Zpět na článek

Diskuze: Panasonic Lumix S Pro 50mm F1.4

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

danhar1
danhar1
Level Level
26. 6. 2019 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak podle kvality fotek bych za ten objektiv dal max 10tisic ;-)

sangve
sangve
Level Level
7. 8. 2019 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@danhar1 Obchodník nabízí s novým foťákem poloviční cenu cca 30 tisíc, tak to bude ještě taková ta cena, na které se neprodělává

jozkopower
jozkopower
Level Level
26. 6. 2019 21:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak 10tisíc to zase nie, ten objektív je veľmi kvalitný i keď pri zlej konštelácii hviezd sa nejaká muška nájde, viď bokeh na jednom snímku. Myslím, že by výrobca mal cenu prehodnotiť tak, aby nepresiahla 50k.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
26. 6. 2019 21:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jozkopower V USA je cena 2300 USD což je nějakých 52000 Kč, těch 60000 je zase typická zdejší cena.

jozkopower
jozkopower
Level Level
26. 6. 2019 21:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Ano, 52000 Kč by sa už dalo, aj keď baťovských 49900 Kč by objektívu zapasovalo lepšie. Inak prešiel som celú galériu v plnom rozlíšení a mne sa snímky technicky páčia, dokonca moc.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
26. 6. 2019 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Nezapomněl jsi na DPH? 2300 USD = 51 500 Kč + 21% DPH a jsme na 62 200 Kč.

jozkopower
jozkopower
Level Level
26. 6. 2019 22:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 On to zrejme myslel tak, že amerikána to výjde na 2300 USD na rozdiel od čecha/slováka.

Choakinek
Choakinek
Level Level
26. 6. 2019 23:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 No, protože v Americku ještě není plebs daněn až na kost, na rozdíl od Evropska.

Puppy8
Puppy8
Level Level
Fotomobil: Google
Fotoaparát: Sony
Objektiv: Tamron
27. 6. 2019 00:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Nezapomněl, v USA nic takového nemají, maximálně několikaprocentní sales tax, a přesto je na tom jejich ekonomika stále lépe, než ta naše :-)

Nemluvě o skutečných slevách jako například Black Friday.

Sakini
Sakini
Level Level
27. 6. 2019 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Vážně si myslíš, že nemají DPH? To že ji neuvádí u ceny neznamená, že je nedostihne (sice ne jako DPH, ale ve formě obrovského množství dalších daní). A nedej na zprávy těch, co tam dělají na černo. Ptej se těch co poctivě platí všechny daně - by ses z toho zbláznil...

Choakinek
Choakinek
Level Level
27. 6. 2019 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Ano, řekl bych, že některé státy USA DPH nemají. A ty, co ho mají, určitě ho nemají na úrovni kolem 20%.

Choakinek
Choakinek
Level Level
27. 6. 2019 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Puppy8 Takže dle Wikipedie:

USA:
Podniková daň: 21% + 0-12% dle státu
Daň z příjmu: 0-50,3%
"DPH": 0-11,725%

Čili jako podnik zaplatíš od 21 do 33%
Jako fyzická osoba zaplatíš od 0 do 50,3%
Jako spotřebitel od 0 do 11,725%

... zatímco:

ČR:
Podniková daň: 19%
Daň z příjmu: 20.1-45.7%
"DPH": 10%, 15% nebo 21%

Čili jako podnik zaplatíš 19%
Jako fyzická osoba zaplatíš od 20.1% do 45.7%
Jako spotřebitel 10%, 15% nebo 21% (nejčastěji) dle typu zboží

Takže v USA můžeš legálně v určitých případech zaplatit i nula nula nic, což se ti např. v ČR rozhodně nestane :-).

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_tax_rates

fotoslechta
fotoslechta
Level Level
26. 6. 2019 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

koukněte na snímek č 10. pes, schůdky, to pozadí klády větve je minimálně v trojnásobné vzdálenosti, toho co popředí - hlavní objekt a přitom je příšerné, portréty snad ale s jednolitým pozadím - předražený hnusoid.

jozkopower
jozkopower
Level Level
26. 6. 2019 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fotoslechta Ano, máš pravdu, bokeh u č.10 je vyložene hnusný.

Choakinek
Choakinek
Level Level
26. 6. 2019 23:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jozkopower Já si to vysvětluji jednoduše. Prostě úkol zněl jasně - ukreslit cca 50 Mpx při F1.4.

To samozřejmě vyžaduje složitou konstrukci, přičemž platí, že krásný bokeh poskytuje jednoduchá konstrukce. Ta by ovšem neukreslila cca 50 Mpx při F1.4.

No, nebo tam měli dát nějaký ten "měkčící" člen, ale na to se zřejmě vykašlali.

Celkově mi ten objektiv stejně přijde divnej. Proč je tak dlouhý? Vůbec nevypadá jak typická "padina".

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
27. 6. 2019 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jozkopower Bokeh záleží na kvalitě konstrukce a kvalitě asferických členů, popř. na provedení clony. Což u drahých objektivů by jaksi mělo být splněno. Za tu cenu jsou kvalitní Zeissy.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
27. 6. 2019 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jozkopower Není to ale spíše scénou jako takovou než objektivem? U jiných snímků se ukazuje, že bokeh umí být dosti jemný a u těchto scén to podobně (a mnohdy i hůře) vykreslují i jiné objektivy. Tento Panasonic bych sice v jemnosti bokehu k úplně špičce neřadil, viděl bych ho ale v nadprůměru. Když se podívám např. na DSLR objektivy Canonu v podobných situacích (tenké větve se zhruba podobným způsobem rozmazání):

50mm F1.2
https://www.digimanie.cz/recenze-srovnavaci-test-pevnych-50mm-objektivu/3734/galerie/1_gallery3big2.jpg
https://www.digimanie.cz/recenze-srovnavaci-test-pevnych-50mm-objektivu/3734/galerie/1_gallery3big2.jpg

50mm F1.4
https://www.digimanie.cz/recenze-srovnavaci-test-pevnych-50mm-objektivu/3734/galerie/1_gallery4big2-2.jpg
https://www.digimanie.cz/recenze-srovnavaci-test-pevnych-50mm-objektivu/3734/galerie/1_gallery5big2-2.jpg
https://www.digimanie.cz/recenze-srovnavaci-test-pevnych-50mm-objektivu/3734/galerie/2_gallery4big2-2.jpg
https://www.digimanie.cz/recenze-srovnavaci-test-pevnych-50mm-objektivu/3734/galerie/2_gallery10big2-2.jpg

Sony FE 55mm F1.8
https://www.digimanie.cz/recenze-sony-carl-zeiss-sonnar-t-fe-55mm-f18-za-sel55f18z/6408/galerie/sony-carl-zeiss-fe-55mm-f18-gallery-4-big.jpg
https://www.digimanie.cz/recenze-sony-carl-zeiss-sonnar-t-fe-55mm-f18-za-sel55f18z/6408/galerie/sony-carl-zeiss-fe-55mm-f18-gallery-9-big.jpg

Tyhle tenké větve vypadají obvykle blbě všude.

oldsurkala85
oldsurkala85
Level Level
27. 6. 2019 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jozkopower Sigmu 50/1,4 Art jsem netestoval, takže nemohu sloužit. Bral jsem jen to, co jsem měl v ruce. A 50/1,2 je za 36, Sony 55/1,8 pak za 22 a jde o nový objektiv. A ostatně ty větve nepůsobí extra jemně ani na té fotce, cos poslal, a to jsou v menší hloubce ostrosti než na diskutovaném snímku.

Choakinek
Choakinek
Level Level
29. 6. 2019 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jozkopower Ještě mě napadá, není to třeba tím, že by ten foťák ty JPEGy tak trochu přeostřoval? Koukám, že u toho snímku s tím psem, dřívím a větvemi zrovna RAW není. Nechceš tam přidat možnost jej stáhnout?

fotoslechta
fotoslechta
Level Level
29. 6. 2019 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jozkopower To tím snad nebude, přeci ,když někdo chce dělat recenzi, jeho základním úkolem by mělo být u snímků vypnout softwarové "přikrašlovače, či przniče" a předložit export z rawu za nějakých konkrétních (a neměnných parametrů). Jinak je vše zmařeno a recenze není recenzí, ale reklamním článkem:-)).

Choakinek
Choakinek
Level Level
29. 6. 2019 18:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jozkopower To je otázka stylu recenzenta. Co já vím, tak Milan zveřejňuje JPEGy v továrním nastavení, ale třeba na DPReview často zveřejňují jen RAW výstup. Obojí má své pro a proti.

Když se zveřejní RAW, tak sice uvidím výstup minimálně či vůbec softwarově upravován, nicméně na druhou stranu uvidím ukázkový snímek v podobě (formátu), u kterého se předpokládá, že bude upravován. To přeci trochu limituje možnost vytvořit si dojem z toho, jak konkrétní objektiv kreslí, či konkrétní foťák fotí.

V případě JPEGu dostanu "na stůl" něco jako hotové řešení, se kterým se zpravidla už nic nedělá. V takovém případě pouhým prohlížením takového výstupu získám celkem dobrý přehled o tom, jak konkrétní objektiv kreslí či foťák fotí.

Ale asi by to chtělo dát možnost stáhnout RAW ke každému snímku, nejen k některým.

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
3. 7. 2019 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jozkopower Právěže raw dává možnost poznat, jak skutečně foťák fotí. Stáhl jsem si rawy třeba od FUJI a sám vyvolal. A kvalita byla lepší než to, co uváděl dpreview který zřejmě používá ACR. Já to zkusil COP a hned bylo více detailů, i při ISO 12800 nebo ISO 25600.

danhar1
danhar1
Level Level
27. 2. 2020 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jozkopower vlastním sigmu art 50/1.4 na canonu eos 5d mk2 a řekl bych že kresba a bokeh je o hodně lepší

Jirik_H
Jirik_H
Level Level
26. 6. 2019 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem si přečetl recenzi na P S1 na dpreview. Pomaleji ostří než konkurence, slabší výdrž baterky a přitom je výrazně dražší. No nekup to, hlavně když je to CSC.

Reklama
Reklama