Seznam kapitol
Jedním z objektivů pro nový full frame CSC systém společnosti Panasonic je i světelná padesátka Lumix S Pro 50mm F1.4. Nestojí zrovna nejméně, takže je otázkou, zda za to nabídne dokonalé optické vlastnosti.
Nebude chybět také galerie ilustračních snímků, na které si ukážeme, co vše můžete od objektivu vlastně čekat.
	expoziční čas 1/1000 s, clona F1,4, citlivost ISO 100, ohnisková vzdálenost 50 mm, klikněte pro zvětšení
Zde se krásně ukazuje, jak dokáže objektiv nádherně ostře, kontrastně a detailně kreslit i při plně otevřené cloně. Bokeh je solidní a hloubka ostrosti opravdu velmi malá.
	expoziční čas 1/60 s, clona F16, citlivost ISO 125, ohnisková vzdálenost 50 mm, klikněte pro zvětšení
Celoplošně výborná kresba, při cloně F16 a vysokém rozlišení fotoaparátu už počítejte s pomalým nástupem difrakce.
	expoziční čas 1/40 s, clona F1,4, citlivost ISO 200, ohnisková vzdálenost 50 mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
Objektiv se hodí na portréty a pokud budete chtít fotit nějaké větší detaily, budete muset spíše trochu clonit, protože hloubka ostrosti bude jinak extrémně nízká. Můžete se podívat na snímek ve formátu RAW.
	expoziční čas 1/60 s, clona F11, citlivost ISO 125, ohnisková vzdálenost 50 mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Opět vidíme hodně detailní kresbu po celé ploše (popředí je už lehce mimo hloubku ostrosti).
	expoziční čas 1/400 s, clona F2, citlivost ISO 100, ohnisková vzdálenost 50 mm, klikněte pro zvětšení
I když jsem lehce přiclonil, hloubka ostrosti je i tak opravdu malá. Kresba je ostrá a detailní, demozaikování však fotoaparátu udělalo trochu problém a na některých místech srsti vznikají artefakty.
	expoziční čas 1/80 s, clona F13, citlivost ISO 100, ohnisková vzdálenost 50 mm, klikněte pro zvětšení
Také zde vidíme detailní kresbu po celé ploše. Můžete si stáhnout RAW verzi fotografie.
	expoziční čas 1/640 s, clona F2, citlivost ISO 100, ohnisková vzdálenost 50 mm, klikněte pro zvětšení
Makro sice není silnou stránkou objektivu, zato mazání pozadí ano a spíše budete muset clonit, aby toho bokehu nebylo až moc.
	expoziční čas 1/2 s, clona F8, citlivost ISO 1250, ohnisková vzdálenost 50 mm, klikněte pro zvětšení
Objektiv sice nemá optickou stabilizaci obrazu, tu ale naštěstí mají alespoň těla fotoaparátů (Lumix S1 a S1R) a jak je vidět, v ruce se dají udržet opravdu dlouhé expozice. Tohle opravdu není ze stativu. K dispozici dávám také snímek v RAW formátu.
	expoziční čas 1/60 s, clona F13, citlivost ISO 160, ohnisková vzdálenost 50 mm, klikněte pro zvětšení
Ani zde si nelze stěžovat na kresbu, ta je celoplošně velmi dobrá. Opět si můžete stáhnout snímek v RAWu.
	expoziční čas 1/1300 s, clona F1,4, citlivost ISO 100, ohnisková vzdálenost 50 mm, klikněte pro zvětšení
Na tomto snímku se hezky ukazuje malá hloubka ostrosti, kterou lze s objektivem dosáhnout. Také lze vidět dobrou kresbu v zaostřené oblasti.
	expoziční čas 1/60 s, clona F13, citlivost ISO 1250, ohnisková vzdálenost 50 mm, klikněte pro zvětšení
Celoplošně příjemná kresba, zde není objektivu vůbec co vytýkat. Můžete se mrknout na RAW snímek.
	expoziční čas 1/1000 s, clona F1,4, citlivost ISO 100, ohnisková vzdálenost 50 mm, klikněte pro zvětšení
Znovu oceňuji velmi dobrou ostrost v zaostřené ploše i při plně odcloněném objektivu. Pozadí je složitější, takže bokeh je místy trochu nervóznější, ale i tak patří k nadprůměru.
	expoziční čas 1/60 s, clona F1,4, citlivost ISO 2000, ohnisková vzdálenost 50 mm, klikněte pro zvětšení
Toto je síla clony F1,4. Lze dosáhnout opravdu malé hloubky ostrosti a rozmazaného pozadí i popředí. Dále to umožní udržet i nižší citlivosti.
	expoziční čas 1/400 s, clona F3,2, citlivost ISO 100, ohnisková vzdálenost 50 mm, klikněte pro zvětšení
Trošku jsem zde clonil, aby hloubka ostrosti nebyla až příliš malá, nicméně i tak se pozadí opravdu hodně maže. V zaostřené ploše lze vidět velmi dobré detaily.