Seznam kapitol
Do dnešního testu jsme si vzali velmi zajímavý 16-50mm objektiv pro CSC Samsungu. Ten potěší především světelností, která začíná na vynikající hodnotě F2,0 a končí na stále výborné hodnotě F2,8. Jaký bude?
Zde se můžete podívat na několik ilustračních snímků pořízených s fotoaparátem Samsung NX30 a objektivem Samsung 16-50mm F2.0-F2.8 S ED OIS.
	
 expoziční čas 1/250 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 16 (24) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 Úhel záběru je příjemně širokoúhlý, objektiv potěší i celoplošně dobrou ostrostí. Můžete se podívat i na snímek v RAWu.
	
 expoziční čas 1/1600 s, clona F2,8, citlivost ISO 100, ohnisko 50 (77) mm, klikněte pro zvětšení
 Díky dobré světelnosti je objektiv docela dobře použitelný i pro detailnější portréty. F2,8 při reálných 50 milimetrech už docela pěkně maže pozadí a objektiv potěší i příjemným bokehem.
	
 expoziční čas 1/80 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 22 (33) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 Objektiv zde znovu nabídl celoplošně slušnou ostrost, optické vady zde v podstatě nenajdete. K dispozici je i snímek v RAW formátu.
	
 expoziční čas 1/640 s, clona F2, citlivost ISO 100, ohnisko 16 (24) mm, klikněte pro zvětšení
 Díky výborné světelnosti F2,0 na nejširší ohniskové vzdálenosti se můžete těšit na docela malou hloubku ostrosti, nicméně bokeh je v tomto případě trochu nervóznější.
	
 expoziční čas 1/30 s, clona F2, citlivost ISO 400, ohnisko 16 (24) mm, korekce -0,7 EV, klikněte pro zvětšení
 Světelnost F2,0 a široká ohnisková vzdálenost 24 mm po přepočtu dovolí snadno fotit širokoúhlé fotografie i za špatného světla. Každopádně rohová ostrost není v takovém případě zrovna ukázková (může se navíc dostat mimo hloubku ostrosti) a dávejte si pozor na optickou stabilizaci. Ta u širokého konce funguje dost špatně a spíše kontraproduktivně, alespoň co se testovaného kusu týkalo. Můžete si stáhnout RAW.
	
 expoziční čas 1/400 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 21 (32) mm, klikněte pro zvětšení
 Snímku není moc co vytýkat, detailnost a ostrost je slušná, lehce máznuté popředí je mimo hloubky ostrosti.
	
 expoziční čas 1/50 s, clona F4,5, citlivost ISO 200, ohnisko 50 (77) mm, klikněte pro zvětšení
 S lehkým přicloněním na F4,5 se zvyšuje kontrast snímku. Při cloně F2,8 je zaostřená plocha trošku mléčná, ale nijak výrazně, každopádně kontrast to trochu snižuje. Bokeh je na zoomovací objektiv docela slušný.
	
 expoziční čas 1/40 s, clona F8, citlivost ISO 200, ohnisko 39 (60) mm, klikněte pro zvětšení
 Opět pěkná detailnost v celé ploše obrazu, ten se obešel i bez nadměrné chromatické aberace. Můžete se podívat na snímek v RAWu.
	
 expoziční čas 1/160 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 50 (77) mm, klikněte pro zvětšení
 Kresba je opět slušná, trochu slabší je pravá část, ale nic vážného.
	
 expoziční čas 1/400 s, clona F6,3, citlivost ISO 100, ohnisko 35 (53) mm, korekce -0,7 EV, klikněte pro zvětšení
 Omylem jsem zde nechal zápornou korekci, ale pro posouzení kvalit objektivu to nevadí. Střední ohniskové vzdálenosti objektivu jdou, kresba je dosti ostrá a detailní po celé ploše. K dispozici je i snímek v RAWu.
	
 expoziční čas 1/1000 s, clona F3,5, citlivost ISO 100, ohnisko 50 (77) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 V zaostření ploše je kresba slušná, v jemně rozostřené oblasti pak vzniká jemná aura. Neuškodí trochu přiclonit.
	
 expoziční čas 1/30 s, clona F4, citlivost ISO 1600, ohnisko 16 (24) mm, klikněte pro zvětšení
 Široký začátek potěší v interiérech, ale naopak zklame sférickým zkreslením, které je na takových snímcích viditelné. S přicloněním se zlepšila kresba i v rozích, které jsou slušné. I zde je k dispozici RAW snímek.
	
 expoziční čas 1/100 s, clona F2,8, citlivost ISO 100, ohnisko 50 (77) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 Dobrá světelnost znamená malou hloubku ostrosti, v případě tohoto objektivu i docela slušný bokeh. Zaostření plocha je dostatečně ostrá, ale nikoli řezavě ostrá.
	
 expoziční čas 1/30 s, clona F2,8, citlivost ISO 800, ohnisko 16 (24) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
 Objektiv jsem nechal trochu přicloněný, aby se zvýšila hloubka ostrosti. Až na chromatickou aberaci v oknech je snímek slušný.