Recenze Fotoaparáty Bezzrcadlovky Panasonic

Panasonic Lumix GH5 II: nejen pro vloggery | Kapitola 6

Milan Šurkala

Milan Šurkala

2

Seznam kapitol

1. Panasonic Lumix GH5 II: nejen pro vloggery 2. Ostření, expozice, výdrž, displej, stabilizace 3. Videosekvence a streamování 4. Šum 5. Protisvětlo a zoom
6. Rychlost, noční a standardní scéna 7. Galerie ilustračních snímků (12-60mm) 8. Galerie ilustračních snímků (10-25mm, 25-50mm) 9. Závěr

Nový Panasonic Lumix GH5 II míří zejména na vloggery, ale to zdaleka neznamená, že jen ně. Přináší lepší stabilizaci, 10bitové video je možné ukládat na kartu, umožňuje i streamování a lepší má být i DFD ostření. Je tomu ale skutečně tak?

Reklama

Rychlost

Pro test rychlosti jsem použil paměťovou kartu SanDisk Extreme UHS-I U3 microSDXC 128GB v adaptéru. Fotoaparát nicméně podporuje i karty UHS-II, se kterými by byly některé výsledky asi o něco lepší. Použit byl objektiv Leica 12-60mm.

  • První snímek - 0,95 sekundy
  • Snímek bez namáčknutí (wide i tele) - 0,1 sekundy
  • Odezva na spoušť - naprosto OK
  • Prodleva mezi snímky JPEG - 0,2 sekundy
  • Prodleva mezi snímky RAW+JPEG - 0,2 až 0,3 sekundy
  • Sekvenční snímání H - 7,1 až 8,15 fps (RAW buffer má kapacitu přes 100 snímků) 

Fotoaparát je velmi svižný, v podstatě nikdy mu není co vytýkat. Nabíhá velmi rychle, ve většině případů také velmi rychle zaostřuje. Prodlevy mezi snímky jsou krátké a sekvenční snímání dosahuje slušných rychlostí. Bohužel udávané maximální rychlostí sekvenčního snímání 12 fps (v AFS/MF) jsem se zdaleka nepřiblížil a obvykle jsem byl někde mezi 7,5 až 8 fps. 

Lumix GH5 II podporuje i režimy 4K Photo a 6K Photo, které jsou v podstatě videosekvencemi, ze kterých můžete "vysekat" jednotlivé snímky. Zapomeňte tak na RAW. Ve 4K můžete využít rozlišení 3328×2496, 3504×2336, 3840×2160 nebo 2880×2880 pixelů až při 60 fps (150 Mbps), v 6K jde pak o rozlišení 4992×3744 a 5184×3456 pixelů při 30 fps (200 Mbps). Toto se ještě dělí na další tři režimy. Burst pořizuje snímky (natáčí video) během držení spouště, je bez zvuku. Pre-Burst natočí chvíli před stiskem spouště (natáčí dříve, než se domáčkne) a chvíli poté. V 6K je to cca 1 sekunda před a 1 sekunda po, celkem 60 snímků, ve 4K 60p je to 0,5 sekundy před i po, opět pro celkem 60 snímků. Burst S/S pak natáčí video i se zvukem. Může se hodit, pokud si chcete sami řídit oversampling, digitální zoom nebo digitální stabilizaci a mít trochu pixelů k dobru.

Noční scéna

No noční focení je Lumix GH5 II velmi dobře vybaven. Má vysoce citlivý autofokus schopný zaostřit téměř na cokoli (neplatí pro režim sledování objektu), dovoluje až 60sekundový expoziční čas.

Panasonic Lumix GH5 II: nejen pro vloggery

expoziční čas 13 s, clona F8, citlivost ISO 200, ohnisková vzdálenost 12 (24) mm, korekce +1 EV, klikněte pro zvětšení

Kvalita obrazu je velmi dobrá, šumu je zde málo. K dispozici je také snímek v RAWu, který ukazuje poměrně málo šumu. Ten začne vylézat až při větších úpravách stínů.

Panasonic Lumix GH5 II: nejen pro vloggery

výřezy z 20MPx snímků (vlevo JPEG, vpravo RAW)

V závislosti na nastavení odšumování se s rozmýváním obrazu můžete setkat dříve nebo později. Tady je mírné patlání vidět u ISO 400, výraznější je ale až od ISO 1600, kde se začíná i hrudkovat obraz. Považoval bych to ale stále za použitelnou citlivost a výše než na ISO 3200 bych asi raději nechodil.

Standardní scéna

Nebudou chybět ani dvě tradiční scény.

Panasonic Lumix GH5 II: nejen pro vloggery

expoziční čas 1/60 s, clona F6,3, citlivost ISO 200, ohnisková vzdálenost 12 (24) mm, korekce +1/3 EV, klikněte pro zvětšení

Fotoaparát má tendenci za zamračeného počasí dost podexponovávat. Zde jsem mu mírnou korekcí pomohl jen trochu. Můžete se podívat na snímek v RAWu.

Panasonic Lumix GH5 II: nejen pro vloggery

expoziční čas 1/25 s, clona F7,1, citlivost ISO 200, ohnisková vzdálenost 23 (46) mm, korekce +1/3 EV, klikněte pro zvětšení

Výsledek je solidní, zaostřit jsem ale mohl trochu blíže k fotoaparátu, abych dostal celou scénu do lepší ostrosti. Obraz je ve většině plochy ostrý a detailní, jemné linie na šedé stěně jsou viditelné, způsobují ale moaré efekt. I zde je k dispozici RAW.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama