Seznam kapitol
Dalším redakčním testem projde jeden z nejmenších smartphonů dneška, Apple iPhone SE. Ten má 12MPx fotoaparát, který v některých aplikacích umí i fotit do RAWu. Nechybí podpora 4K videa a nadprůměrných zpomalených videosekvencí.
Zde se podíváme na kvalitu focení v protisvětle. Budeme se věnovat HDR režimu, vyzkoušíme ale také focení do RAWu.
	
 expoziční čas 1/864 s, clona F2,2, citlivost ISO 25, ohnisko 29 mm, korekce +0,9 EV, klikněte pro zvětšení
 Na mobil to není špatné, počítejte ale s šumem a třepáním hran ve stínech. To i přesto, že byla použita velmi nízká citlivost ISO 25.
	
 expoziční čas 1/864 s, clona F2,2, citlivost ISO 25, ohnisko 29 mm, korekce +0,9 EV, klikněte pro zvětšení
 Apple iPhone SE disponuje i HDR režimem (ten si lze vynutit nebo jej nechat pracovat automaticky). Detailkontrast je o něco lepší, lépe vypadají listy na stromě i další kresba ve stínech, která se třepí o něco méně.
	
 expoziční čas 1/2959 s, clona F2,2, citlivost ISO 25, ohnisko 29 mm, klikněte pro zvětšení
 Objektiv občas vytváří malý silně koncentrovaný odlesk, který se pak dá snadno zamaskovat. V obloze je vidět silný přepal, dost mě však překvapila poměrně jasná kresba ve stínech. V pozadí napravo už ale dochází k silnějšímu třepení hran.
	
 expoziční čas 1/2959 s, clona F2,2, citlivost ISO 25, ohnisko 29 mm, klikněte pro zvětšení
 HDR opět překvapuje nadprůměrnými výsledky. Detailkontrast je ve stínech opravdu výborný. Tohle bych nečekal ani od hodně solidního fotoaparátu, natož od telefonu.
	
 expoziční čas 1/50 s, clona F2,2, citlivost ISO 25, ohnisko 29 mm, klikněte pro zvětšení
 Nepřestává mě udivovat, jak dobře jsou prokresleny stinné plochy. Pozadí se nicméně přepaluje.
	
 expoziční čas 1/50 s, clona F2,2, citlivost ISO 25, ohnisko 29 mm, klikněte pro zvětšení
 HDR dodalo kresbu do přesvětleného pozadí, stíny jsou prokresleny ještě lépe s menším třepením a opravdu hodně pěknými detaily i kontrastem. Tohle smartphonu opravdu jde.
	
 expoziční čas 1/100 s, clona F2,2, citlivost ISO 40, ohnisko 29 mm, klikněte pro zvětšení
 Jsou však i situace, kdy objektiv vytváří výraznější načervenalé odlesky nebo obloukovitý odlesk s výrazným světelným závojem. Tohle je ten první případ. Bokeh není moc jemný.
	
 expoziční čas 1/3497 s, clona F2,2, citlivost ISO 25, ohnisko 29 mm, klikněte pro zvětšení
 Fotografie byla pořízena v HDR režimu, přepaly tedy téměř neexistují a dynamický rozsah scény je tak zpracován více než dobře. V rohu si můžete všimnout trochu roztřepenou kresbu (možná problém skládání expozic).
	
 expoziční čas 1/950 s, clona F2,2, citlivost ISO 25, ohnisko 29 mm, klikněte pro zvětšení
 Zde se dostáváme ke snímkům pořízeným v RAW formátu. JPEG, který zde vidíte, je převedený přes Lightroom s vypnutím úplně všeho. Proto je zde výrazný přepal. Mrkněte se ale na RAW. Můžete dodat jak kresbu do jasů, tak i do stínů, kde se ale brzy objeví více šumu. Na takto malý snímač je ale dynamický rozsah docela pěkný.
	
 expoziční čas 1/400 s, clona F2,2, citlivost ISO 25, ohnisko 29 mm, korekce +1 EV, klikněte pro zvětšení
 Stíny jsou sice zašuměné, ale nevypadají na svou kategorii zrovna nejhůře. RAW opět nabídne trochu rezervy pro záchranu jasů i prosvětlení stínů. Nesmíte ale čekat zázraky. Můžete se také podívat na článek, ve kterém byl vyzkoušen speciální 16bitový HDR RAW režim v Lightroom Mobile.