Zpět na článek

Diskuze: iPhone 14 Pro má potíže s roztřeseným obrazem v aplikacích třetích stran

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

třebaň
třebaň
Level Level
22. 9. 2022 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud by náhodou někoho zajímalo, jak si vede čtrnáctka ve srovnání se Z9 či A1 (se sympatickou modelkou:)))
https://www.youtube.com/watch?v=T934_KcjNlw

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
23. 9. 2022 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@třebaň Jo, postprocessing se stále zlepšuje. Bohužel fotit mobilem, alespoň pro mě, zkrátka není zábava.

Choakinek
Choakinek
Level Level
23. 9. 2022 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Přesně tak!

Navíc jsou všechny mobily hloupě dělané se 100% "šmatláním" po displeji při focení.

Nechápu, proč neexistuje aspoň jeden (nebo ho neznám), kde by se vůbec "nešmatlalo", max. při nastavení. I spuštění fotoaplikace by mělo svoje tlačítko. Pak by tam bylo jedno konfigurační kolečko, dvoufázová spoušť a třeba jedno konfigurační tlačítko a nebylo by nutné vůbec "šmatlat". Nastavení ostřícího bodu dotykem je ovšem praktické kvůli kompozici, to jediné dává smysl.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
23. 9. 2022 19:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 "I spuštění fotoaplikace by mělo svoje tlačítko. Pak by tam bylo jedno konfigurační kolečko, dvoufázová spoušť a třeba jedno konfigurační tlačítko a nebylo by nutné vůbec ​"šmatlat​"."

Sony Xperia 1 IV (minimálně ta dvoufázová spoušť tam je). Proč to obecně neexistuje, není zas až tak udivující. Ono se s dvoufázovou spouští na lehkém telefonu docela blbě fotí. On je opravdu velký rozdíl mačkat dvoufázovou spoušť na půlkilovém fotoaparátu, který je pevně v dlani, než na 200gramovém telefonu, který člověk drží v prstech.

Choakinek
Choakinek
Level Level
23. 9. 2022 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Panasonic LF1 váží 192 gramů. Jasně, má to tlustší tělo, ale tam nemám šanci nic držet v dlaních, držím to prsty. Dvoufázová spoušť - úplně v pohodě!

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
23. 9. 2022 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 "Jasně, má to tlustší tělo"

A hlavně tlustější spoušť ;-)

"držím to prsty"

Kolika prsty a kam je dáváš? A kam dáš palec, když tam máš displej? Drtivá většina kompaktů má pro palec maličký grip a v pohodě je udržíš v jedné ruce.

Nevím jak ty, ale já jsem s telefonem s dvoufázovou spouští několik let fotil. A jako že by to byla nějaká výhoda... to bych opravdu neřekl. Od focení kompaktem je to opravdu hodně daleko. Vždyť si to zkus. Vezmi si svůj telefon a chyť ho tak, jako by tam tu dvoufázovou spoušť měl. A jen poklepej na to místo, kdy by ideálně měla být. A jedna dobrá rada, nedělej to nad tvrdou podložkou.

kultus
kultus
Level Level
25. 9. 2022 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Samsung-dvojklik u uspaneho telefonu a do vteriny fotis opet pomoci tlacitek hlasitosti pokud si to tak nastavis. Pro rychle foceni ideal. Kde je problem? Pro jiny bod ostreni a zamceni expozice uz musis na displej, jak jinak bys to vyresil na telefonu dochazeji tlacitka...

Choakinek
Choakinek
Level Level
25. 9. 2022 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Vždyť jsem to psal. Vyřešil bych to tak, že bych tam tlačítka(o) přidal. To je takový problém?

A pokud si Milan myslí, že dvoufázová spoušť může být pro některé uživatele problém, no tak bych přidal tlačítko s dotykovou ploškou. Prst položený na něm by byla 1. fáze - zaostřeno, zmáčknutí tlačítka 2. fáze - vyfoceno.

Je to prostě tradiční, mimořádně funkční řešení a vůbec nechápu, jak si mohli dovolit tohle tak snadno vyřadit. Prostě ve středu obrazu je čtvereček (či jiný tvar), ten v 1. fázi změní podobu - výborné potvrzení, že je zaostřeno a přístroj může fotit. A nakonec "cvak" - vyfoceno.

Prostě jsou věci, které jsou naprosto dokonalé a nelze je jen tak nahradit jiným, lepším (a ani stejně dobrým) řešením.

Choakinek
Choakinek
Level Level
25. 9. 2022 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 No, máš pravdu, opírám se palcem u LF1 o maličký grip :-).

Ale tak já jsem si nevymyslel displej přes celou plochu telefonu, že jo.

kultus
kultus
Level Level
25. 9. 2022 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Spatne jsem to napsal, ono to takhle na samsungu funguje. Dvojklik zapinaciho tlacitka a pak fotis jednim tlacitkem hlasitosti. Jednoduche a rychle. Podle mne to zbytecne komplikujes a nikdo krome tebe a par nadsencu to nepotrebuje. Proste si kup levny mobil a k tomu kompaktni CSC sestavu. Jak zacli mobily fotit tak se z nich snazili vyrobci delat "kopie" fotaku a pak to postupne zmizelo. Mas tam sonku 1 Pro nebo co to je, to je pro profiky podle mne naprosta zbytecnost.

Busy
Busy
Level Level
Fotoaparát: Leica
Objektiv: Sony
Fotomobil: Google
26. 9. 2022 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 "Proste si kup levny mobil a k tomu kompaktni CSC sestavu"

No to je prave trosku problem, pretoze kompaktnu CSC zostavu, na rozdiel od mobilu, nie je az tak jednoduche nosit vsade so sebou a obvykle to dopadne tak, ze kompaktna CSC zostava zostane doma na policke a clovek aj tak bude musiet fotit tym mobilom :(

kultus
kultus
Level Level
26. 9. 2022 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Presne tak...takze cloveku, kteremu nestaci mobil a nechce se mu tahat ani ta mala CSC sestava, proste neni pomoci. IMHO je mensi sebemrzkacstvi smirit se s lepsim mobilem a snazit se z nej dostat co nejvic a beznou sestavu nosit na vylety nebo akce. Jit hlavou proti zdi clovek s alespon trochou IQ nema zapotrebi...

kultus
kultus
Level Level
26. 9. 2022 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Vadi ti to, mit co nejlepsi pomer displeje k velikosti pristroje? Vetsina lidi po tom roky volala...nekdy mi prijde, ze ocekavas pokrok a pak chces dva kroky zpatky a mobil typu Nokia N91. Zavolej rad ti prodam archivni Sony ericsson Satio: spoust s namacknutim, krytka objektivu i xenonovy blesk ti jiste udelaji radost ;) takove pristroje to uz maji za sebou, smir se s tim nebo si sezen nejake bazarove kousky.

Choakinek
Choakinek
Level Level
23. 9. 2022 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@třebaň Tak jde to pochopitelně dopředu, to nikdo nemůže popřít, nicméně pořád to má a bude mít celou řadu ALE:

Tak např.:

1) Pokrok se týká výhradně drahých telefonů. Řada z nich rozhodně nestojí tolik, jako např. Z9 či A1, ale za jejich cenu už můžete koupit např. dost slušný set tělo + objektiv např. ve třídě APS-C CSC. Na levnější telefony výrobci kašlou, tyto obvykle fotí úplně tragicky.

2) Telefon sice strčíte do kapsy, ale stále to je a bude asi tak 10% foťáku s výměnnými objektivy se všemi možnostmi, které to nabízí. Tak to prostě je a bude, protože ty možnosti vytváří samotné objektivy a u foťáku můžete obvykle nasadit nekonečnou plejádu objektivů. Telefon si musí vystačit se dvěma, třemi umístěnými napevno.

