Zpět na článek

Diskuze: Sony vyvinulo 247MPx středoformátový snímač IMX811

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

zorg_7390
zorg_7390
Level Level
30. 4. 2024 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím, že je jasné, jaká bude první aplikace. Monochromatickou verzi využije QHY (nebo Moravian Instruments, doufám :D ) ve své nové astro kameře. QHY už ten stávající plnotučnější středoformát IMX411 s 3.76 mikronovými pixely používá, takže "jen" upraví stávající model. Přijde mi, že 2.8 mikronové pixely jsou ještě celkem použitelné, sice člověk přijde o citlivost, ale teoreticky může nějaký detail nahnat, pokud to dovolí atmosféra. Teď fotím na 2.4 mikronové na pidi 1" snímači z RX100 a přijde mi to velmi dobrý.
https://www.baader-planetarium.com/en/qhy411-m-c-bsi-cooled-scientific-cameras.html

kuban
kuban
Level Level
27. 3. 2024 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nemohu nají tlačítko nahlásit chybu

"IMX811-AAQR, který má barevnou basku" - IMX811-AAQR, který má barevnou baysku (nebo tak něco :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level Level
Fotomobil: Apple
Fotoaparát: Fujifilm
Objektiv: Fujifilm
26. 3. 2024 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Snímač je na seznamu průmyslových snímačů. Navíc s poměrem stran 3:2. Phase One "jedou" 4:3. To kdyžtak Leica S...
"Application: FA cameras." That must be factory automation, so artificial vision for controlling robots, quality monitoring, etc. They also use the abbreviation "ITS cameras" which is "Intelligent Transportation Systems"

Choakinek
Choakinek
Level Level
27. 3. 2024 19:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Hmm, máte pravdu.

Tak buď Phase One objedná speciální verzi anebo už nepojedou 4:3.

Anebo budou používat vlastní 4:3 výřez, tj. zhruba 220 Mpx.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level Level
Fotomobil: Apple
Fotoaparát: Fujifilm
Objektiv: Fujifilm
29. 3. 2024 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Sony má už nějaké patenty na určitou sadu asi pěti pevných F2.8 MF objektivů, které byly navržené pro zakřivené MF snímače (54x36/40mm, 150 a 200mpix...?). Vše stále ve vývoji (periodické šuškandy z let 2020-2022 z SAR webu). Teoreticky aspoň takové MF objektivy pro zakřivené MF snímače by nemusely být enormně velké.
V podstatě bych to zobecnil na to, zda se to vůbec vyplatí vyrábět v měřítku podobném jako jeho aktuální "kropové" ploché MF snímače.

Ozzelot
Ozzelot
Level Level
29. 3. 2024 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel nebyl by to první ani poslední snímač, který vznikl pro průmyslové využití a nakonec skončil v komerčních fotoaparátech.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
26. 3. 2024 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To musí mít dost velký rolling shutter, když to není ani stacked.

Choakinek
Choakinek
Level Level
26. 3. 2024 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Efekt rolling shutter se týká pouze elektronické závěrky. Pokud bude mít přístroj mechanickou závěrku, efekt rolling shutter se nekoná.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
26. 3. 2024 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek I tak to má problém například s LED reflektory.

Ozzelot
Ozzelot
Level Level
26. 3. 2024 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

54 mm x 36 mm je mazec (Aktuální "středoformáty" mají cca 44 mm x 33 mm, jsou tedy spíše cropy formátu, který je z minulosti obecně přijat jako střední), ... teď je otázka pro koho to bude. Jestli by se mohl objevit i momo průmysl ve fotoaparátech, tak asi můžeme odhadovat, že do současných systémů (bajonetů) o tolik větší snímač osadit nepůjde, takže by to znamenalo, že na trhu nějaký středoformátový systém přibude. Tady bych vzpomenul na to, co během několika posledních let občas někde prosáklo a to - že Sony chystá vývoj nového středoformátového systému a to v plné velikosti (60 x 40 mm, která by umožnila používat obrovské množství starších analogových středoformátových objektivů bez přepočtu cropfaktorem) ...54x36 už k tomu tak daleko nemá, že? :-) ... Že by tedy tento snímač byla "skrytá" příprava?

Choakinek
Choakinek
Level Level
26. 3. 2024 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ozzelot "...Aktuální ­středoformáty­ mají cca 44 mm x 33 mm..."

Nemáte pravdu. Phase One používá snímač velikosti 54 x 40mm (např. IQ4).

Myslím si, že je úplně jasné, kam poputuje snímač IMX811 ;-).

JonSnih
JonSnih
Level Level
28. 3. 2024 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ozzelot Ty staré kinofilmové objektivy to neukreslí, stejně jako to u FF nezvládají ukreslit > 36MP snímače. Další věc je, že nemají korekci vad, které na kinofilmu není nutné tolik řešit jako u digitálu.

Choakinek
Choakinek
Level Level
26. 3. 2024 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je opravdu hodně, středoformát opět dožene smartphony :-D.

Doom
Doom
Level Level
Objektiv: Sigma
Fotoaparát: Sony
Fotomobil: Xiaomi
26. 3. 2024 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechci vidět velikost výsledných rawů :) to budou strašné soubory.

Choakinek
Choakinek
Level Level
26. 3. 2024 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Doom Tak to určitě bude mít možnost RAW komprimovat.

Doom
Doom
Level Level
Objektiv: Sigma
Fotoaparát: Sony
Fotomobil: Xiaomi
27. 3. 2024 06:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek I tak budou nepříjemně velké :)

Choakinek
Choakinek
Level Level
27. 3. 2024 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Asi jo ;-).

JonSnih
JonSnih
Level Level
28. 3. 2024 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Doom Už stávající 100MP Hasseblad X2D produkuje cca 200MB soubory, jak v 16bit, tak 14bit módech.

Reklama
Reklama