Recenze Objektivy Pevné ohnisko Panasonic

Panasonic Lumix S 50mm F1.8 | Kapitola 4

Milan Šurkala

Milan Šurkala

Seznam kapitol

1. Panasonic Lumix S 50mm F1.8 2. Autofokus, ostření, světelnost, bokeh 3. Sférické zkreslení, vinětace, chromatická aberace 4. Kresba v praxi
5. Protisvětlo a optický zoom 6. Noční a standardní scéna 7. Galerie ilustračních snímků 8. Závěr

Dalším objektivem Panasonicu pro jeho full frame CSC systém, na který se dnes podíváme, je pevná padesátka se světelností F1,8. Ta je mnohem levnější než mnohem větší verze Pro F1.4, přináší také kompaktnější rozměry.

Reklama

Dále se podíváme na úroveň kresby uprostřed obrazu, na hranách a v rozích.

Panasonic Lumix S 50mm F1.8

clona F1,8

Panasonic Lumix S 50mm F1.8

clona F2

Panasonic Lumix S 50mm F1.8

clona F2,8

Panasonic Lumix S 50mm F1.8

clona F4

Panasonic Lumix S 50mm F1.8

clona F5,6

Panasonic Lumix S 50mm F1.8

clona F8

Panasonic Lumix S 50mm F1.8

clona F11

Panasonic Lumix S 50mm F1.8

clona F16

Panasonic Lumix S 50mm F1.8

clona F22

 

Při ostření na krátké vzdálenosti u nižších clon dostáváme neostré rohy se silnou vinětací a nechybí ani chromatická aberace. Přiclonění situaci značně zlepšuje. Pojďme nyní ostřit na vzdálenost v desítkách metrů.

Panasonic Lumix S 50mm F1.8

clona F1,8

Panasonic Lumix S 50mm F1.8

clona F2

Panasonic Lumix S 50mm F1.8

clona F2,8

Panasonic Lumix S 50mm F1.8

clona F4

Panasonic Lumix S 50mm F1.8

clona F5,6

Panasonic Lumix S 50mm F1.8

clona F8

Panasonic Lumix S 50mm F1.8

clona F11

Panasonic Lumix S 50mm F1.8

clona F16

Panasonic Lumix S 50mm F1.8

clona F22

 

V takovém případě máme velmi solidní ostrost uprostřed a poměrně dobrou i v rozích, a to i při plném  odclonění. Vinětace je opět přítomna, ale téměř úplně zmizí od F2,8, kdy jsou i rohy ještě ostřejší.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama