Zpět na článek

Diskuze: Fotodivizi Canonu klesají příjmy i zisky

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

saard
saard
Level Level
6. 11. 2019 06:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

.. tak hlavně, že se Canonu daří ..))) ...nedej bože, aby se Sony dařilo jako Canonu ... který zaspal ...

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
6. 11. 2019 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@saard A jak to poznáme, že Canon zaspal? Rozhodující je podíl na trhu. A ten roste. Takže nesmysl.

saard
saard
Level Level
7. 11. 2019 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirik_H cituji z článku: Bohužel s poklesem příjmů klesly i zisky fotografické divize. Ta tedy nadále vydělává peníze, ale už ne tolik jako v minulosti. Zatímco loni byl provozní zisk 23,3 mld. jenů, letos to za třetí čtvrtletí bylo už jen 10,1 mld. jenů, což je pokles o 56,8 %. Podobně to platí pro Canon jako celek. I zde došlo k poklesu příjmů, a to o 6,2 % z 926,5 na 869,5 mld. jenů a provozní zisk pak šel dolů dokonce o 43,7 % z 68,3 na 38,4 mld. jenů.

... tož tak ))

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
7. 11. 2019 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirik_H Toto opravdu nic neříká o zaspání v oblasti fotografie. Pak by podle této logiky znamenalo, že ostatní zaspali více.

saard
saard
Level Level
7. 11. 2019 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirik_H ... mohl byste mi poslat odkaz na zmínku o tom, že Canonu roste podíl na trhu a ostatní ztrácejí? )))
Zaspat vývoj a podcenit trendy je přímo úměrné tomu, co dnes vidíme na všech obchodech s fototechnikou. Mraky neprodejných dslr ... a článek o Canonu mluví jasně ... dslr ztrácí dech ... a to u všech výrobců. Fakt, že třeba Sigma přestává vyvíjet objektivy pro dslr Pentax ... je toho příkladem. Dslr dopadne jako gramofón ... bude se stále vyrábět, pro své příznivce, ale to bude asi tak všechno. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat, ale to je asi tak všechno co se s tím dá dělat. Přeji hezký den.

saard
saard
Level Level
7. 11. 2019 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirik_H ...citace z jiného článku: "Nejhorší finanční propad ale zaznamenaly zrcadlovky. Zatímco jejich počty klesly o 19,2 % na 453 tisíc kusů, objem trhu v řeči peněz šel dolů o neskutečných 35,2 %. Ve výsledku jsou tak CSC mnohem lukrativnější trh. Těch se prodalo 418 tisíc kusů (+12,6 %), takže se už opravdu hodně blíží prodejům digitálních zrcadlovek a meziročně vzrostla i hodnota trhu o 3,4 %. To ale znamená, že se průměrná cena jednoho CSC lehce snižuje. Zajímavý je však především ten fakt, že ačkoli se prodalo o 7,6 % méně CSC než zrcadlovek, trh s CSC má o 80,2 % vyšší hodnotu. Cena prodaného CSC je tak v podstatě dvojnásobná proti DSLR."

... takže, čím více mi jich (DSLR) leží neprodaných v obchodech ... tím hůře, nebo se pletu? Na druhou stranu, čím méně mám konkurenceschopných modelů csc , tím menší mám zisky.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
7. 11. 2019 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirik_H Podstatný je a vždy byl podíl na trhu u tohoto typu výrobků v rámci segmentu. Otázka zisku - to ovlivňuje velmi mnoho faktorů

milan35
milan35
Level Level
6. 11. 2019 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@saard Nezaspal, mladí kupují mobily ne foťáky.

saard
saard
Level Level
5. 11. 2019 06:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

... Canon ve Foto Škoda 16 modelů .... skoro neprodejných ... a třeba Sony má jen 3 modely DSLR ... že by to bylo o selském rozumu a výhledu do budoucnosti?

Opomartin
Opomartin
Level Level
5. 11. 2019 18:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@saard Foto Škoda je jeden obchůdek provinčního města kdesi ve středu Evropy...
Sony a selský rozum, no odvážná myšlenka. Řekl bych že se Sony musî ještě moc snažit, aby dosáhlo na Canon.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
6. 11. 2019 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Opomartin Snažit? Vše je o penězích. A SONY i Canon jsou podnikatelské subjekty.

Choakinek
Choakinek
Level Level
5. 11. 2019 20:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@saard Tak to FotoŠkoda vystavuje modely, které už jsou na trhu skutečně nějaký ten pátek - poslední tři modely DSLR Sony ohlásila v letech 2014 - 2016. Navíc šlo o ty tzv. hybridy - polopropustné zrcátko, elektronický hledáček.

Canon nové modely DSLR ohlašuje dosud a nejde o hybridy (byť u některých modelů význam koncepce DSLR významně ustoupil konceptu CSC - zejména co se ostření týče).

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
6. 11. 2019 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Koncept DSLR neustoupil konceptu CSC u Canonu. To ani náhodou. To je zase další nesmysl.

Choakinek
Choakinek
Level Level
6. 11. 2019 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Není to nesmysl. Některé modely DSLR od Canonu mají výkonnější AF zprostředkovaný hlavním (obrazovým) snímačem - způsob řešení AF typický pro CSC. Tedy zde Canon přesunul význam samostatného AF modulu na druhou kolej - samostatný AF modul je zas typický pro DSLR.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
6. 11. 2019 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek To není typické pro CSC, ale pro všechny kompakty. DSLR od Canonu toto měly hlavně díky videu a ne kvůli jakýchsi CSC nebo kopírování CSC. Tedy pokud jde o dual pixels.

Hirogen
Hirogen
Level Level
6. 11. 2019 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ještě trochu jinak. Canon samozřejmě sledoval dění, a tak posupně ladil senzor v DSLR. Jakmile byl doladěn, nasadili jej do CSC. Vše začalo EOS 650D s Hybrid auto focus.
Jinak tiskárenská divize utrpěla hodně tím, že HP odkoupila za miliardu laser tiskovou divizi Samsungu a HP tak přestalo odebírat laserový engine od Canonu, který odebírali hodně dlouhou dobu (tuším víc, jak 15 let).

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
7. 11. 2019 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jistě, ale dual pixels přišel s objektivy STM, optimalizované pro video

Hirogen
Hirogen
Level Level
7. 11. 2019 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek STM objektivy tu byly dřív, než DualPixel (EF-S 18-135 STM přišel právě s Hybrid autofocus v EOS 650D). Ale ano, jsou optimalizované pro plynulost ve videu a rychlost ve fotu.
DualPixel se poprvé objevil v EOS 70D.

Choakinek
Choakinek
Level Level
7. 11. 2019 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ano, ano, ale některé DSLR od Canonu mají proti jiným DSLR od Canonu ostřící čip dramaticky "vykuchaný". Pokud budu na takové DSLR fotit přes Liveview, tak přijdu jen o možnost fotit přes optický hledáček, ale ve všech ostatních ohledech si polepším. Upřednostním tedy používání DSLR jako CSC (počítám-li jen přístroje s výměnnými objektivy).

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
8. 11. 2019 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jo to je pravda, ale i ta 650D měla ostření upravené pro video, nebo ne? 70D se mi ještě někde válí...

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
8. 11. 2019 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Co to je ostřící čip? Vím něco o ostřících senzorech a pak ostření přímo na snímači Canonu - dual pixels.

Hirogen
Hirogen
Level Level
9. 11. 2019 23:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ano měla. Já se snažím vysvětlit, že primárně se jednalo o ladění senzoru pro funkci ostření bez zrcátka, pod zastíracím manévrem "pro video". Jakmile byl senzor v klidu, v zrcadlovce odladěn, mohl být implantován do prvního CSC u Canonu.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
11. 11. 2019 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Pokud by bylo video zastírací manévr a cíl byl CSC, vedle 70D by Canon pustil i CSC, protože prakticky měl vše, co k CSC potřeboval. Ale nebylo tomu tak.

milan35
milan35
Level Level
4. 11. 2019 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Až vymřou "skalní" fotografové amatéři, profíci to nezachrání.

blue.sun
blue.sun
Level Level
7. 11. 2019 19:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@milan35 Pak ale půjde do háje celý fotosvět.

Choakinek
Choakinek
Level Level
8. 11. 2019 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun K nějaké takové dramatické události ještě dojde. Nemyslím si totiž, že se ze současné či budoucí mládeže bude "rekrutovat" tolik dospělých lidí coby uživatelů foťáků, jako tomu bylo dříve anebo je ještě dnes.

Třeba já jsem vlastnil fotoaparát ještě mnohem dříve, než smartphone. Až budou ve společnosti drtivě převládat jedinci, kteří od prvního stupně ZŠ vlastnili smartphone, tak z nich později na foťák moc jedinců nepřeskočí ;-).

blue.sun
blue.sun
Level Level
8. 11. 2019 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Já vlastnil fotoaparát v době, kdy slovo "smartphone" nikdo ani neznal a "mobilní telefon" bylo sci-fi.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
8. 11. 2019 22:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Já asi fotil, když jste nebyl na světě. Flexaretou.

saard
saard
Level Level
9. 11. 2019 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun ... přidám se pánové )))) fotím 42 let ...jestli dobře pamatuji )))) ... a přeji hezký večer všem ... ))

Hirogen
Hirogen
Level Level
9. 11. 2019 23:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Příjde doba, kdy většina bude vlastnit smartphone v době, kdy nebudou znát fotoaparát...

Choakinek
Choakinek
Level Level
11. 11. 2019 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Ano, krátce a přesně řečeno. Resp. budou ho znát jen jako ten multi objektivový nesmysl na zádech smartphonu :-).

Výrobci foťáků by se na to měli připravit. Současný pokles poptávky je jen srandovní začátek.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
11. 11. 2019 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Aspoň tady nejsem sám.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
11. 11. 2019 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Fotomobily mají rozhodně budoucnost a budou se rozvíjet. Znám astrofotografa, který za velké roury strká iPhone. Vyfotí tisíce snímků, ty pak sw zpracuje. A má něco, co má i DSLR... Uvidíme, co se bude dít dál...

saard
saard
Level Level
13. 11. 2019 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Mobily s lepším foťákem mají budoucnost, ale jakoukoliv zrcadlovku nebo bezzrcadlovku nenahradí ... nahradí jen a pouze kompakty ... a to je dobře ... myslím, že se nemusíme bát o budoucnost, jen asi bude méně výrobců, kteří se tím uživí ... což se asi brzy dozvíme ... 2-3 roky ... )

Opomartin
Opomartin
Level Level
13. 11. 2019 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun Mám kompakt Sony RX10 mark3 jako univerzální cvakátko, který že mobil ho nahradí nebo se výhledově chystá? Když tedy budou kompakty nahrazeny abych tu revoluci neprokázal.

saard
saard
Level Level
14. 11. 2019 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blue.sun ... BĚŽNÉ KOMPAKTY )))) .. prosím ... za 30000,- to není běžný kompakt )))))

Reklama
Reklama