Seznam kapitol
Další test se podívá na nový Micro Four Thirds fotoaparát Panasonic Lumix GX80. Fotoaparát nabídne 4K videosekvence, nechybí dokonce ani podpora duální stabilizace obrazu a máme zde i hledáček. To vše nám Panasonic nabídne za solidní cenu.
Fotoaparát je vybaven 4/3" (17,3×13,0 mm) Live MOS snímačem s celkovým rozlišením 16,84 megapixelů. Efektivně se pak využívá 16,0 MPx. Následující snímky jsou v JPEGU se standardním odšumováním a další pak převedené z RAWu přes Camera Raw 9.6 s vypnutým odšumováním.
	
 ISO 100 (JPEG)
	
 ISO 100 (konverze z RAWu)
 ISO 100 je rozšířená citlivost (ISO 200 následně podexponované o 1 EV), šum je naprosto minimální.
	
 ISO 200 (JPEG)
	
 ISO 200 (konverze z RAWu)
 Citlivost ISO 200 je pak ta základní. Šum je mírný, odšumování pak vyhlazuje plochy, kde není kresba.
	
 ISO 400 (JPEG)
	
 ISO 400 (konverze z RAWu)
 ISO 400 začíná ukazovat jasový šum v RAWu. JPEGy jsou mírně rozmyté, kvalita je nadále solidní.
	
 ISO 800 (JPEG)
	
 ISO 800 (konverze z RAWu)
 ISO 800 přidává do RAWu i barevný šum. Tady je už dobré být trochu opatrnými. JPEGy se rozmývají v méně výrazných plochách, ale nezapomeňte, sílu odšumování lze nastavit.
	
 ISO 1600 (JPEG)
	
 ISO 1600 (konverze z RAWu)
 Citlivost ISO 1600 trpí už na dost výrazný barevný šum v RAWu. JPEGy se jej snaží zahlazovat, ale kvůli tomu dochází k docela viditelnému rozmývání obrazu.
	
 ISO 3200 (JPEG)
	
 ISO 3200 (konverze z RAWu)
 U citlivost ISO 3200 bych už končil. To je už barevného šumu skutečně hodně a ani citlivá práce už nedovolí dosáhnout vyloženě dobrých výsledků. Určitě je to ale ještě běžně použitelné.
	
 ISO 6400 (JPEG)
	
 ISO 6400 (konverze z RAWu)
 ISO 6400 bych už moc nepoužíval. Barevného šumu je více než dost a JPEGy jsou úplně rozmyté. Dobré akorát v dosti malých rozlišeních.
	
 ISO 12800 (JPEG)
	
 ISO 12800 (konverze z RAWu)
 ISO 12800 je logicky ještě horší. JPEGy jsou takřka bez barev a nenajdete tu ani moc detailů.
	
 ISO 25600 (JPEG)
	
 ISO 25600 (konverze z RAWu)
 Maximální citlivost ISO 25600 je už vyloženě zbytečná. Šumu je tolik, že odšumování snímky naprosto rozmaže k nepoznání. Podívejme se na fotografie, které vzniknou převedením na 12MPx rozlišení pro srovnání mezi jednotlivými recenzemi.
	
 výřezy z 12MPx JPEG snímků
 U citlivosti ISO 800 dochází k mírné degradaci, ale i ISO 1600 vypadá slušně. ISO 3200 je tak horní hranice.
	
 výřezy z 12MPx RAW snímků
 U RAWů je to podobné. ISO 800 vykazuje lehký úbytek kvality, ISO 1600 je ještě dobré a ISO 3200 je horní citlivost použitelná pro rozumně kvalitní (byť rozhodně ne bezchybné) snímky.
	
 výřezy z 20MPx JPEG / RAW snímků
 Detaily jsou slušné, třepení hran lehce začíná u citlivosti ISO 800, nabývá síly u ISO 1600. I citlivost ISO 3200 vypadá akceptovatelně u RAWu, chce to ale citlivou práci.
	
 výřezy z 12MPx JPEG / RAW snímků
 Po zmenšení rozlišení na standardizovaných 12 megapixelů vypadá být per-pixel kvalita slušná i při ISO 1600, nicméně stále je maximem ISO 3200. Pak už to není dobré.
	
 výřezy z 20MPx RAW snímků
 Na snímcích bílé plochy je vidět výrazné barevné odšumování, neboť i maximální citlivost ISO 25600 je v JPEGu bez výraznějších barevných fleků.