Recenze Fotoaparáty Fotoaparáty s EVF Panasonic

Panasonic Lumix FZ300: opět na špici | Kapitola 8

Milan Šurkala

Milan Šurkala

58

Seznam kapitol

1. Panasonic Lumix FZ300: opět na špici 2. Ostření, expozice, videosekvence, bokeh 3. Stabilizace, portréty, výdrž, displej, Wi-Fi 4. Digitální šum 5. Protisvětlo
6. Vlastnosti objektivu 7. Optický zoom, rychlost, scénické režimy 8. Noční a standardní scéna 9. Galerie ilustračních snímků 10. Závěr

Nástupce Lumixu FZ200 na sebe nechal čekat tři roky. Stále je to ale vynikající fotoaparát, a proto se dnes podíváme, o kolik je jeho nástupce FZ300 lepší. Přináší např. vodě odolnost, 4K videosekvence a zůstala konstantní F2,8 světelnost.

Reklama

Noční scéna


Podíváme se také na noční focení. Máte k dispozici expozici až 60 sekund, což by vám mělo stačit i v hodně velké tmě. K dispozici je i bulb režim. Ostření je bezproblémové, takže v noci bude FZ300 dělat radost.

Panasonic Lumix FZ300: opět na špici



expoziční čas 13 s, clona F4,5, citlivost ISO 100, ohnisko 66 mm, klikněte pro zvětšení



Kolem světel se vytváří hvězdy, což u této kategorie fotoaparátů není příliš obvyklé. Míra detailů je slušná u těch výraznějších, nicméně hladší a méně výrazné plochy se hodně rozmývají. RAW vypadá podstatně lépe, tam je vidět i docela pěkná kresba trávy. Možnosti úpravy RAWu jsou hodně bohaté, dynamický rozsah je solidní. Samozřejmě při výraznějších úpravách vyleze opravdu hodně šumu, ale přesto tam v pozadí nějaká kresba je a dá se s tím hrát. Dále se mrkneme na výsledky při různých citlivostech.

Panasonic Lumix FZ300: opět na špici



ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 100 je pěkné, RAW má jen minimální šum, také JPEG je docela příjemný, byť v méně výrazných plochách je dost rozmytý.

Panasonic Lumix FZ300: opět na špici



ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)



Citlivost ISO 200 přináší do RAWu jasový šum, výsledek je ale ještě poměrně dobrý. JPEGy se místy trochu třepí, stromy se rozmývají. Nicméně na 1/2,3" senzor to je stále docela dobré.

Panasonic Lumix FZ300: opět na špici



ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 400 přidalo barevný šum v RAWu, detaily jsou ale nadále dobře vidět (např. na světle modré Fabii vidíte kliky dveří i sloupky oken). JPEG ztrácí kontrast a saturaci barev.

Panasonic Lumix FZ300: opět na špici



ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 800 dále navyšuje barevný šum v RAWu. Výsledkem barevného odšumování je výraznější ztráta barev v JPEGu.

Panasonic Lumix FZ300: opět na špici



ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)



U citlivosti ISO 1600 je barevného šumu opravdu hodně. JPEGy jsou naopak téměř bez barev.

Panasonic Lumix FZ300: opět na špici



ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 3200 je už naprosto nad síly senzoru. V RAWu jsou ještě jakž takž vidět hodně dobře nasvícené detaily, ale jinak je to jen barevný šum. JPEGy jsou naopak v podstatě jen rozmyté šedohnědé plochy.

Panasonic Lumix FZ300: opět na špici



ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)


Panasonic Lumix FZ300: opět na špici



ISO 6400 (multiexpozice)



Nejvyšší citlivost se v podstatě nedá používat. RAW je jen barevný šum, JPEG je rozpatlaný. Nějaký nádech kresby je vidět při multiexpozici, která nemá moc šumu, netřepí se, je ale neostrá a nekontrastní.


Standardní scéna


Dávám zde i tradiční dva snímky, které doplňují každou recenzi.

Panasonic Lumix FZ300: opět na špici



expoziční čas 1/1300 s, clona F4, citlivost ISO 100, ohnisko 25 mm, klikněte pro zvětšení



Pokud je slušné světlo, jsou velmi pěkné i detaily, a to celoplošně. Dokonce ani odšumování nedělá problém. RAW kupodivu vypadá méně ostře.

Panasonic Lumix FZ300: opět na špici



expoziční čas 1/640 s, clona F4, citlivost ISO 100, ohnisko 47 mm, klikněte pro zvětšení



O kresbě na šedé stěně mlýnů si tentokrát můžete nechat zdát, na to objektiv ve spolupráci s malým 12MPx čipem nestačí. Kresba je ale jinak dobrá, výjimkou je pravý spodní roh. K dispozici je opět RAW snímek.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama