Recenze Fotoaparáty Kompakty Fujifilm

FinePix F810: použitelných 12 milionů a málo šumu | Kapitola 4

Marek Kuřina

Seznam kapitol

1. FinePix F810: použitelných 12 milionů a málo šumu 2. Ovládání a další popis 3. Praktické zkušenosti 4. Závěr

Poslední dobou se stává pravidlem, že úspěšný digitální fotopřístroj dříve nebo později dostane vyspělejšího sourozence. Ten většinou vypadá stejně jako jeho předchůdce, ovšem disponuje vyspělejším snímačem. Stejným vylepšením prošla i velice povedená podlouhlá cihlička FinePix F710, která upgradovala na F810-ku, která je vybavena SuperCCD snímačem čtvrté generace typu HR.

Reklama

Novinka FinePix F810 má prakticky všechny přednosti předcházející 710-ky, navíc již disponuje až dvanáctimegapixelovým (sice interpolovaným, ovšem bez obav ze snížení kvality použitelným) rozlišením. K přednostem tohoto kromě jiného také velice designově povedeného modelu (především širokoúhlý 2,1 palcový LCD displej na zadní straně je pastvou pro oči) patří také rychlost náběhu (přibližně za sekundu a půl můžete začít fotografovat) a ukládání snímků (i v maximálním rozlišení jde o několik sekund), ale také ostření je svižné a zpoždění spouště je neměřitelné. Potěšilo nás nejenom to, že dvanáctimegapixelové rozlišení zvládá super snímač typu HR výborně, ale také nízká hladina šumu, kdy až při hodnotě 800 ISO a při velkém zvětšení objevíte typickou zrnitost. Abychom ovšem pouze nechválili, tak nás překvapilo, že kvalitu snímku (tedy kompresi) si můžete vybrat pouze v maximálním interpolovaném rozlišení, alespoň maximálnímu fyzickému rozlišení (6 M) by dva druhy komprese určitě slušely. Na druhou stranu si můžete při snímání s modelem užít té nejvyšší kvality díky možnosti ukládání v nekomprimovaném RAWu.

KladyZápory
kvalitní 12 M rozlišení
širokoúhlé snímání
nízká hladina šumu


kompresní poměry pouze v 12 M rozlišení

Cena:

15 490 Kč včetně DPH

Model na recenzi poskytla společnost Fujifilm.

Testovaný model byl nafocen fotopřístrojem

Minolta DiMAGE Z1

.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama