Seznam kapitol
Dnešním dílem se posouváme do druhé poloviny našeho srovnávacího testu. Čeká nás bezmála 80 fotografií s ukázkou kvality, zjistíme, jak jsou na tom objektivy s optickými vadami a nebude chybět ani noční režim.
Makro režim, neboli nejkratší vzdálenost, na kterou je kamera schopna zaostřit, je u digitálních videokamer již dlouho na solidní úrovni. Jen výjimečně se najdou kamery, které nezaostří předměty na méně než 2 centimetry. V poslední době se u některých značek začíná objevovat funkce Tele makro, což je schopnost zaostřit na malou vzdálenost i za použití zoomu. Tato funkce má určitě svoje místo v menu, protože umožňuje vyfotit například mouchu z dostatečné vzdálenosti tak, aby neuletěla, ovšem výsledek je vždy pochopitelně horší, než u wide fotky.
 
	 | 
 
	 | 
Canon MV900 pro zvětšení klikněte  | Canon MV900 pro zvětšení klikněte  | 
 
	 | 
 
	 | 
Panasonic GS37 pro zvětšení klikněte  | Panasonic GS37 pro zvětšení klikněte  | 
Makro je prvním testem, kde Canon překonává svého rivala. MV900 je schopná zaostřit od cca 1 centimetru, Panasonic potřebuje spíše 3-4 cm.
 
	 | 
 
	 | 
Panasonic GS180 pro zvětšení klikněte  | Panasonic GS180 pro zvětšení klikněte  | 
 
	 | 
 
	 | 
Canon MVX460 pro zvětšení klikněte  | Canon MVX460 pro zvětšení klikněte  | 
 
	 | 
 
	 | 
Sony HC46 pro zvětšení klikněte  | Sony HC46 pro zvětšení klikněte  | 
U naší trojice je situace obdobná - nejhůře je na tom GS180 (viz zápalka), druhé je MVX a nejlépe dopadla HC96. Všimněte si také naprosto nepochopitelného zbarvení podložky v podobě bílého papíru u Canonu.
 
	 | 
 
	 | 
Sony HC96 pro zvětšení klikněte  | Sony HC96 pro zvětšení klikněte  | 
	
Sony DVD505
pro zvětšení klikněte
Taktéž v tomto testu poráží HC96 podstatně dražší kolegyni. Kromě samotného makra také v nesaturovaných barvách.