Recenze Objektivy Pevné ohnisko Panasonic

Panasonic Leica DG Summilux 25mm/F1.4 ASPH. | Kapitola 3

Milan Šurkala

Milan Šurkala

9

Seznam kapitol

1. Panasonic Leica DG Summilux 25mm/F1.4 ASPH. 2. Autofokus, ostření, světelnost, bokeh 3. Sférické zkreslení, vinětace, chromatická aberace 4. Kresba v praxi
5. Protisvětlo a optický zoom 6. Noční a standardní scéna 7. Galerie ilustračních snímků 8. Závěr

Nový pevný objektiv Leica 25mm F1,4 dnes pořádně otestujeme a přesvědčíme se, zda dostojí legendárnímu názvu Leica. Výrobce slibuje velmi dobrou světelnost objektivu a stává se jedním z prvních portrétních objektivů pro tento systém.

Reklama

Sférické zkreslení


Samotný objektiv má střední sférické zkreslení (+2,0 %), nicméně v praxi se s ním vlastně ani nesetkáte. JPEGy jsou korigované, stejně jako RAWy otevřené ve většině RAW konvertorů (SilkyPix i Camera Raw otevře RAW již narovnaný).

Panasonic Leica DG Summilux 25mm/F1.4 ASPH.


JPEG, korigovaný RAW

Panasonic Leica DG Summilux 25mm/F1.4 ASPH.


nekorigovaný RAW

Vinětace


Na clonách F1,4 až F2 je vinětace dost výrazná, s dalšími clonami už vinětace klesá téměř na nulu. Již od F2,8 má jen 0,2 EV, což si nemáte šanci všimnout.

Panasonic Leica DG Summilux 25mm/F1.4 ASPH.

Chromatická aberace


Kontrastní hrany mohou být často zdrojem chromatické aberace. Tento test se bude věnovat právě této problematice.

Panasonic Leica DG Summilux 25mm/F1.4 ASPH.


clona F1,4


Panasonic Leica DG Summilux 25mm/F1.4 ASPH.


clona F2


Panasonic Leica DG Summilux 25mm/F1.4 ASPH.


clona F2,8


Panasonic Leica DG Summilux 25mm/F1.4 ASPH.


clona F4


Panasonic Leica DG Summilux 25mm/F1.4 ASPH.


clona F8


Panasonic Leica DG Summilux 25mm/F1.4 ASPH.


clona F16



U nižších clon byly snímky silně přeexponovány, což zvýraznilo chromatickou aberaci (nižší expoziční čas než 1/4000 s už nebyl k dispozici), už při F2,8 jsou snímky prakticky bez aberace, což je velmi dobrá zpráva.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama