Seznam kapitol
Dnešním dílem se posouváme do druhé poloviny našeho srovnávacího testu. Čeká nás bezmála 80 fotografií s ukázkou kvality, zjistíme, jak jsou na tom objektivy s optickými vadami a nebude chybět ani noční režim.
Hned v prvním testu zjistíme, jak jsou na tom kamery s kvalitou fotografií. Jedná se nám především o šum a podání barev, neboť tyto parametry u fotografií budou také vypovídající i pro video nahrávky. Levá fotka ukazuje wide záběr a pravá tele.
 
	 | 
 
	 | 
Canon MV900, wide pro zvětšení klikněte  | Canon MV900, tele pro zvětšení klikněte  | 
 
	 | 
 
	 | 
Panasonic GS37, wide pro zvětšení klikněte  | Panasonic GS37, tele pro zvětšení klikněte  | 
Kvalita fotografií u těchto dvou modelů odpovídá jejich cenové skupině. GS37 má podstatně ostřejší obraz, také méně šumu a věrnější podání barev, ovšem kvalita se dá označit za mizernou u obou. Navíc Canon silně zaostává v aberaci, jak můžete vidět u tele záběru (doporučujeme rozkliknout). Zajímavější bude srovnání následujících třech kamer:
 
	 | 
 
	 | 
Panasonic GS180, wide pro zvětšení klikněte  | Panasonic GS180, tele pro zvětšení klikněte  | 
 
	 | 
 
	 | 
Canon MVX460, wide pro zvětšení klikněte  | Canon MVX460, tele pro zvětšení klikněte  | 
 
	 | 
 
	 | 
Sony HC46, wide pro zvětšení klikněte  | Sony HC46, tele pro zvětšení klikněte  | 
Jednoznačně nejlépe dopadl Panasonic, který má sice stále mnoho šumu, ale barvy odpovídají realitě. MVX460 má šumu ještě více, obraz má přepálený a k HC46 se snad ani nemá smysl vyjadřovat. Tele záběry jdou ruku v ruce s popsanými wide, a i zde má objektiv Canonu velké problémy s aberací, což je stejně jako u MV900 vidět přímo u náhledů. Pojďme si zlepšit náladu k vyšším modelům:
 
	 | 
 
	 | 
Sony HC96, wide pro zvětšení klikněte  | Sony HC96, tele pro zvětšení klikněte  | 
 
	 | 
 
	 | 
Sony DVD505, wide pro zvětšení klikněte  | Sony DVD505, tele pro zvětšení klikněte  | 
Barvy u HC96 jsou podstatně skutečnější (505 je až příliš dožluta) a svou kvalitou je zhruba na úrovni podstatně levnějšího Panasonicu GS180. Co se však týče šumu, na prvním místě DVD505, pak dlouho dlouho nic, HC96 a potom GS180. Zajímavý je především rozdíl mezi DVD505 a HC96, protože obě kamery mají stejný objektiv a stejně veliký čip. Potvrzuje se tak, že CMOS mají s podáním barev větší problémy než technologie CCD.