Zpět na článek

Diskuze: Canon má údajně představit trojici APS-C modelů s bajonetem RF

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Ozzelot
Ozzelot
Level Level
17. 6. 2021 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

APS-C s bajonetem R? ...právě se začíná psát začátek konce M bajonetu.

Choakinek
Choakinek
Level Level
16. 6. 2021 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Min. dvě verze se nabízejí. Canon určitě nebude chtít snižovat své super obří rozlišení 33 Mpx, takže to bude mít jedna verze a druhá bude mít nižší rozlišení, nejspíš 24 Mpx.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
17. 6. 2021 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tak více verzí logicky dává smysl, ale otázkou je, zda budou dostatečně odlišeny. Pokud bude mít normální low-end, normální mainstream a do toho low-end vlogovací nebo mainstream vlogovací verzi, tak to moc smysl nedává. Pokud bude normální low-end, vlogovací mainstream a normální high-end nebo něco podobně rozvrstveného do tří tříd (a jedna z toho bude současně vlogovací), pak to smysl docela dává.

Choakinek
Choakinek
Level Level
18. 6. 2021 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 APS-C high-end podle mě nebude. Jestli budou tři verze, tak bude jedna na vlog a dvě na focení. Jestli budou dvě verze, tak jedna bude na vlog a druhá na focení.

Na vlog by mohla mít 24 Mpix snímač a pro tyto účely udělané tělo (např. displej, který se bude vyklápět způsobem vhodný pro vlog). Na focení bude mít 33 Mpix s klasicky vyklápěným displejem, tj. displej se nebude překlápět dopředu pro účely selfie.

snejdy
snejdy
Level Level
16. 6. 2021 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě bych zmínil kromě M50 II a M200 taky hlavně M6 II, která byla velkým upgradem oproti M6 a je lepší než M50 II.

Choakinek
Choakinek
Level Level
16. 6. 2021 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snejdy No, v čem je M6 II lepší, než M50 II?

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
16. 6. 2021 20:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Lepsi senzor (trosku lepsie rozlisenie, trosku lepsi DR, trosku menej sumu). Lepsi AF, lepsie 4K video, ma focus bracketing, elektronicku uzavierku, lepsi burst, podpora UHS-II...

snejdy
snejdy
Level Level
16. 6. 2021 23:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek chtěl jsem popsat ale už jsem byl předběhnut... prostě modernější senzor a všechny výhody z toho plynoucí, celková větší rychlost (ostření, sériové snímání), vyšší rozlišení, měnší šum (vyšší dosažitelné ISO), větší DR, schopnost ostření ve větší tmě (-5EV vs -4EV)... prostě momentální vrchol nabídky systému EF-M.

Choakinek
Choakinek
Level Level
19. 6. 2021 00:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Máte pravdu, pánové! Canon u 33 Mpx snímače poněkud "prásknul do koní" a výsledek je o kus lepší, než v případě 24 Mpx snímače (pokud Canon v řadě "M" nepoužívá různé 24 Mpx snímače, ale toto nepovažuji za pravděpodobné).

Nicméně M50 II má lehčí tělo, než M6 II, přestože má vestavěný hledáček. Design těla mi u M50 II přijde lepší, než u M6 II.

snejdy
snejdy
Level Level
19. 6. 2021 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek m50 (I i II) je osekaná verze M5, ergonomicky je výrazně horší... a to i než M6 (taky I i II). Má jen 1 otočný volič VS 3 v těch ostatních modelech, a asi o další 1-2 tlačítka míň... Takže fotit s tim na plný manuál a nastavovat hodnoty musí bejt super :-) Jinak vlastnil jsem M6 a teď mám M6 II, a M50 jsem měl v ruce chvíli na vyzkoušení a to že je lehčí pak ve mě budilo dojem "plastové hračky" která musí bejt někde ošizená na konstrukci. Měli ještě udělat M5 II, to by bylo fajn... Celkově ale fakt "potěší", když si koupí člověk nějaký systém, očekává že se to bude rozvíjet, a oni to místo toho zaříznou :-(

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
19. 6. 2021 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Prave na Canon M som presiel z mrtveho Samsung NX a historia sa asi zopakuje :D Kazdopadne aj keby uz pre M system nevyslo ziadne nove telo ani objektiv, mal by som si s nim vystacit este niekolko rokov. Momentalne mam M6 aj M6 mk II a je to velmi velky rozdiel v prospech M6 mk II - v podstate je to uz dost profesionalne telo. Len ma tam hneva par veci ohladom ergonomie / nastaveni, ktore boli u M6 lepsie (napr. nastavovanie expozicie v A-mode alebo ukladanie suborov na kartu uz nie je mozne automaticky formou 1 zlozka na 1 den).

Choakinek
Choakinek
Level Level
19. 6. 2021 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Hmm, máš pravdu. Oni vlastně na M5 navázali M6 a původní koncept M5 zredukovali do M50.

To, co vzniklo, je poněkud divné. Já bych řekl, že pevně zabudovaný hledáček a plně polohovatelný displej je doménou pokročilejších přístrojů, přitom obojí má M50 a ani jedno nemá M6, na druhou stranu ve všem ostatním M50 za M6 zaostává.

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
19. 6. 2021 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek M6 / M6 mk II ma volitelny hladacik do hotshoe, co sice nie je plnohodnotne riesenie, ale mne osobne (neznasam hladaciky) mi to vyhovuje.

snejdy
snejdy
Level Level
19. 6. 2021 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Přesně, já kdysi měl Olympus E-system, to zařízli, tak jsem byl ještě rád když jsem to (s obrovskou ztrátou) prodal... Pak jsem přesedlal na Canon ale zezačátku jen na G1X II, a pak na EOS-M6 I a II. A už vidim, že mě bude čekat totéž co s Olympusem, celá řada půjde do kopru. Přitom mě záleží hlavně na co největší skladnosti a EF-M má skvěle malé objektivy.

Choakinek
Choakinek
Level Level
19. 6. 2021 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Co fotíte víc? Statické scény (krajinky atd.) anebo scény plné pohybu?

Nightlight
Nightlight
Level Level
Fotoaparát: Nikon
Objektiv: Nikon
20. 6. 2021 22:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Skor staticke

Choakinek
Choakinek
Level Level
20. 6. 2021 22:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Hmm, tak to jsme na tom stejně, ale máme to přesně opačně :-). Také fotím výhradně statické scény, ale potřebuji k tomu hledáček, od určité chvíle se prostě potřebuji soustředit na focenou scénu a odříznout se od okolí. S displejem to také dávám, ale je to pro mě méně komfortní.

Na druhou stranu, to sice nefotím anebo jen výjimečně, ale dovedu si dost dobře představit, že fotograf dynamických scén potřebuje mít stále přehled o tom, co se kolem něj děje, což se s použitím hledáčku může často vylučovat, pak je tedy asi lepší fotit přes displej.

Reklama
Reklama