3) A na závěr něco přímo z videa: Tam bylo řečeno, že Apple má problémy u portrétů na 24 mm ohnisko, že je spíše nutné přepnout na ohnisko delší. Pak dochází a bude docházet k dramatickému poklesu kvality výstupu, neboť výrobce telefonů snímač např. vel. 1/1.28" např. s 50 mm ohniskem jen tak dohromady nedá ;-).

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
24. 9. 2022 06:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Nemluvě o tom, že portréty na 24 mm jsou zhovadilost.

Choakinek
Choakinek
Level Level
24. 9. 2022 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ano, standardně jsou (dokážu si ovšem v portrétech představit nějaké umělecké vyjádření, kdy se použije právě např. 24 mm ohnisko).

Jinými slovy je jasné, že jakýkoliv telefon ještě dlouhou dobu ve standardních portrétech nabídne pouze "pidičip" a tedy:

a) Odpovídající kvalitu výstupu typu "pidičip" (čili drtivě horší, než cokoliv se snímačem z MFT a výše).

b) Digitální bokeh, protože "pidičip" pořádně rozmazat pozadí zkrátka nedovede.

kultus
kultus
Level Level
25. 9. 2022 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ad 1. Tohle je porad dokola, telefon nahradil fotak tak u 90% lidi protoze jim staci. A nikdo z nich nebude nosit levny telefon a k tomu CSC sestavu za 25K. Uz to konecne lidi pochopte. Ano TOP telefony jsou predrazene, ale nikdo je nikomu nenuti. Ja koupil S21+ za 14600,- je to moc za jeste porad TOP telefon, ktery ma prakticky vsechno a dobre foti? I s tim uplne nejlepsim to clovek musi umet. I ta stredni trida uz foti za lepsich podminek slusne.

Ad 2. Zase to same, telefony se nedelaji pro 10-15% nadsencu co oceni tu zabavu a moznosti beznych fotaku. Ostatne prodeje fotaku a jejich profilace uz jen na profi a poloprofi mluvi za vse

Choakinek
Choakinek
Level Level
25. 9. 2022 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tomu samozřejmě rozumím a smířil jsem se s tím, ale jsou lidé, kteří si myslí, jak v dohledné době telefony pošlou úplně všechny foťáky na smetiště dějin. A právě této myšlence věnuji mé reakce ;-).

Nemohou poslat, když to 90% věcí neumí a dlouho, možná nikdy ani umět nebude.

kultus
kultus
Level Level
25. 9. 2022 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ok, podle mne ty CSCcka nenahradi, nemuzou. Ale obyc fotaky jsou davno kaput a s tim, jak se zvetsuji snimace a zlepsuje kvalita vystupu (i diky SW) dostanou zabrat i pokrocile kompakty typu RX100 nebo jinem s mensim rozsahem zoomu. Uvidime co prinesou dalsi roky v mobilnim segmentu.

Choakinek
Choakinek
Level Level
25. 9. 2022 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Ano, je to bohužel tak. Kompakty zkrátka logicky ztrácí super univerzálnost přístrojů s výměnnými objektivy a výhody, které kompakty proti telefonům mají, skoro nikoho nezajímají.

Takže ano, kompakty jsou kaput :-(.

kultus
kultus
Level Level
26. 9. 2022 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Verim ze se lesi zoomy nebo vic delsich ohnisek rozsiri i do jinych TOP modelu nez je S21/A22 ultra a pak uz bude uplne hotovo...ale kdo se chce bavit a ma potrebu lepsiho vystupu ci ergonomie tak fotaky neopusti. Bohuzel je to co se tyce fotici komunity strasna mensina pro kterou nema smysl delat dvojite spouste menici se clony a pod. I to uz samsung zkousel u S9 myslim

Reklama
Reklama