Zpět na článek

Diskuze: Fotíme s Koalou: Makro a telemakro

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

RTeo
RTeo
Level Level
11. 11. 2011 22:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V případě kompaktů i zde výrobci používají marketingový trik pro neznalé v podobě údaje o minimální zaostřitelné vzdálenosti od snímaného objektu. Tento údaj však nic nevypovídá o poměru "zvětšení" a jak je v článku správně uvedeno, z důvodu stínění je většinou stejně nepoužitelná. Co se týká ohniskové vzdálenosti, platí zde, čím větší ohnisko - tím menší hloubka ostrosti, ale s méně rušivým pozadím a naopak takže záleží na účelu použití a na motivu. Vlastním špičkový makroobjektiv ale díky jeho delšímu ohnisku, většinou nedosahuji potřebné hloubky ostrosti. Při vysokém zaclonění ztrácí kvalitu kresby a vynucené použití blesku kvalitě snímku též neprospívá. Takže i zde platí něco za něco. Z doplňků jednoznačně doporučuji mezikroužky, snižují sice světelnost ale nesnižují kvalitu kresby. S předsádkami nemám nejlepší zkušenosti... když už, tak achromatické a sladěné s optikou konkrétního objektivu, dají se kombinovat i s mezikroužky.

t0ncek
t0ncek
Level Level
10. 11. 2011 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím přiznat, že tento seriál je přesně to, co jsem potřeboval. Rád bych kromě pouhého mačkání spouště na automatický režim si chtěl s foťákem trochu pohrát. Tenhle seriál jsem přečetl jedním dechem a musím přiznat, že teď v tom mám celkém guláš, že se mi vše motá dohromady. Co by jste tedy doporučili k tomu, abych si ty základní věci osvojil? Projít vždy jednu kapitolu a jít si to vyzkoušet s foťákem? Neexistuje třeba nějaká príručka či něco podobného, která by popisovala co se stane s fotkou, pokud zvolíme vyšší ISO, a nižší čas, případně pokud více přicloníme atd. Něco kde by to bylo přehledně, člověk by koukl a hned by třeba věděl, kde udělal chybu.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
10. 11. 2011 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@t0ncek Kdyz pujdete postupne kapitolu po kapitole, vsechno to pochopite. Vse s tim ISem, clonou a casem je v serialu popsano.

Spooker
Spooker
Level Level
5. 11. 2011 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Á, koukám, že už testujete A65, pokud mě exif neklame. :) Můžu se těšit v brzké době na recenzi?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
5. 11. 2011 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Spooker Exif, to je previt, tez vsechno prozradi :-) Fotoaparat je v redakci, ale jen kratce, testovani teprve zacina.

kubiii
kubiii
Level Level
4. 11. 2011 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych rád sehnal nějakou takovou šroubovací obroučku, do které bych si mohl zabrousit asferickou čočku, bylo by to pro mě jakožto optika nejzajímavější...

lt
lt
Level Level
5. 11. 2011 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kubiii Tak to by mozno slo taketo nieco kupit za par dolarov, jednu taku som rozmontoval, sklo zahodil, je to len zavitova obrucka, a sklo bolo upevnene vnutornym sroubovacim kruzkom, cize by sa mohlo dat vlastne sklicko.

Ganec
Ganec
Level Level
4. 11. 2011 20:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Olympus (asi vtedy ked E-PL2) vydal s oficialnu makropredsadku (aj wide) ktora sa da namontovat na setak a teleobjektiv.
Oplatila by sa mi dokupit? (zatial ziaden makro objektiv nemam)
Pripadne chysta sa recenzia takehoto niecoho?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
4. 11. 2011 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ganec Zatim se recenze podobnych veci nechysta, nicmene je mozne, ze se nekdy v budoucnu budeme venovat testum i techto veci.

Symbio
Symbio
Level Level
4. 11. 2011 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten graf ma preco viacero farebnych vyhodnoteni? Ved ak mam jeden fotak, tak vynasam zvacsenie na Y-os a ohnisko na X-os. A potommam len jeden graf pre jeden fotak. Je to teda pre viac fotakov?

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
4. 11. 2011 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Symbio To je jeden fotak, ale na klasicky rezim, makro rezim a supermakro rezim. Bohuzel mi tam chybi popisky.

Doom
Doom
Level Level
Objektiv: Sigma
Fotoaparát: Sony
Fotomobil: Xiaomi
4. 11. 2011 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

možná se někomu, komu se zalíbila možnost s lupou a nechce kupovat drahou makropředsádku, bude hodit následující hračka od číňana: http://www.dealextreme.com/p/premium-8x-macro-effect-camera-lens-filter-58mm-17324 - lupa, kterou lze našroubovat do závitu pro filtry. číňan nabízí několik verzí s různým zvětšením a pro různé průměry závitů. nemám to otestované, ale na první pokusy s makrem to může být pěkné

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
4. 11. 2011 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, mate pravdu. I proto je v clanku napsano, ze u kazdeho fotoaparatu je nutne si najit nejakou jinou pomucku. S tou svetelnosti to plati zejmena pro levne kompakty, kde je opravdu tak 7 az 10 kroku zoomu a na kazdem je svetelnost jina. Nekde jinde si je treba pomoci treba ukazatelem ostricich vzdalenosti (Canon) nebo zobrazenim zoomu (Panasonic, Sony).

Rimmerak
Rimmerak
Level Level
4. 11. 2011 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Doporučuji vydat "Fotíme s koalou" knižně. Já bych takovou knihu určitě koupil a měl jí komu dát. Vytisknout takhle články z netu, to nevypadá dobře. Ale knížka, to by byl dárek pro rodinné cvakaly.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
4. 11. 2011 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rimmerak Suhlasim, ja by som o taku skvelu knizku urcite tiez mal zaujem.

Sobota
Sobota
Level Level
4. 11. 2011 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Také se připojuji a souhlasím. Byla by to skvělá knížka.

josefzednik58
josefzednik58
Level Level
8. 11. 2011 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Také se rád při čtení těchto článků rád pobavím a vždy zase něco nového přiučím, či připomenu. Opět je to napsáno s lehkostí. A pokud mi to čas dovoluje, tak se snažím probírané téma odzkoušet. A zjišťuji, že i s mým kompaktem se dají udělat docela koukatelné fotky. I když ne pokaždé dosáhnu kýženého efektu. Na to je potřeba přeci jen mít větší znalosti a získat delší praxi. Shrnout články o focení s Koalou do jedné knížečky by možná stálo za to. I když takto se mohu zase každý týden těšit, co pro nás Koala přichystá zajímavého.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
4. 11. 2011 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, on je to TEN medvídek koala. Pro účely výuky základů fotografování je to asi jedno...

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
4. 11. 2011 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Kazdopadne nase Koala je zenskym zastupcem tohoto zivocisneho druhu :-)

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
4. 11. 2011 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na Slovensku je to nastasie koala:
http://slovniky.korpus.sk/?w=koala&s=exact&d=scs
Mozno prave preto sa koala rozhodla ist na vylet na Slovensko ... :)))

dusanmsk
dusanmsk
Level Level
4. 11. 2011 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Busy Cesi sklonuju trosku ( zasadne ) inak, ako Slovaci a niekedy je to skor zvykove, ako pravopisne. Napr. "ten jar" ( umyvaci prostriedok ), "ta Pariz", "ta Florenc", pricom v SR je to presne naopak ( ta jar, ten Pariz, ten Florenc ). Ale to sme fakt offtopic.

Rimmerak
Rimmerak
Level Level
4. 11. 2011 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dusanmsk Hlavní je, že si rozumíme :-)

Reklama
Reklama