Seznam kapitol
Novinkou ve výrobním programu společnosti Panasonic je světelný zoomovací objektiv Leica DG Vario-Summilux 25-50mm F1.7 ASPH. Určen je pro Micro Four Thirds a nabídnout má relativně malou hloubku ostrosti.
Nyní se budeme věnovat kresbě v různých částech obrazu. Snímky vznikly převedením z RAWu s aplikovanými vestavěnými korekcemi.
 
	25mm, F1,7  | 
 
	25mm, F2  | 
 
	25mm, F2,8  | 
 
	25mm, F4  | 
 
	25mm, F5,6  | 
 
	25mm, F8  | 
 
	25mm, F11  | 
 
	25mm, F16  | 
Plně odcloněný objektiv trpí na rohovou neostrost i vinětaci, středová ostrost je trošku slabší. Přiclonění ale velmi rychle vylepšuje střed a rohy se postupně vylepšují. Nikdy však nejsou při ostření na krátkou vzdálenost plně ostré.
 
	30mm, F1,7  | 
 
	30mm, F2  | 
 
	30mm, F2,8  | 
 
	30mm, F4  | 
 
	30mm, F5,6  | 
 
	30mm, F8  | 
 
	30mm, F11  | 
 
	30mm, F16  | 
Zde se trochu vylepšuje obraz při plném odclonění, střed se s cloněním opět rychle vylepšuje, rohům to moc nepomůže. Tam se spíše zbaví vinětace.
 
	40mm, F1,7  | 
 
	40mm, F2  | 
 
	40mm, F2,8  | 
 
	40mm, F4  | 
 
	40mm, F5,6  | 
 
	40mm, F8  | 
 
	40mm, F11  | 
 
	40mm, F16  | 
Dostáváme se na 40mm ohniskovou vzdálenost. Chování je pořád stejné, mírné přiclonění zlepší ostrost uprostřed, lehce se zlepšují i rohy a potlačuje se jejich vinětace.
 
	50mm, F1,7  | 
 
	50mm, F2  | 
 
	50mm, F2,8  | 
 
	50mm, F4  | 
 
	50mm, F5,6  | 
 
	50mm, F8  | 
 
	50mm, F11  | 
 
	50mm, F16  | 
Na maximálním zoomu zde při ostření na malou vzdálenost máme hodně neostré rohy, clonění však docela rychle pomůže. Plně ostré ale nejsou. Zajímavé bude ale sledovat výkony objektivu při ostření na větší vzdálenosti, kdy se může chovat podstatně jinak.
 
	25mm, F1,7  | 
 
	25mm, F2  | 
 
	25mm, F2,8  | 
 
	25mm, F4  | 
 
	25mm, F5,6  | 
 
	25mm, F8  | 
 
	25mm, F11  | 
 
	25mm, F16  | 
Ostrost objektivu je solidní, střed je solidní i při plně otevřené cloně, nicméně pro perfektní ostrost to chce F2,8. Rohy jsou mírně neostré.
 
	30mm, F1,7  | 
 
	30mm, F2  | 
 
	30mm, F2,8  | 
 
	30mm, F4  | 
 
	30mm, F5,6  | 
 
	30mm, F8  | 
 
	30mm, F11  | 
 
	30mm, F16  | 
Na 30mm ohniskové vzdálenosti je střed krásně ostrý od plného odclonění, rohy jsou také poměrně slušné. Mírné clonění je pochopitelně o něco vylepší.
 
	40mm, F1,7  | 
 
	40mm, F2  | 
 
	40mm, F2,8  | 
 
	40mm, F4  | 
 
	40mm, F5,6  | 
 
	40mm, F8  | 
 
	40mm, F11  | 
 
	40mm, F16  | 
U 40mm ohniskové vzdálenosti opět vidíme vynikající střed a poměrně slušné jsou i rohy. Ty ale mohou trpět na chromatickou aberaci. Přiclonění na F2,8 už znamená celoplošně velmi dobrou kresbu.
 
	50mm, F1,7  | 
 
	50mm, F2  | 
 
	50mm, F2,8  | 
 
	50mm, F4  | 
 
	50mm, F5,6  | 
 
	50mm, F8  | 
 
	50mm, F11  | 
 
	50mm, F16  | 
Na maximálním zoomu máme opět docela slušné výsledky. Střed chce trošku clonit, ale ani plně odcloněný není vůbec špatný. Rohům mírné přiclonění neuškodí, ale opět i zde lze říci, že objektiv kreslí dost dobře od poměrně nízkých clon.