Zpět na článek

Diskuze: Objektiv Sigma 17-70 mm nyní i se stabilizací

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
5. 12. 2009 20:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych měl ještě jeden poznatek. Pokud Sigma končí na 70 mm a má tam světelnost F4, na těch 50 mm, které má Tamron jako maximální, bude mít světelnost patrně někde kolem F3,5. A ono už F2,8 a F3,5 není tak moc velký rozdíl, pokud se do toho započítá o 20 mm větší ohnisko (o 40 % větší přiblížení). Mám za to, že každý z těchto objektivů má své pro a proti a nedá se říci, že Tamron je rozhodně lepší volba stejně jako Sigma.

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
5. 12. 2009 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldsurkala85 Milane, při vší úctě, f2,8 a f3,5 je propastný rozdíl, na f3,5 mám o skoro polovinu delší čas než na f2,8, je rozdíl mít 1/25 a nebo 1/15, nehledě na to, že Sigma na f2,8 je šíleně měkká, takřka nepoužitelná.
K tý světelnosti u Sigmy je to cca takto:
f2,8 do 19mm
f4 od cca 35mm
Takže na 50mm je to f4 v každém případě a tam je to přesně 2x delší čas.
Ale nemá smysl vysloveně porovnávat naprosto odlišné objektivy, každý má své výhody, já jen prezentoval svůj názor, že světelnost má pro mne prioritu č.1. Světla je pořád málo :-) Všechny skla mám f2,8 a pevná f1,4 a mohu jen potvrdit, že světelná skla rovná se i většinou mnohem lepší optické vlastnosti a u pevných je to na 100%.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
5. 12. 2009 22:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jiri.sefrna Jasne, F2,8 a F3,5 je porad velky rozdil, ale uz ne takovy jako F2,8 a F4. Chtel bych upozornit jeste na jednu vec, tato Sigma 17-70 mm neni jen stabilizovanou verzi predchoziho, je to NOVY objektiv se stejnym rozsahem ohnisek a stabilizaci. Ostatne stary model mel koncovou svetelnost F4,5, takze se neni cemu divit, ze od 35mm mel F4. Nova verze na tom muze byt ohledne svetlnosti lepe, tedy pri 50mm skutecne muze mit F3,5 (ale nemusi), stejne tak muze byt vyrazne ostrejsi (ale opet nemusi). Nezapomente, ze je to objektiv, u ktereho zatim nezname ani dostupnost, ani cenu a nebyl jeste testovan (nikdo nevi, jak vlastne "kresli"). Meli bychom se zde bavit opravdu v teoreticke rovine, protoze prakticke vysledky nove sigmy skutecne nezname (otazkou tedy zustava, nakolik se opticky stara a nova verze lisi).
Netvrdil bych ani uplne, ze se jedna o naprosto odlisne objektivy. Ano, nejsou si primou konkurenci, nicmene sam vidite, ze zakaznici se rozhoduji mezi temito dvema objektivy, takze asi neco spolecneho mit budou. Ted jde jen o to, pro koho je dulezita svetelnost (touto cestou jdete napr. vy) a pro koho vetsi opticky rozsah za cenu lehce horsi svetelnosti (nicmene prubeh muze byt klidne takovy, ze bude mit F2,8 i na 50 mm a az pak to vyskoci na F4, ale to je samozrejme velmi nepravdepodobne, o prubehu totiz zatim nic nevime). Ja rozhodne zminenou Sigmu nepreferuji na ukor Tamronu, jen chci poukazat na to, ze nova Sigma muze byt v praxi podstatne lepsi nez predchudce, ale nemusi.

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
6. 12. 2009 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jiri.sefrna Jo, s tím souhlasím. Vyjadřuji se jen k tomu, co jsem mohl osobně vyzkoušet a to byla stará verze. Necháme se překvapit :-) Vidím to však asi jako u nové verze Sigmy 18-125. Všechny staré verze trpěli na silné rozmazání celé levé půlky obrazu na širokém ohnisku a tento jev úplně nezmizel ani na f9. celkově to byl velmi průměrný objektiv. Měl jsem možnost vyzkoušet novejší HSM verzi a překvapení se sice konalo a rozmazání už jsem nepozoroval, ovšem opticky zůstal stejně průměrný. Ano, má větší rozsah, než třeba Sony 16-105, nebo Nikkor 18-105 při stejné světelnosti, ovšem opticky se jim nemůže rovnat a tady opravdu platí, že za to těch 20mm nestojí.
Osobně mi u Sigmy vadí silná nevyrovnanost kvality jednotlivých kusů stejných typů objektivu, takže v každém případě radím případným zájemcům si objektiv pořádně vyzkoušet, možná si rovnou zajet do krámu a vyzkoušet víc kusů a vybrat z nich ten nej.

karmy
karmy
Level Level
6. 12. 2009 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jiri.sefrna Samozřejmě že jsem bral v potaz podobnost s předchozím modelem. Já většinou fotím na ohniska 35-55 mm, prostě report. S nevyrovnaností kvality souhlasím, u Tamronu je to v tomhle o něco lepší. Co jsem zkoušel starou verzi té Sigmy (na více bajonetech), potřebuje většina kusů opravdu clonit na f/9 aby konečně celkem dobře kreslila, na plnou díru docela bída. Nač si tedy kupovat tento objektiv když světelnost je zabita kresbou, rozsah trumfnou třeba právě ten sony či nikkor a jediné v čem je výrazněji převyšuje je tedy "makro".

Je to o starém modelu, z praxe je ale pravděpodobné že zlepšení nebude dramatické, nicméně bude. Uvidíme..

jiri.sefrna
jiri.sefrna
Level Level
5. 12. 2009 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naprosto nechápu, jak může někdo vyměnit konstantní světelnost f2,8 za ubohých 20mm na dlouhém konci. To je tak malej rozdíl, že nestojí za řeč. Testoval jsem jak Sigmu, tak Tamrona a není jediná věc, vyjma většího rozsahu, která by mluvila pro Sigmu. A to nemluvím o rádoby macro funkci :-)
Tamron má velkou výhodu v tom, že je až neuvěřitelně ostrej v celým rozsahu už na f2,8, víceméně se dá říct, že ostrost se zacloněním nijak výrazně nezvyšuje a to je k nezaplacení. S ostřením problémy také nepozoruju. Zkoušel jsem i Sigmu 18-50/2,8 a vychází to cca stejně.
Starší modely tamronu trápil poblém s uvolňováním předního členu, ale to se opravit i doma, dotáhnout 3 šroubky a zakápnout barvou a je pokoj. Novější modely už tím netrpí. jinak mu není co vytknout.
Nikomu ho nevnucuju, ale ptaly se mně už desítky lidí, co si mají koupit za základní zoom a všem jsem poradil právě tamrona. Dodnes na něj nikdo z nich nedá dopustit.
Je docela smutný, že žádný z výrobců DSLR nedokáže vyrobit stejně kvalitní sklo za stejné peníze :-(

karmy
karmy
Level Level
5. 12. 2009 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jiri.sefrna Taky bych za tohle světelnost nevyměnil. 18-105 VR jsem bral kvůli ceně, optickému výkonu a ostřícímu motorku. Tehdy nebylo žádné světelné sklo do 15 tisíc stabilizované. Kombinace f/2,8 + stabilizace je takřka dokonalá :)

Dokážou, ale jim by to k ničemu nebylo. Takhle mají profi světelné sklo, které má zpravidla lepší výstup, zpracování, apod. něž skla třetích výrobců. Lidi kteří požadují maximální kvalitu si toto sklo koupí. Proto dělat levný sklo znamená něco "ošidit".

karmy
karmy
Level Level
5. 12. 2009 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro mě je to jsou dva tahy dvěma posuvníky, nic víc. Jo, trochu tam místo toho vyleze šum, ale za to co ten objektiv poskytuje..

Tamrony s ostřením všeobecně válčí, zato mívají suprovou kresbu a i ostatní opt. vlastnosti.

karmy
karmy
Level Level
4. 12. 2009 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na makro si počkám na pravý makrosklo, na focení hmyzu apod to stejně není, a cvaknout si nějakou tu kytičku, to vem čert. To stejně cvaknu líp UZ s makropředsádkou

karmy
karmy
Level Level
4. 12. 2009 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to sice jo, ale díky VR s ním bez větších problémů udržím aj 1/3 s do 50 mm, na sport to sice není, ale jeho optické vlastnosti mi světelnost 2,8-4 opravdu nevyváží. Většinu času přitom fotím reporty v mizerném světle. Proto si raději přikoupím 35/1,8 a budu mít nejen podstatně lepší světelnost, ale i univerální zoom se suprovou kresbou

Reklama
Reklama