. 9. 2012 23:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Doufám, že, až bude k dispozici, projde zdejší recenzí ;) Ty parametry se mi naopak líbí více, než kdyby to byla 55, právě kvůli tomu interiéru. Kdyby byl za slušnou cenu, asi bych o něm i uvažoval...

kubiii
kubiii
Level Level
24. 1. 2012 22:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Je fakt, že vyloženě otravnou aberaci si vybavuji jen u hodně levných kompaktů, ale je to prostě parametr, který se holt u objektivů sleduje...

Když uvážíme, že se tento objektiv dal opravdu bez iF koupit i za zmiňovaných 3,5K, tak mě chvíli mrzelo, že jsem nekoupil set s palačinkou, ale kdo to mohl tušit :)

Bajonet a konektory jsou pouze na NX, ten má bohužel hodně věcí proprietálně řešených (třeba externí blesk), takže si občas člověk musí připlatit hodně peněz za málo muziky (zrovna u toho blesku) anebo hledat alternativní a poněkud krkolomná řešení... ale dá se.

kubiii
kubiii
Level Level
24. 1. 2012 18:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kubiii Jo, jenže pokud se chci proklikat postupem Manuály a soubory ke stažení -> specifikace produktu (což je postup, který se nabízí nejdřív), tak se žádný NX ani nenabídne. Na UK stránkách to funguje bez problému. České stránky Samsungu jsou v tomto dost chaotické. Navíc bych čekal, že u NX11 budou taky fw na objektivy... Odkaz na globální download centrum schovaný kdesi dole...

kubiii
kubiii
Level Level
24. 1. 2012 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 To je škoda, protože Samsungovské upgrady měly většinou opravdu význam a vylepšení byly poznat... Předpokládám, že přístroj už asi nemáte k dispozici, pokud ano, nebylo by nic snazšího, než se kouknout do menu.

kubiii
kubiii
Level Level
24. 1. 2012 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kubiii Trocha interpunkce mi tu utekla, ale snad je tomu rozumět... ;o)

kubiii
kubiii
Level Level
24. 1. 2012 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rindi Bohužel kresba na delších ohniscích je opravdu horší a ne vždy se dá clonit. Co je ovšem průůů.er jsou české stránky samsungu, přes které se vůbec nedá dostat na FW NX, ani odkaz na globální download centrum jsem tam už nenašel, takže nezbývá, než jít na UK stránky a tam je všechno OK. :(

kubiii
kubiii
Level Level
24. 1. 2012 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kubiii Trocha interpunkce mi tu utekla, ale snad je tomu rozumět... ;o)

kubiii
kubiii
Level Level
24. 1. 2012 18:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kubiii Jo, jenže pokud se chci proklikat postupem Manuály a soubory ke stažení -> specifikace produktu (což je postup, který se nabízí nejdřív), tak se žádný NX ani nenabídne. Na UK stránkách to funguje bez problému. České stránky Samsungu jsou v tomto dost chaotické. Navíc bych čekal, že u NX11 budou taky fw na objektivy... Odkaz na globální download centrum schovaný kdesi dole...

kubiii
kubiii
Level Level
7. 1. 2012 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Přes gramatiku se lehce povznesu, sám nepatřím mezi ty, co řeší počet nnnn..." - Tak to je ale celkem smutný, ne?

Je velký rozdíl udělat překlep či pravopisnou chybu v diskuzi či v komentáři a v článku. Z vlastní zkušenosti vím, že když člověk píše tři čtyři hodiny článek, tak má v očích nablikáno a leccos přehlídne, na to se mi osvědčilo vytisknout si napsaný text na papír, kde se chyby mnohem snáze odhalí. Pak by to měl před vystavením přečíst ještě někdo jiný než autor, ideálně aspoň dva další lidé.

Myslím, že se nebudu mýlit, když řeknu, že na DM to asi funguje tak, že autor dostane přístup do redakčního systému, v určený čas tam nakopne svůj text a fotky a vystaví, aniž by to prošlo korekturou (jinak si to nedokážu vysvětlit).

A druhá věc je, že po upozornění na věcnou či pravopisnou chybu, autor většinou napíše: aha, sory, díky, opraveno - a tento přístup osobně velmi oceňuji (u jiných autorů na DM, SHV, TVF je to běžné).

