No já bych tak moc za tento krok Nikon zatím nechválil. Ono je to možná jak píše nephilim "parádní sklíčko", ale co se skrývá pod tou větou...."Se staršími fotoaparáty, které AF-P objektivy ve firmwaru "neznají", tak budou mít problém....." ?
Osobně se nechystám tento objektiv používat, ale rozumím tomu tak, že pokud Nikon nevydá FW pro DSLR starší jak D 5600,, tak si s tím nikdo ani necvakne....? Dokonce jsem někde četl, že tento typ objektivu ( a tím myslím objektivy všechny - tuším tedy dnes oba - označené P) nezná ani tělo D7200 a bez přeinstalování FW tedy s tímhle nebude spolupracovat ani tak vysoká třída DSLR...?? Pro starší aparáty se dokonce FW vůbec nevydal.. Toto by v článku myslím stálo za víc než jednu větu. Ale možná se pletu a Nikon to má vymyšlené a vše funguje normálně....? (ovšem JAK když nejde přepnout na tělech D5xxx a D3xxx z AF na MF a vypnout nebo zapnout tu úžasnou stabilizaci 4EV ) takže to zase tak velká trefa do černého nebude, leda by výrobce "hodil přes palubu" všechny své zákazníky a čekal, že teď začneme kvůli takové novelizaci kupovat těla, která tyto objektivy znají a podporují...
Děkujeme Milane za zajímavý pokus a za nevšední článek. Dlouho se polemizuje, jestli vyšší rozlišení zvládnou stávající objektivy nabízené výrobci v rámci základního - amatérského segmentu. Už několik článků jasně ukázalo, že ten problém vykreslí/nevykresli lze vnímat jednodušeji - prostě ty pixely pro detaily jsou "k mání" v tak podstatně velkém počtu, že to přínos v detailech musí mít na jakémkoliv objektivu. Otázkou také je, jak nakládají výrobci s převodem dat do formátu JPG, co vše se v konkrétním modelu aparátu odehrává a jaké algoritmy jsou na "nápravu" surových dat použity. Ne nadarmo v poslední době se začaly objevovat aparáty bez AA filtru..je tedy zřejmé že vše, co se přidá do cesty světlu mezi počátkem objektivu a snímačem nese ( mimo účel ) i své stinné stránky. Rozpatlání obrazu oproti pokusnému kusu se snímačem pro mobil, beze všech těch carapatiček, je prostě příšerné. Škoda, že se tento test nedal udělat ze surových dat z RAW... myslím, že by to mohlo být ještě zajímavější a napovědělo by to, kde je to SW a kde je to snímačem. S pozdravem F
Já myslím, že Tamron drží cenově lajnu. Cena je sice poměr/výkon jaká je, ale zatím jsem neviděl pro uživatele APSC objektiv, který by pokryl ve formě zoomu tato ohniska a byl nabízen za obdobnou prodejní cenu. 26000 a 13000 je rozhodně rozdíl. Ono vůbec s těmi amatérskými širokými objektivy pro APSC je to bída. Pro mně je to zajímavý objektiv. Ta vyšší clona hned na začátku asi nevadí. Sice na noční video a foto je to horší, ale stejně to pro ostrost a hloubku musí člověk trošku zaclonit - tak to asi výrobce udělal za nás.. :-)))
Používám Zoner od verze 14, v současné době 16. Myslím, že pro amatérské použití dostačuje a v některých úpravách jde zcela jistě za rámec amatérských úprav. Podle recenze i podle předem avizovaného vylepšení dle mého o výrazný posun mezi verzí 16 - 17 zřejmě nedošlo. Pokud bych měl zvažovat UPG na verzi 17 přivítal bych zejména řešení rychlosti jednotlivých úprav. V případě nabízených vylepšení mi povýšení na současnou verzi za nabízenou cenu zřejmě nestojí. Posun mezi předešlými verzemi vidím jako podstatně kvalitnější. Zonerům však držím palce a třeba příští rok to bude jinak.
Používám Zoner od verze 14, v současné době 16. Myslím, že pro amatérské použití dostačuje a v některých úpravách jde zcela jitě za rámec amatérských úprav. Podle recenze i podle předem avizovaného vylepšení o výrazný posun mezi 16 - 17 zřejmě nedošlo. Pokud bych měl zvažovat UPG na verzi 17 přivítal bych zejména řešení rychlosti jednotlivých úprav. V případě nabízených vylepšení mi povýšení na současnou verzi za nabízenou cenu zřejmě nestojí. Posun mezi předešlými verzemi vidím jako podstatně kvalitnější. Zonerům však držím palce a třeba příští rok to bude jinak.
Hezký test. A myslím i zajímavé závěry, které ukazují překvapivě odlišné výsledky, než všeobecně prezentované tvrzení že některé levnější objektivy přinesou spíše horší obrazový výstup a že jejich nedokonalost na snímači s vyšším rozlišením bude spíše ke škodě. Co však se týče zvyšování Mpx jen přidám k dobrému, že snímek pořízený k testu použitým D 7000 do RAW a převedený do TiFF má co objemu dat cca 46Mb... Radši nebudu počítat, kolik že to bude ze 24Mpx snímače ( z D 5000 měl TiFF "jen" 35Mb ) Takové objemy dat už dělají trošku potíže i slušnému HW a SW a to jak v PC tak i ve fotoaparátu. Ale výrobci se s tím hravě poperou a zákazník to přece lehce zaplatí. O jejich ukládání a archivaci škoda mluvit. Tak jen vzhůru a dále - ať jsou ty sedmikrásky na 300m co nejostřejší ;-)) ale o tom test nebyl :-)
Jednou z oblastí, kterou se vývoj Zoneru zabývá je zejména často hodnocená rychlost zpracování úprav. Bez diskuze je závislá zejména na HW ve kterém se aplikace využívá. Pro každou verzi Zoneru jsou sice známy základní požadavky na konfiguraci PC, ale bohužel se nikde nelze dopátrat, jestli je možné rychlost používaného programu ovlivnit dalšími komponenty PC a jaký bude výsledek. Po přímém dotazu na podporu Zoneru mi bylo sděleno že cituji "....jsou dobré NVidia s CUDA technologií s pamětí větší než 512 MB...." Je nabíledni, že je lepší nějaká grafická karta, než žádná. Pokud v nastavení Zoneru myslím již od verze 14 je nabízena podpora zpracování pomocí grafické karty - pak bych očekával, že bude také jasné ( a SW Zoneru podporované ) nějaké řešení s cílem maximálně využít možnosti konkrétní grafické karty a také tento fakt sdělen zákazníkům. Je škoda, že i na portálu "svět HW" byly ukončeny před rokem doporučení sestav pro zpracování foto... třebas by se tam uživatel dozvěděl více a produkt by bylo možno efektivněji užívat. Jinak užívám verzi 16 a k upg. na 17 se odhodlám, pokud budou vychytány "mušky" ;-) viz fakt, že existuje již sestavení verze 17. 7....
..no a kdyby tu někdo používal ZPS15 a dělal s RAWem...mám dotaz na rychlost zpracování...bo mně to z toho leze tedy jako z chlupaté deky.. No ..není divu - na mém "stroji" Dotaz zní zda na nějakém PC lze dosáhnout úprav v RAW konvertoru ZPS tak aby byly úpravy vidět " ontime" ( jako v editoru při zpracování jpg , nebo Tif)..máte někdo zkušenost?
Výborný. Tady se jasně ukáže, kdo je kdo a co je co...tedy...co který aparát umí a komu to jak šumí. Autíčka jsou myslím dobrý nápad. Interpolace z nižšího rozlišení na vyšší nevím nakolik je poměřitelná s opačným postupem z vyššího na nižší...? (viz EXR z HS20fuji) Ale to asi jinak nejde. Osobně mne překvapil doslova propastný rozdíl mezi "ukázkovými" typy aparátů. Docela zajímavá by byla také "stupnice" - pásek interpolovaných snímků stejných ISO třeba 10ti aparátů. (třeba 10 DSLR, ...10 kompaktů.....)
Výhoda to nemusí být zásadní, ale je rozdíl mít možnost při pořizování snímku změnit ohnisko ručně a rychle a nebo pomocí serva v ovládání objektivu.To vždy chvíli trvá - podle rychlosti serva. Ruční zoom je obvykle ovladatelný rychleji a také nezávislý na ovládání spouště. Je klidně možné, že to nikdy při focenní nepoužijete - ostatně ...pokud takovou možnost ve svém UZ nemáte je to i těžké posuzovat. Prostě budete pracovat s možnostmi, které jsou Vám poskytovány konkrétním přístrojem. Pro fotografy pracující s dynamickými záběry to výhodou jistě bude. Chce to zvážit své nároky a potřebu takové možnosti a ještě lépe vyzkoušet to v praxi. Nemusíte schánět fuji..stačí si půjčit zrcadlovku s objektivem s delším ohniskem a bude jasno velmi brzy.
Neřekl bych, že nekvalitní a předražený. Za sebe můžu však říci, že po dvojnásobném přečtení recenze XS-1 mi přišlo, že pan Milan Šurkala byl víc, než schovívavý. Poznatky, jako že stabilizace nestabilizuje - u ultrazoomu - asi nepatří mezi zanedbatelné chyby funkce. Dále bych se výrobce zeptal, kde se schovávají avizovaná ED skla, když na protisvětle objektiv zobrazuje zřetelné ne odlesky, ale doslova fleky..? Dále - kde se ztratilo těch 10mm průměru objektivu,( oproti modelům s 52mm), když v průběhu téměř celého ohniska je světelnost slabší, než kupříkladu objektiv FZ 150...? Samostatná kapitola je ostrost kresby objektivu a výsledného výstupu....ten obrázek pole, kde je vidět jen jednolitá plocha bez jakýchkoliv kontur a detailů s poznámkou pana Šurkaly, že objektiv krajinu nevykreslí nejlépe mě přiměl k tomu, abych se podíval na fotografie pořízené 4Mpx Kodakem starým skoro 10let.. Nestačil jsem se divit kam až to vývojáři firem od té dob dotáhli. Píši firem, protože na rozpatlanost fotografií si stěžují pisatelé příspěvků téměř pořád. Asi, že ten Kodak stabilizaci vůbec nemá a také nemá různá SW (použiji termín který jsem někde četl a líbi se mi - snad nebude smazán) "kurvítka" jako odšumování a přepočítávání světel a stínů na ještě lepší vady. Zřejmě s cílem , aby to vše uživatel neviděl ( a přežil) byl také zaveden zmíněný šedý proužek na spodní část LCD. Místo záběru a kompozice pak můžeme vidět na LCD jasné a ostré informace o tom co jsme chtěli nastavit. To je dobré zejména pro technické typy fotografů používající aparát jako drahou hračku a nebo na vyděšení amatérů tím, co vlastně asi aparát všechno umí...o fotky a záběr vlastně moc nejde. Takže za mne ...oproti očekávaným vlastnostem...zklamání i když (naštěstí) jen na základě zkoušky ne vlastní rukou. Nebo, že bychom jako zákazníci od komerčního výrobku za jeden měsíční plat čekali tak mnoho? ;-) Nezbývá, než si přát , aby příště výrobce raději méně věnoval na reklamu a finance nasměroval do vývoje. Není sice jisté, že vývoj bude úspěšnější, ale reklama bude tak úměrnější konkrétnímu výsledku.
