Recenze Fotoaparáty Zrcadlovky Canon

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ | Kapitola 4

Milan Šurkala

Milan Šurkala

71

Seznam kapitol

1. Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ 2. Ostření, expozice, videosekvence 3. Portréty, výdrž, displej, Wi-Fi, GPS 4. Digitální šum 5. Protisvětlo
6. Optický zoom, rychlost 7. Noční a standardní scéna 8. Galerie ilustračních snímků 9. Závěr

Canon nedávno uvedl novou základní full frame zrcadlovku EOS 6D Mark II. Přináší snímač s 26MPx rozlišením a technologií Dual Pixel AF. Nabídne GPS modul i odolnou konstrukci. Jak si povede v našem testu?

Reklama

V této kapitole se budeme věnovat tomu, co vás jistě velmi zajímá, úrovni šumu. Budou zveřejněny fotografie v JPEGu, ale také konverze z RAWu převedené přes Camera Raw s vypnutým odšumováním.

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 100 (JPEG)

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 100 (konverze z RAWu)

U nejnižší citlivosti se pochopitelně dostanete k obrazu, který je v podstatě bez šumu.

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 200 (JPEG)

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 200 (konverze z RAWu)

Také ISO 200 je čisté bez vážnějších vad, a to jak v JPEGu, tak i RAWu.

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 400 (JPEG)

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 400 (konverze z RAWu)

Citlivost ISO 400 vykazuje jen velmi mírný jasový šum v RAWu, kvalita je nadále velmi dobrá.

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 800 (JPEG)

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 800 (konverze z RAWu)

Ani u citlivosti ISO 800 se šum nijak zásadně nezvyšuje. Ten je v RAWu jen lehce patrný a obraz jemně zrní.

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 1600 (JPEG)

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 1600 (konverze z RAWu)

ISO 1600 už nicméně začíná trochu šumět. Obraz je nadále hodně kvalitní, nicméně RAW už ukazuje zvyšující se množství šumu.

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 3200 (JPEG)

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 3200 (konverze z RAWu)

Citlivost ISO 3200 v RAWu přidává i barevný šum. Detaily se už začínají ztrácet a u JPEGu jde pak vidět rozmývání některých méně výrazných detailů a mírná ztráta saturace barev. Pořád to ale stačí na hodně dobré fotografie.

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 6400 (JPEG)

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 6400 (konverze z RAWu)

S dalším navýšením citlivosti na ISO 6400 znovu stoupl barevný šum v RAWu a klesla saturace barev v JPEGu. Pořád je to ale dobře použitelné, v otázce šumu si snímač vede slušně.

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 12800 (JPEG)

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 12800 (konverze z RAWu)

Maximem pro senzor je ISO 12800. RAW už hraje mnoha barvami, naopak JPEG je docela bezbarvý a nemá ani moc detailů. Jedná se spíše o nouzovou citlivost.

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 25600 (JPEG)

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 25600 (konverze z RAWu)

ISO 25600 je už viditelně za hranicí. V RAWu je hodně barevného šumu. JPEGy jsou odšuměné, což se ale projevuje výraznou ztrátou barev i detailů.

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 51200 (JPEG)

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 51200 (konverze z RAWu)

Dostáváme se k rozšířené citlivosti ISO 51200. Zde už vidíte, že původní obraz je za obrovským nánosem šumu a takovou citlivost nemá smysl používat. Kvalita je dosti nízká.

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 102400 (JPEG)

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

ISO 102400 (konverze z RAWu)

Maximální rozšířená citlivost ISO 102400 je na tom hodně zle. Ani RAW ani JPEG nevypadají vůbec dobře. Podívejme se ještě na výřezy ze snímků konvertovaných na rozlišení 12 megapixelů (pro vzájemné srovnání výstupů mezi recenzemi).

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

výřezy ze snímků konvertovaných na 12 MPx (vlevo JPEG, vpravo RAW)

Jak sami vidíte, do ISO 3200 včetně je kvalita obrazu opravdu hodně slušná. Také ISO 6400 je rozhodně použitelné a pracovat se dá i s citlivostí ISO 12800. Dobrý výsledek.

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

výřezy z 26MPx snímků (vlevo JPEG / vpravo RAW)

Do citlivosti ISO 1600 si šumu v podstatě nevšimnete a ISO 3200 jen lehce rozmazává detaily. ISO 6400 se určitě dá používat, výše je ale brát trochu více opatrnosti. ISO 12800 sice ještě nepředvádí nějaké šílené barevné fleky, nicméně kresba je viditelně odšuměná.

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

výřezy ze snímků konvertovaných na 12 MPx (vlevo JPEG / vpravo RAW)

Při zmenšení na 12 megapixelů vypadají snímky kvalitněji, přesto je vidět mírný úbytek ostrosti od ISO 3200. Ten roste do citlivosti ISO 12800, výše je už obraz vyloženě rozmazaný.

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

výřezy z 26MPx snímků (vlevo JPEG / vpravo RAW)

Barevný šum se ve zvýšené míře začíná objevovat zhruba okolo ISO 6400. Pokud jde o barevné odšumování, to je silné a ani při maximální rozšířené citlivosti nevidíte barevné fleky.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama