Seznam kapitol
Panasonic měl se svou řadou ultrazoomů Lumix FZ vždy velké úspěchy. Několik let mu už ale chyběl model s velkým snímačem. Nyní jsme se dočkali v podobě modelu FZ1000 s 1" senzorem, F2,8-4,0 objektivem a 4K videosekvencemi.
Noční scéna
 S nočním focením nebudou problémy. Snad jen když budete chtít fotit na hodně dlouhé expoziční časy, bude to chtít přikoupit 62mm ND filtr, protože rozsah clon končí už na F8 a integrovaný ND filtr u FZ1000 nenajdete. Rozsah časů je velmi bohatý a nepočítám-li bulb režim, končí až na minutové expozici.
	
 expoziční čas 5 s, clona F5,6, citlivost ISO 125, ohnisko 47 mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 Ostrost je pěkná, v méně výrazných plochách (tráva v levé prostřední části obrazu) ale dochází k hodně silnému odšumování (doporučuji jej trochu stáhnout). Můžete se podívat i na RAW, kde je vidět přeci jen lepší kresba. Sice slabá, ale aspoň nějaká. Dále se podíváme na výřezy při různých citlivostech v JPEGu i RAWu (převedené přes Camera Raw).
	
 ISO 80 (JPEG / konverze z RAWu)
 U nejnižší citlivosti ISO 80 je vše bez problémů, šumu je minimum, detaily jsou solidní.
	
 ISO 125 (JPEG / konverze z RAWu)
 Základní nerozšířenou citlivostí je ISO 125. Jak vidíte, šum opravdu není problém, kontrast je vzhledem k nepříznivým atmosférickým podmínkám dostatečný.
	
 ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
 ISO 200 je rovněž dost čisté, zde bych neviděl žádný problém se šumem.
	
 ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
 Citlivost ISO 400 začíná ukazovat v RAWu jemné barevné flíčky, JPEG lehce třepí hrany, ale stále je kvalita snímku dost vysoká a budu chválit.
	
 ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
 ISO 800 už barevný šum zvyšuje, JPEGy jsou nicméně i nadále dost solidní. Třepení hran však pokračuje.
	
 ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
 U citlivosti ISO 1600 RAWy produkují znatelně vyšší množství barevného šumu. Zde už to chce i v RAW konvertoru opatrnost s odšumováním. Jak je vidět, JPEGy už začínají ztrácet ostrost u méně výrazných hran a plochy se začínají slévat.
	
 ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
 ISO 3200 je už na tento malý čip dost silná káva. V RAWu je hodně barevného šumu, JPEGy se dosti patlají a lehce ztrácejí saturaci barev.
	
 ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)
	
 ISO 6400 (multiexpozice)
 ISO 6400 dále navyšuje šum, JPEGy jsou hodně rozmyté. Ani multiexpozice už moc nepomůže. Některé hrany sice trochu zachraňuje, ale zázraky nečekejte.
	
 ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)
 S dalším navýšením citlivosti na ISO 12800 je vidět hodně modrofialové barvy ve stínech. Odšumováním v JPEGu se tento nádech ztrácí, ale spolu s tím mizí i detaily a v podstatě jakákoli barevnost fotografií.
	
 ISO 25600 (JPEG / konverze z RAWu)
 Rozšířená citlivost ISO 25600 je už dávno za hranicí použitelnosti. Zde je jen a jen šum, JPEGy jsou bez barev, detailů.
Standardní scéna
 Pochopitelně nezapomeneme ani na standardní snímky, které doprovází každou recenzi.
	
 expoziční čas 1/125 s, clona F4, citlivost ISO 125, ohnisko 61 mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 Ostrost je celoplošně velmi dobrá a Panasonic to ani nepřehnal s odšumováním ve stinných oblastech (nicméně i tak by zde mohlo být odšumování ještě trošku slabší - není však problém jej v menu stáhnout). Můžete se podívat na snímek v RAWu. Tam si všimnete trochu více chromatické aberace.
	
 expoziční čas 1/125 s, clona F4,5, citlivost ISO 125, ohnisko 48 mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 Nepříznivé počasí trochu snížilo kontrast, fotoaparát tak mnoho hladších ploch považoval spíše za šum a vyhladil je. RAW vypadá lépe, jdou vidět i vodorovné čáry na šedé stěně mlýnů, tenké větvičky nevytváří rozmazané artefakty.