Otravný úsporný režim se dá nastavit v "menu nastavení" na str. 57 podrobného manuálu k FZ 150....viz...nastavte dobu zobrazení nasnímaného statického snímku.....možnosti : OFF 1s 2s HOLD.... Jestli se mezi tím zasune objektiv...to nepíšou...ale v poloze HOLD dost pochybuju, zkusit to nemůžu, neb tu potvůrku nevlastním :-D
taková funkce je v daleko jednodužších lumixech, než FZ 150....dost bych se divil, kdyby to tak nešlo..ale občas stratégové ve vývoji vyhodí i užitečnou funkci...doma kouknu do návodu, jestli to tam výrobce popisuje..
na adr. odkazu je již druhá úprava FW pro UZ HS30EXR. FW lze nahrát do aparátu pomocí naformátované SD karty. Při nahrávání se přenastaví zvolené hodnoty do výchozího nastavení, takže pokud máte nastaveno například rychlé tlačítko Fn na zapínání RAW, nebo nějaké nastavení na C v režimech focení budete to muset obnovit. Doporučuji po nahrání nového FW kartu zformátovat znovu ve foťáku. http://www.fujifilm.com/support/digital_cameras/software/firmware/s/finepix_hs30exr/download.html
Mám za to, že nás článek, nebo fejetonek dostal právě tam, kam autorka chtěla. Někdo se zamyslel více nad rozdíly a používáním mobilu a fotoaparátu, jiným bylo bližší téma, co vlastně kdo od fotografie očekává a proč používá a v které situaci jakou techniku. Dokonce někdo se zamyslel i nad tím jestli se jedná o fejeton. Což vlastně není vůbec špatný výsledek ;-) je to dokonce víc než asi chtěla...
Prostě lidé, které baví fotografovat a teď myslím fotografy s tvůrčím přístupem budou používat dál vymoženosti dostupných technologií a pravdou je, že zrcadlovky s dnešními možnostmi jim k takové činnosti nabízí vše ať se jedná o začátečníka a nebo profesionální použití. Cenově si každý vybere podle možnosti své kapsy a banky. Marketing průmyslu se dostatečně stará o pocit uživatelů, že fotit vlastně může každý. Na fotku, kterou chci poslat kamarádům do mobilu jistě nebudu používat ani kompakt, ani zrcadlovku. Nemyslím ale, že kompakty mají na kahánku. Spoustě lidí stačí fotku pořídit jednoduchým způsobem, ale s pocitem, že fotografují. Nebo jak píše Pavel vezmou sebou malý foťák - když fotí rádi a nechtějí se zrovna tahat s batohem objektivů. Toto kompakty umí nabídnout dokonale. To spíš sama zrcadlovka se dnes stává spotřebním zbožím. Možná bohužel - alespoň pro fotografii. V té se naštěstí změnily pouze technologie zpracování obrazu, úpravy fotek, tisku, přenosu obrazu. Základy fotografie - tedy přístup k pořízení a k účelu fotografie zůstal stejný. Někdo prostě cvaká - bez urážky - aby pořídil obrázek - a někdo tvoří .Bez ohledu jestli drží DSLR, nebo kompakt. ( dokonce podezírám většinu z těch co tvoří, že si také občas rádi cvaknou..tedy...aparátem..) A co je nejlepší ? - Že oba druhy fotografů z toho mají radost.
...možná by bylo dobré ještě dodat , že video u 45ky má max 1280 x 720 px , což 48 ka posunula na 1920 x 1080 px tedy o kousek dál. U fotoaparátu mne však videorežim osobně až tak nezajímá. Stačilo by mi , kdyby to fajn fotilo. :-)
z těchto dvou bych vybral FZ 45 ;-)) pravda, je to mimo výběr, ale má RAW, což 48ka ne ani P 500, ale nevím jestli jej využijete, u P 500 někteří recenzenti uvádí, že silně odšumuje a totéž se objevilo v některých zprávách o FZ 48, to by už uživatele mohlo zajímat.... Fz45 je sice starší verze ( rok), ale možná drobátko ušetříte aniž by jste to poznala na výsledku. Jinak u P 500 je zřejmě uváděna menší světelnost objektivu, než u 45 a 48 - a světlo to dělá fotky. Doporučuji se zaměřit také na ergonomii - co Vám líp padne do ruky a v neposlední řadě - do oka a to i co se týká SW na LCD.. hodně štěstí při výběru
The Panasonic LUMIX FZ47 will be available in black for a suggested retail price of $399.99, starting in August 2011. For more information on Panasonic LUMIX digital cameras, please visit www.panasonic.com/lumix..... Share ...jsem se dočetl...