K formě a obsahu nic neříkám, když se to líbí, tak prosím, já to neplatím... :D

kubiii
kubiii
Level Level
7. 1. 2012 00:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Majkkl Tak jsem si teda ten clanek rozklikl a neverim svym ocim. Jako, chyby se stavaji, ale kdyz uz na to redakci ctenar upozorni, mela by jit pycha stranou... Ja nevim, pod minulym clankem to same :o/ Nechci vypadat jako hnidopych, ale melo by byt v zajmu cele redakce, mit clanky bez pravopisnych chyb, a kdyz uz se stane, tak ji neprodlene opravit, ne???

kubiii
kubiii
Level Level
6. 1. 2012 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David H Opravdu výstižně napsáno! Od toho pamfletu na kritiky tady paní Nerudové se o další kousky nechávám ochudit, ale dosud neopravená hrubka v perexu minulého "fejetonu" stále dráždí. Co si však zřídka odepřu, jsou ty diskuze pod tím, jak mám špatnou náladu, kouknu na komenty a hned je líp :D

Jenže: Kam s ní(m)? :D

kubiii
kubiii
Level Level
5. 1. 2012 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímavý, ale nabíječka, která neumí nabíjet po jednotlivých šachtách pro mě neexistuje... velký fail!!!

kubiii
kubiii
Level Level
6. 1. 2012 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je fakt, že i na zpravodajských serverech se občas objevují opravdu výživné perly, ale většinou je po upozornění opraví...

kubiii
kubiii
Level Level
6. 1. 2012 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Změnila, v roce 1993, pokud se nepletu... jo, nepletu: http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=180

A i když jsou lidé, kterým se toto relativně nové pravidlo nelíbí, mělo by se dodržovat, zvlášť v takovém útvaru, jakým je fejeton, že? :D

kubiii
kubiii
Level Level
24. 12. 2011 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo aha, uz jsem pochopil, jak to myslite... Tak to je rozhodne netradicni pristup a a priori tal nejak pocita s povercivosti toho, komu prejete... ;D

kubiii
kubiii
Level Level
24. 12. 2011 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No vsak ano, to prislovi rika, ze tak, jak novy rok zacnete (treba kocovinou ;D), takovy bude cely rok. Tedy spravne velke N, protoze se mluvi o 1.1.

kubiii
kubiii
Level Level
23. 12. 2011 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosím - pro autorku i všechny, kdož přejí: Vánoce se píší s velkým Vé a nový rok naopak s malým en, protože si většinou přejeme štěstí na celý rok a nejen na ten den, který se jmenuje Nový rok (1.1. ;o). Ale každopádně: Krásné Vánoce a šťastný nový rok všem!

kubiii
kubiii
Level Level
17. 12. 2011 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mně to přijde jako slušný oximóron - horovat proti kompromisům a přitom přiznat, že do světa pouštím fotky rychle třeba i na úkor kvality...
.
Jinak to asi nemá cenu dál rozebírat, článek je o něčem jiným. Já jsem si za sebe k tomuto oboru fotografie cestu našel ku své spokojenosti. Tak, aby to nebyla povinnost, ale zábava, a o to - aspoň u mě - u focení jde v první řadě. Když se pak snímek povede a líbí se i někomu dalšímu, je to samozřejmě příjemný přesah.

kubiii
kubiii
Level Level
16. 12. 2011 22:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkná fotka Andrého z mé nejoblíbenější kapely, ale se závěry ve druhém odstavci prostě nesouhlasím. Pro mě je koncert s foťákem o kompromisu, přičemž focení mi nesmí ubírat příliš z hudebního zážitku. Po mnoha zkušenostech jsem zjistil, že každý koncert má "hluchá místa", kdy opadne počáteční nadšení a chvilku to trvá, než se show dostane do další fáze, kdy se člověk zase dobije. A to jsou pro mě právě ty pravý chvíle, kdy focením odlehčím znavenému uchu.
.
Koala je série pro fotozačátečníky a digimanii jako takovou chápu jako server pro koníčkáře, takže článek ani pro tebe ani pro mě (mě už zkušenosti v tomto směru asi ukázaly, jak ze svého nářadí a pozic docílím relativního maxima), ale pro ty stovky cvakačů, kterých jsou koncerty dneska plný.
.
P.S. K té fotce mě ještě napadá, že by klidně mohla být ještě lepší, kdyby byla citlivost výrazně menší a čas klidně pod stovku. Bylo by méně šumu a zrovna tato je hodně statická, takže by nehrozila pohybová neostrost. Osobně bych asi taky retušoval ten mikrofon.

kubiii
kubiii
Level Level
16. 12. 2011 21:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jj, až bude svět dokonalý, budeme stát všichni v první řadě :/
.
Já teda kdybych šel fotografovat, tak jdu třeba do studia a ne na koncert. Na koncert jdu hlavně na muziku a focení je něco navíc. Prodírat se do první řady dvacetitisícovým davem je vpravdě zábava, nehledě k tomu, že zvuk tam obvykle stojí za kočku - odposlechy jsou pro muzikanty a ne pro lidi. Jak jsi přišel na to, že v hale nebo na fesťáku (třeba kolem půlnoci) je dost světla, je mi záhadou.
.
Já si spíš myslím, žes nám tu chtěl sdělit, že fotíš už čtyři roky, že máš světelný objektiv, a že neposloucháš božského Káju, že? ;)

kubiii
kubiii
Level Level
16. 12. 2011 20:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To fotíš z publika? Jaké ohnisko máš na tom 1,4 objektivu? Záblesk o strop? V hale??? Na fesťáku??? Člověče prober se, to je článek pro kompaktisty a amatéry, houpe-li se ti na hrudi VIP visačka, máš úplně jiný možnosti a očekávají se taky jiný výsledky. I na časy 60 a míň se dá vyfotit slušná akční fotka, chce to jen vystihnout pravý okamžik a mít trochu štěstí...

kubiii
kubiii
Level Level
16. 12. 2011 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iudex "Známý koncertní fotograf" - to je hezký, to si dám do podpisu a ještě přidám: "Vážení interpreti, ani se mě nepokoušejte najmout - nemáte na to!!! Jsem uveden v tolika katalozích, že se vám z toho zamotá hlava!" :D
.
No a po Vánocích se sklady jistě zase brzo naplní a všechno bude ;)

kubiii
kubiii
Level Level
16. 12. 2011 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já na koncerty na NX10 nasazuju setové tele. Světelnost sice není nic moc, ale pro koncerty, na které většinou chodím, je delší ohnisko nutnost. Až k pódiu se nedostanu a ani tam nechci. Fotím na manuál, čas 30 - 60, iso 400+ - ale jak bylo v článku zmíněno, alfou i omegou je nasvícení scény. Pokud je scéna tmavá (a jsou takové koncerty, kde intenzivnější světlo prostě není), nepomůže nic. U těch dostatečně nasvícených zkouším kratší časy a vystihnout moment kdy se scéna osvětlí. Trochu si člověk může pomoci při následném zpracování fotek v PC (doostření, WB, různé efekty, rovnání a samozřejmě ořezy, se kterými a priori počítám - kompo jen rámcové).

A jak bylo také správně zmíněno, koncert si jdu v první řadě užít, takže je dobré trávit většinu času poslechem, případně zpíváním, hrozením apod.) a focení je už jen taková třešnička na dortu. ;) \m/

http://kkoncerty.rajce.idnes.cz/ - tady mám pár svých pokusů s NX, ta starší alba jsou málo probraná, málo upravovaná a už se mi do toho nechce. Helloweeni z MOR se už myslím povedli líp a snad už jsem o něco zkušenější...

kubiii
kubiii
Level Level
4. 11. 2011 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych rád sehnal nějakou takovou šroubovací obroučku, do které bych si mohl zabrousit asferickou čočku, bylo by to pro mě jakožto optika nejzajímavější...

kubiii
kubiii
Level Level
26. 10. 2011 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@coulomb Já bych asi zoomoval... :DDD

kubiii
kubiii
Level Level
23. 8. 2011 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rindi Jo, 20mm je taky možnost, ale 16mm při dané světelnosti by mě lákal víc (třeba na rodinné fotky z místností). Stejně tak další světelné kousky z portfolia pro NX od Samyangu, ale je to všechno hodně finančně náročné a já jsem jenom koníčkář...

Kdyby se neobjevil NX, asi bych si nadělil Pentaxe (i když tenkrát ještě K-x), obě možnosti mají své výhody a nevýhody. Kdyby tenkrát bylo na světě i K-r, bylo byto hodně těžké rozhodování.

Reklama
Reklama